Ga naar inhoud


basis HD zenders zoals bvb rtl4,5 enz betalend bij CD,vindt dit overdreven


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Littlesat
Ach ja... Nederland 1,2 en 3 HD zijn wel gratis bij CDS. Ik weet niet of dit bij TVV ook zo is. Maar ik dacht dat VTM-HD wel in het HD pakket zat.



Bij TVV zitten één HD, Ketnet/Canvas HD, VTM HD, Nederland 1, 2, 3 HD allemaal in het basispakket (Basis light).

Klik


ik zie toch bij de icoontjes dat NED1-3 HD in het basic+ abbo zit van 19.90 euro.
en in de lagere abbo's niet.
of de icoontjes moeten fout zijn op hun site.
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zenders/basic_plus.aspx =basic plus.
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zenders/basic_light.aspx =basic light.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar jullie snappen natuurlijk wel dat Nederland 1HD t/m 3HD voor de Belgen gezien worden als buitenlandse zenders? Dus dan is het logisch dat je daar voor moet betalen, dit is een kwestie van uitzendrechten. Net zoals dat wij (= Canal Digital abonnees) ook moeten betalen voor Eén[HD] en Ketnet/Canvas[HD], moeten de TV Vlaanderen abonnees betalen voor NED1[HD] t/m NED3[HD]. Dat is gewoon logisch.

 

De Canal Digital abonnees hoeven die 5 euro extra niet te betalen als ze alleen NED1HD, NED2HD en/of NED3HD willen kijken.

 

Even van uit persoonlijke overweging, die 5 euro is natuurlijk gewoon peanuts. Mijn andere mogelijkheid is UPC of KPN. KPN heeft geen HDTV of de Film1 zenders. UPC is extreem duur en heeft zo'n klote ontvanger die je moet "huren". Dus ik weet niet wat het probleem is. Bovendien,als je 400 euro kan uitgeven aan een HDTV capabele TV dan moet die 5 euro p/m ook geen probleem zijn.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het mes snijd aan 2 kanten.

a-we worden afgeknepen met dat HD tv.

b-de mensen die erin trappen doen het zelf.

Maar het word ons wel een beetje opgedrongen door CD.

Ik heb het familiepakket via een irdentokaart en zie steeds meer zenders waar ik niet naar kan kijken.

En dat klopt niet.

Nu klaag ik niet want ik kijk toch geen tv, en hd kan mij gestolen worden. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die HD-zenders moet er natuurlijk wel extra transponderruimte gehuurd worden. Om dat te betalen heb je twee mogelijkheden, ofwel laat je iedereen meer betalen, zelfs diegenen die niet naar HD (willen) kijken ofwel laat je alléén diegenen betalen die de HD-zenders wensen.

 

Het laatste lijkt mij dan ook het billijkste.

 

Niemand is verplicht ze te nemen, dus als je er niets aan vindt, neem ze dan gewoon niet, moet je ook niet betalen.

 

Soms kan het toch ook echt niet goed zijn, eerst wordt er (terecht) geroepen dat CDS meer moet investeren in HD en als het er dan is, zou het niets mogen kosten. Ik denk niet dat Astra gratis transponderruimte gaat weggeven, dus ja het kost was, maar waar is eigenlijk het probleem.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 39 Euro voor dat kaartje om HD te kijken valt nogal mee. Bij UPC betaal je voor HD per maand 13 Euro extra. Ook voor Nederland 1,2 en 3. Bij Ziggo is dat 6 Euro extra, maar Nederland 1,2 en 3 en Eurosport zijn daar wel gratis....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Als je er zo over denkt schrijf je een brief naar te Tweede Kamer of ze de publieke omroep FTA willen laten uitzenden.

Gegeven het feit dat dat niet zo is is een eenmalige bijdrage voor een kaartje redelijk. Als je 500 euro aan een HDTV uitgeeft kan je ook die paar tientjes voor de bijbehorende kaart betalen.

En als je daar niet toe bereid bent, dan kijk je maar SD met je SECA2-kaartje, maar kom dan hier ook niet lopen klagen.

CI+ hoef je er niet behalen, er is voor satellietkijkers geen sprake van CI+, noch van DRM-beperkingen: CDS gebruikt een open encryptie, na decryptie heb je als kijker toegang tot het kale MPEG-signaal waar je mee kan doen wat je wilt.


je haalt een aantal dingen door elkaar!

Het FTA laten uitzenden kan niet. Eigenlijk zou het best kunnen, want de meeste programma's zijn sowieso te zien op het FTA vrije BVN. De Publieke Omroep heeft weinig of geen aangekochte programma's meer. Met sommige sporten zou het een probleem kunnen geven. Maar dan kan je ook de uitzendingen tijdelijk coderen zoals bij de RAI1 gebeurt op de Astra 19,2.
Dit heeft dus helemaal niets te maken met HD.

Het is gewoon vreemd dat je moet gaan betalen voor iets wat gewoon de standaard is of wordt. Als je er eenmaal voor gaat betalen dan blijf je dit eeuwig doen. De commerciele omroepen zullen je hiervoor eeuwig dankbaar zijn!
Nogmaals: voor de komst van de kleurentelevisie werd ook niet een bedrag gevraagd om in kleuren te mogen kijken. Of bij niet betaling moest je nog verplicht in zwart-wit kijken. De invoering van kleurentelevisie bracht ook kosten met zich mee, vergelijkbaar bij invoering van HD dus.

Volgens mij ben je naief om te denken dat de CI+ niet ingevoerd gaat worden in Nederland. De kabelaars willen het al.
Als Duitsland een succes wordt, dan zal het ook echt wel naar Nederland komen. John de Mol en Reinout Oerlemans zullen met hun bedrijfjes echt wel de formats voor onze Duitse buren overnemen en hier in Nederland invoeren.
Zij zien er geld in zitten. Bovendien willen de commerciele omroepen graag, en zelfs zeer graag, dat je verplicht kijkt naar hun, met reclame doorspekte programma's.

Alleen aan het idee dat ik meewerk aan dit soort plannetjes stuit mij zo tegen de borst, dat ik er voor pas.
Maar ik wens dan niet als een conservatieveling te boek worden gezet. Het enige is dat ik mij niet door dit soort ondernemingen laat "abkassieren" zoals in het Duits wordt gezegd.

Dan nog even over de politiek. Ik heb heel weinig vertrouwen in een mediapolitiek van onze overheid. De afgelopen jaren totaal niets van meegekregen, aan echte plannen voor het medialandschap. Nu wordt er zomaar gebruld van we kunnen wel Nederland 3 afschaffen. Totale onzin die politici. Ze zouden zich eens echt moeten verdiepen in de media, van links naar rechts en rechts naar links.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je er eenmaal voor gaat betalen dan blijf je dit eeuwig doen.

Vreemd. Want het is nu toch een eenmalig bedrag??? En trouwens dat hele HDTV is big money... en 3DTV volgt al....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Ik zie toch bij de icoontjes dat NED1-3 HD in het basic+ abbo zit van 19.90 euro.
en in de lagere abbo's niet.
of de icoontjes moeten fout zijn op hun site.
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zenders/basic_plus.aspx =basic plus.
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zenders/basic_light.aspx =basic light.


Hun pakketinformatie is fout op de site, de zenderlijst is correct. Daar staan Nederland 1, 2, 3 HD in Basis Light zoals het in werkelijkheid is.

Dit even terzijde.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen met Amager95 eens

 

Nog even dit voor diegene die het nog niet begrijpt

Mijn kaart is een seca 2 alleen Ned 1,2,3 en verder niets

Deze zou ik graag willen ruilen voor een seca 3, waarmee ik dan Hd kan ontvangen. Dus dat gaat niet... of die andere prut erbij plus 5 Euro En daar pas ik voor.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

je haalt een aantal dingen door elkaar!

Het FTA laten uitzenden kan niet. Eigenlijk zou het best kunnen, want de meeste programma's zijn sowieso te zien op het FTA vrije BVN. De Publieke Omroep heeft weinig of geen aangekochte programma's meer. Met sommige sporten zou het een probleem kunnen geven. Maar dan kan je ook de uitzendingen tijdelijk coderen zoals bij de RAI1 gebeurt op de Astra 19,2.
Dit heeft dus helemaal niets te maken met HD.


Ik ben van mening dat de NPO als zij wil best FTA kan uitzenden. Dat heeft wel gevolgen, bijvoorbeeld voor sportuitzendingen. Ik ben voorstander van het Italiaanse systeem, en ik denk dat dat politiek zeker realiseerbaar is, mits de boodschap aan de politiek wordt doorgespeeld.

Maar hoe dan ook, de NPO zendt gewoon niet FTA uit.

Citaat:

Het is gewoon vreemd dat je moet gaan betalen voor iets wat gewoon de standaard is of wordt. Als je er eenmaal voor gaat betalen dan blijf je dit eeuwig doen.


En dit is waar je de plank mis slaat. Coderingssystemen worden gekraakt. Gezien je lijkt te accepteren dat de NPO gecodeerd uitzendt, zul je ook moeten accepteren dan om de X jaar een nieuwe chipkaart noodzakelijk is.

Jij weigert een nieuwe chipkaart te kopen, maar je bent geen klant van Canal Digitaal. Desondanks vind je dat CDS zou gratis een chipkaart kado moet doen, ik vind dat een vreemde redenering.

Citaat:

De commerciele omroepen zullen je hiervoor eeuwig dankbaar zijn!


Dat is een andere situatie. Dat HD-abonnement is deels een instrument van CDS om de transponderkosten voor HD te dekken, deels een middel van commerciële zenders om extra geld te innen.

Daar ga ik ook niet mee akkoord, ik koop dit jaar een HD-ontvanger, maar zal geen HD-abonnement nemen voor het beperkte HD-aanbod van de commerciële omroep, die bij mij niet eens zo vaak op staan. Dat is een keus, en CDS biedt jou die keus. Ik maak hem, helaas voor de commerciële omroepen ten nadele van hen.

Citaat:

Nogmaals: voor de komst van de kleurentelevisie werd ook niet een bedrag gevraagd om in kleuren te mogen kijken. Of bij niet betaling moest je nog verplicht in zwart-wit kijken. De invoering van kleurentelevisie bracht ook kosten met zich mee, vergelijkbaar bij invoering van HD dus.


Er was in dit tijd geen commerciële omroep. De publieke omroep kon de kosten voor kleurentelevisie financieren uit de omroepbijdrage.

HDTV is duurder dan SDTV. Dat verschil zal blijven, maar wel minder worden naarmate de tijd verstrijkt. Bij een goedwerkende markt, zullen commerciële zenders op een bepaald moment HD-beelden gaan gebruiken om meer kijkers te trekken, en zo meer voor advertenties kunnen vragen. Dat punt is nog niet bereikt.

Citaat:

Volgens mij ben je naief om te denken dat de CI+ niet ingevoerd gaat worden in Nederland. De kabelaars willen het al.
Als Duitsland een succes wordt, dan zal het ook echt wel naar Nederland komen. John de Mol en Reinout Oerlemans zullen met hun bedrijfjes echt wel de formats voor onze Duitse buren overnemen en hier in Nederland invoeren.
Zij zien er geld in zitten. Bovendien willen de commerciele omroepen graag, en zelfs zeer graag, dat je verplicht kijkt naar hun, met reclame doorspekte programma's.


Degene die CI+ invoert vliegt bij mij het raam uit smile

Om die reden komt CI+ er niet. De halve klandizie van CDS hecht aan de vrijheid van ontvangstapparatuur, opnames met PVR-ontvangers en ga zo verder.

De kabel is een ander verhaal, omdat de kabelboeren trouwe klanten hebben die de kabel als vanzelfsprekendheid beschouwen en niet zomaar naar iets anders zullen overstappen. Ook op de kabel is verzet tegen CI+, maar velen leggen zich neer.

Citaat:

Alleen aan het idee dat ik meewerk aan dit soort plannetjes stuit mij zo tegen de borst, dat ik er voor pas.
Maar ik wens dan niet als een conservatieveling te boek worden gezet. Het enige is dat ik mij niet door dit soort ondernemingen laat "abkassieren" zoals in het Duits wordt gezegd.


De conclusie is dat je een aantal zaken zaken door elkaar haalt:
1) De invoering van de SECA3-kaarten
2) De wens van zenders om de kijker mee te laten betalen aan HD.
3) Het invoeren van DRM zoals CI+

Jij verwerpt alle drie de zaken. (1) accepteer ik, (2) zeg ik netjes nee tegen, en (3) bestrijdt ik te vuur en te zwaard.

Citaat:

Dan nog even over de politiek. Ik heb heel weinig vertrouwen in een mediapolitiek van onze overheid. De afgelopen jaren totaal niets van meegekregen, aan echte plannen voor het medialandschap. Nu wordt er zomaar gebruld van we kunnen wel Nederland 3 afschaffen. Totale onzin die politici. Ze zouden zich eens echt moeten verdiepen in de media, van links naar rechts en rechts naar links.


Dat ben ik met je eens. Desondanks heb ik ten tijde van de uitschakeling van de analoge ether met meerdere politici contract gehad tegen het vercijferen van de NPO in de digitale ether. Martijn van Dam gebruikte in het debat daarover zelfs letterlijk mijn argumenten. En dat debat heeft effect gehad, een week later besloot staatssecretaris Medy van der Laan dat de NPO niet vercijferd zou worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Naar mijn mening blijft het in Nederland en Vlaanderen toch een centenkwestie!

Ik heb een vakantiewoning in Frankrijk, vanwege het feit dat ik er niet zo vaak zit (en natuurlijk ook geen inkomstenbelasting betaal in Frankrijk) hoef ik niet mee te betalen voor de tv.

Wel krijg ik via TNT (Ned.: Digitenne) 16 zenders digitaal, inclusief de commercielen.

TF1, France 2 en Arte zijn in Hd!

Via mijn Fransat ontvanger (satelliet) heb ik een levenslange ontvangst van al die 16 publieke en commerciele zenders.

Ik heb dit aangeschaft omdat ik die ontvanger in Nederland heb staan.

In Frankrijk kan het blijkbaar wel af (van de omroepbijdrage) dat alle publieke- en ook commerciele zenders door de overheid op de sat en via de ether worden uitgezonden.

In Nederland en Vlaanderen laat men de burger graag er nog een keer voor betalen.

Voor Nederland stel ik dan ook voor dat Ned1/2/3, SBS, net5 en Veronica gewoon gratis op de sat en in de ether komen.

De RTL's zijn buitenlandse zenders, dus dat zal wel wat moeilijker liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen Nederland 1,2 en 3 had dan ben je voor een eenmalig bedrag van 39 Euro klaar wat betreft Nederland 1,2 en 3 in HD!!!

 

Wil je meer zenders die je nog niet had dan kost het voor alles in HD 14.95 per maand en voor de basis zenders in SD en Nederland 1, 2 en 3 wel in HD inclusief Eurosport HD 9.95 per maand.

 

Waar komt die 5 Euro nu ineens vandaan???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden de Franssat zenders grotendeels gecodeerd op de satelliet doorgegeven. Tenminste, kingofsat zegt dat de meeste voorzien zijn van Viaccess 2.5/3.0/4.0.

 

Sowieso, in principe bepalen de contenthouders dat alles gecodeerd moet worden. Daar heeft een zender gewoon weinig over te zeggen. Inderdaad, dit is een centenkwestie en heeft te maken met de uitzendrechten van series en films. In dit geval worden de Astra 19.2e en de Astra 23.5e gebruikt door diverse Europese landen, dus willen de contenthouders (de rechthebbende dus) dat dit versleuteld wordt. Zeker omdat Nederland de zenders in originele taal uitzendt, zullen we de commerciële zenders nooit FTA te zien krijgen. Dit staat entertainmentindustrie gewoon niet toe.

 

En wil je Nederland 1 t/m Nederland 3 gratis zien, dan kan je uit de voeten met Digitenne. En de reden waarom het DVB-T aanbod in Engeland, Frankrijk en Duitsland zoveel beter is, heeft alles te maken met het aantal gebruikers en/of het feit dat de Engelsen op een eiland leven en dus een beperkte footprint hebben.

 

Je kan de situaties in de omringende landen gewoon niet vergelijken met de Nederlandse en Belgische/Vlaamse situatie.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet met je eens, want als je daar tv kijkt, dan duurt een film van 2 uur daar minstens 3 uur door de vele commercials die er tussen door zitten.

Op radiogebied is het daar wel veel beter, omdat er vreselijk veel zenders zijn met verschillende genres muziek, zodat je altijd jouw muziek kan beluisteren

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
HDTV is duurder dan SDTV.

Huh...waarom is HDTV duurder dan SDTV? Wie zegt dat?
Als je de extra bandbreedte even buiten beschouwing laat is HD zelfs goedkoper dan SD.
Sterker nog, als je nu nog een SD zender op poten wilt zetten dan zul je geen broadcast apparatuur meer vinden die nog uitsluitend SD kan. Het is allemaal multidef.

In het zwartwit tijdperk, was TV broadcast apparatuur peperduur. Daarna kwam kleuren TV en het werd nog duurder.
Sinds de kommst van digitalisering is alles alleen nog maar goedkoper geworden.
Dus laten de omroepen nou niet lopen te bazuinen dat HD duurder is. Het tegenovergestelde is waar.
Toen RTL 4 per sé in NL op de markt wilde komen konden ze het zich ook veroorloven om een analoge transponder op Astra te huren. Later kwam daar RTL5 (analoog) bij. Alles kon. En waarom kan dat nu niet meer? Omdat de commercielen zich dom en duizelig willen verdienen aan de nietsvermoedende Nederlander die nog zo stom is om het te betalen ook.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...