Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Origineel bericht van: arsat
Dat mag zo zijn, maar Rebox is de leverancier en daarmee verantwoordelijk voor een deugdelijk product.


Wettelijk gezien is niet Rebox, maar de winkelier verantwoordelijk voor een deugdelijk product.

In eerste instantie moet die het dus voor je oplossen.

Een poll heeft naar mijn mening weinig zin, maar als ik een lijst krijg met wat er exact aan vragen en antwoorden in die poll zou moeten staan, ben ik bereid er aan mee te werken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb net een heel bijzondere ervaring met Rebox gehad. Ik dacht ik probeer het nog een keer. Na mijn mededeling dat ik een 9000 had en al een jaar dikke problemen heb werd ik kortweg doorverwezen naar de dealer want "we doen niet rechtstreeks zaken met consumenten, stuur maar een mail". Ik probeerde te vertellen dat die het niet kan oplossen en vroeg wat ik dan in de mail moest zetten, of ik ze in gebreke moest stellen... Als een dolle stier werd ik afgeblaft en enige communicatie was niet meer mogelijk. De verbinding werd verbroken. mad

 

Ik ben ECHT heel beleefd geweest en rustig gebleven. Volgens mij wordt deze thread/dit forum meegelezen en zijn ze niet blij. Nu hebben ze me trouwens wel echt kwaad gekregen, ik laat het hier niet bij zitten.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Ik heb net een heel bijzondere ervaring met Rebox gehad. Ik dacht ik probeer het nog een keer. Na mijn mededeling dat ik een 9000 had en al een jaar dikke problemen heb werd ik kortweg doorverwezen naar de dealer want "we doen niet rechtstreeks zaken met consumenten, stuur maar een mail". Ik probeerde te vertellen dat die het niet kan oplossen en vroeg wat ik dan in de mail moest zetten, of ik ze in gebreke moest stellen... Als een dolle stier werd ik afgeblaft en enige communicatie was niet meer mogelijk. De verbinding werd verbroken. mad

Ik ben ECHT heel beleefd geweest en rustig gebleven. Volgens mij wordt deze thread/dit forum meegelezen en zijn ze niet blij. Nu hebben ze me trouwens wel echt kwaad gekregen, ik laat het hier niet bij zitten.


Ik heb een keurige mail gestuurd, en kreeg een erg kribbig antwoord van meneer J.H.
Ook ik werd verwezen naar de dealer.

Het lijkt er een beetje op dat men ook in Haarlem geen licht in de tunnel ziet.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Ik heb net een heel bijzondere ervaring met Rebox gehad. Ik dacht ik probeer het nog een keer. Na mijn mededeling dat ik een 9000 had en al een jaar dikke problemen heb werd ik kortweg doorverwezen naar de dealer want "we doen niet rechtstreeks zaken met consumenten, stuur maar een mail". Ik probeerde te vertellen dat die het niet kan oplossen en vroeg wat ik dan in de mail moest zetten, of ik ze in gebreke moest stellen... Als een dolle stier werd ik afgeblaft en enige communicatie was niet meer mogelijk. De verbinding werd verbroken. mad

Ik ben ECHT heel beleefd geweest en rustig gebleven. Volgens mij wordt deze thread/dit forum meegelezen en zijn ze niet blij. Nu hebben ze me trouwens wel echt kwaad gekregen, ik laat het hier niet bij zitten.
Maar zomaar een vraag, heb je nu een mail gestuurd ? of dacht je aan de telefoon het antwoord te krijgen ? juist als je een mail stuurt wordt daar netjes op gereageerd.
Ook ik heb een keer gebeld, keurig te woord gestaan, vreemd dat ze bij jou zo opgefokt reageren, lees maar op het forum de meeste reacties zijn positief aan de telefoon........

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen ze niet waarderen dat jij dit topic bent begonnen smile

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: arsat
Dat mag zo zijn, maar Rebox is de leverancier en daarmee verantwoordelijk voor een deugdelijk product.


Wettelijk gezien is niet Rebox, maar de winkelier verantwoordelijk voor een deugdelijk product.

In eerste instantie moet die het dus voor je oplossen.

Een poll heeft naar mijn mening weinig zin, maar als ik een lijst krijg met wat er exact aan vragen en antwoorden in die poll zou moeten staan, ben ik bereid er aan mee te werken.

Mvg,

Michel


Volgens mij klopt hier niks van.
Ik heb zelf een onderneming, als ik materialen inkoop en deze materialen blijken niet te deugen dan neemt de verkopende partij wel notie van het probleem maar leggen het gelijk door naar de leverancier (fabriek, importeur).
Het zou wat zijn als een dealer van sat apparatuur er ook voor verantwoordelijk is dat het goed functioneerd, je kan natuurlijk wel het probleem daar neer leggen maar verantwoordelijk zijn ze niet.

Overigens heb ik ook al eens contact gehad via telefoon en kan je zeggen dat het gesprek zeer onprettig en onprofesioneel verliep, daar werden dingen gezegd waarvan ik zeker weet dat hij mij dat niet vertelde als ik voor hem stond, deze persoon was zelfs onbeschoft

Via mail gaat het wel maar ook daar krijg je onzin antwoorden, zoals ik ze vertelde over mijn pixel probleem (antwoord) dat lag aan de uitzending stelletje onnozelen daar.

Wat zou er in een POLL kunnen staan (de keuze,s)
Welke problemen ervaar jij met je Rebox 9000HD

Pixels door het beeld ja/nee
Vastlopers ja/nee
Warmte probleem ja/nee
Hoe warm 20/30 of 30/40 of 40/50 graden
etcetra etcetra etcetra

En als de meeste dan aan zo,n poll mee doen heb je op een gegeven ogenblik een aardige kijk op de problemen.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik heel eerlijk moet zijn moet je dit echt via de dealer spelen. Een importeur kun jij niet direct aansprakelijk stellen of in gebreke stellen aangezien je daar geen koopovereenkomst mee hebt. Daarnaast zijn ze doorgaans niet ingericht op directe consumentencontact. Zeker niet als er 10-tallen mensen per dag gaan bellen over soortgelijke klachten.

 

Wil je door de gebreken van je box af, zul je toch echt bij je dealer moeten zijn. Deze mag je niet zomaar doorverwijzen, want hij is verplicht jou een stukje service te verlenen.

 

Wanneer deze met de handen in het haar zit, is dat niet jouw probleem.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40


Wat zou er in een POLL kunnen staan (de keuze,s)
Welke problemen ervaar jij met je Rebox 9000HD

Pixels door het beeld ja/nee
Vastlopers ja/nee
Warmte probleem ja/nee
Hoe warm 20/30 of 30/40 of 40/50 graden
etcetra etcetra etcetra

En als de meeste dan aan zo,n poll mee doen heb je op een gegeven ogenblik een aardige kijk op de problemen.

Terugspringende commercial skip ja/nee
Pause toest werkt niet goed ja/nee

(moet nu eerst op de play toets drukken voordat de pause-toets werkt)

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Als ik heel eerlijk moet zijn moet je dit echt via de dealer spelen. Een importeur kun jij niet direct aansprakelijk stellen of in gebreke stellen aangezien je daar geen koopovereenkomst mee hebt. Daarnaast zijn ze doorgaans niet ingericht op directe consumentencontact. Zeker niet als er 10-tallen mensen per dag gaan bellen over soortgelijke klachten.

Wil je door de gebreken van je box af, zul je toch echt bij je dealer moeten zijn. Deze mag je niet zomaar doorverwijzen, want hij is verplicht jou een stukje service te verlenen.

Wanneer deze met de handen in het haar zit, is dat niet jouw probleem.


Dat klopt wel, maar stel dat er consequent met een product iets is dan verhaalt de dealer dat gewoon bij de fabrikant/importeur, de dealer is aanspreekpunt maar niet verantwoordelijk voor hardware matig goed functioneren, ik denk dus dat de dealer bij Rebox geen of slechte feedback krijgt waar wij wat aan hebben.

Een stukje servic van Rebox z,n kant zou ook fijn zijn, zoals je wel bij grote merken ziet BV Helpdesk een FAQ op hun site etcetra.
Maar ik denk dat dealer,s ook door Rebox van het kluitje naar de muur worden gestuurd.

Als je je garantie van je auto claimt bij de dealer inderdaad, word die echt door de dealer vehaald bij fabrikant/importeur dat gaat de dealer niet betalen

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Pause toest werkt niet goed ja/nee

(moet nu eerst op de play toets drukken voordat de pause-toets werkt)

Dus ik ben niet de enige met het probleem van de pause/stil toets Caesarion?
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik daar nu enkel last van heb bij de nieuwste versie [v1.08.26]

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Dus ik ben niet de enige met het probleem van de pause/stil toets Caesarion?
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik daar nu enkel last van heb bij de nieuwste versie [v1.08.26]


Zo langzaam aan begrijp ik er helemaal niets meer van.
Ik ga ervan uit dat jullie het over de pauze toets hebben die je indrukt bij een lopende TV zending waardoor het beeld stilstaat en de timeshift in werking treedt.
Bij mij werkt de pauzetoets gewoon met de v1.08.26 zonder dat ik eerst de playtoets moet indrukken of begrijp ik het nu verkeerd?
Dit zou betekenen dat met dezelfde versie software de pauzetoets bij de één wel en bij de andere niet functioneert.
Hier is nu echt geen touw meer aan vast te knopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40

Dat klopt wel, maar stel dat er consequent met een product iets is dan verhaalt de dealer dat gewoon bij de fabrikant/importeur, de dealer is aanspreekpunt maar niet verantwoordelijk voor hardware matig goed functioneren, ik denk dus dat de dealer bij Rebox geen of slechte feedback krijgt waar wij wat aan hebben.


De dealer is wel degelijk verantwoordelijk richting de koper. Te vaak worden verantwoordelijkheid en schuld door elkaar gehaald in kwesties als deze. De winkel is verantwoordelijk voor wat hij jou verkoopt (hij kan dus ter verantwoording worden geroepen), de importeur is weer verantwoordelijk richting de winkel. De schuldige in deze zal zich waarschijnlijk met het programmeren van de firmware bezighouden. Verantwoordelijk ben je dus door je positie, niet door wat je doet of laat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen:Klopt.

Ik druk de pause toets in, je ziet het symbool verschijnen maar dat is dan ook alles.

Druk je éérst op de play toets (of je spoelt een stukkie terug) dan werkt het wél.

Ik heb dus de timeshift aan (1 uur) staan.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Er zijn een aantal gebruikers die problemen hadden, zoals geen signaal etc.

[...]

Al met al hebben we hier de nodige ontevreden gebruikers kunnen helpen met raad, en kunnen veranderen in tevreden gebruikers.

[...]

Kennelijk is deze ontvanger wat kieskeurig voor het aangeboden signaal, en levert dat bij sommige gebruikers de nodige problemen op.

Dat sommigen daarnaast serieuze problemen hebben, is te betreuren. Hopelijk zal de feedback ervoor zorgen, dat die problemen snel tot het verleden gaan behoren.


Waar het dus op neerkomt - en dat geef je zelf ook impliciet toe - is dat je als Rebox gebruiker zo ongeveer je volledige installatie moet vervangen, behalve de Rebox zelf. En zelfs dan loop je nog een risico om last te krijgen van 1 van de lange, lange lijst aan problemen die er met dit wanproduct worden geconstateerd.

Dan lijkt het mij nuttiger om de Rebox gewoon te vervangen door een goed werkend product c.q. mensen gewoon duidelijk voor te lichten: Koop geen 9000HD, want het is gewoon een box die softwarematig gezien instabieler is dan een dronken koorddanser die met windkracht 12 over een slap gespannen touwtje probeert te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...