Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

Jongens ik heb contact gehad met Rebox, en die zeiden dat ze goed de best gaan doen, om alles op te lossen. ik denk dat we ze nog een goede kans moeten geven toch . dit was het antwoord

Dag Gert,

 

We gaan ons stinkende best doen ondanks er toch echt veel positieve reacties zijn op versie 26.

Dagelijks krijgen wij mail en telefoon dat deze versie een stuk stabieler is dan de vorige, ondanks het bekende TT probleem.

Maar we gaan zeker weer kijken naar je klachten en komen op korte termijn met een goede oplossing.

 

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder
Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Dat is niet zo moeilijk hoor...

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaa ! nu ga jij natuurlijk schrijven dat het de DM8000 is toch ?

Ja ik moet je daar een beetje gelijk in geven.... eenzaam bovenaan.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat is niet zo moeilijk hoor...

Mvg,

Michel

Ooohhhh, zijn die er dan echt?
Laat eens horen.
Maar dan bedoel ik niet de hobbydozen waar eerst van alles geïnstalleerd moet worden en je enige kennis van en affiniteit tot het LINUX gebeuren moet hebben.

Ik bedoel dan de HD Twin ontvangers recht uit de box waar ieder leek probleemloos mee om kan gaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: User001

Waar het dus op neerkomt - en dat geef je zelf ook impliciet toe - is dat je als Rebox gebruiker zo ongeveer je volledige installatie moet vervangen, behalve de Rebox zelf. En zelfs dan loop je nog een risico om last te krijgen van 1 van de lange, lange lijst aan problemen die er met dit wanproduct worden geconstateerd.


Feit is, dat mijn noname diseqc schakelaar van 4 euro 50 de oorzaak was, dat de ontvanger niet op alle kanalen werkte. (Servicefout)

Het enige wat ik vervangen heb, is die schakelaar voor een Spaun, en daarna werkte de ontvanger vlekkeloos.
De beeldkwaliteit is een stuk beter als mijn oude Humax HD-CI 2000.

Maar ik geef onmiddelijk toe, dat deze ontvanger voor sommigen een ongelukkige keuze is.

Er zijn echter ook genoeg gebruikers, die er een goede ontvanger aan hebben.

Wat de lange lijst betreft, er zijn een paar klachten, die gemeld zijn.

- Rode strepen in beeld, bij sommige gebruikers, bij bepaalde software versies.
- Doorzappen reklame, werkt steeds beter na software upgrades, echter bij sommigen is het probleem nog steeds aanwezig.
- Instabiel als gevolg van temperatuur. Zou eigenlijk niet door de gebruiker opgelost moeten worden, maar het plaatsen van een ventilator is voor sommigen de oplossing.
- Harddisk problemen. Ondertussen zijn er ervaringslijsten van wat wel en niet werkt. Uitzonderingen weer daargelaten.
- Enkele diverse problemen, zoals geheugen en geluidsproblemen, kennelijk hardwarefouten.
- Ontbrekende beloofde functionaliteit.

Tegenover dat laatste, staat het gegeven, dat er hier mensen zijn, die 4 verschillende HD zenders tegelijk opnemen, en ondertussen naar de 5e HD zender kijken.

Ik ben bang, dat voor de software ontwikkelaars niet alle klachten te reproduceren zijn.
Feit is, dat het geen harde klachten zijn, dus klachten die bij iedere willekeurige Rebox optreden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980
Dus ik ben niet de enige met het probleem van de pause/stil toets Caesarion?
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik daar nu enkel last van heb bij de nieuwste versie [v1.08.26]


Zo langzaam aan begrijp ik er helemaal niets meer van.
Ik ga ervan uit dat jullie het over de pauze toets hebben die je indrukt bij een lopende TV zending waardoor het beeld stilstaat en de timeshift in werking treedt.
Bij mij werkt de pauzetoets gewoon met de v1.08.26 zonder dat ik eerst de playtoets moet indrukken of begrijp ik het nu verkeerd?
Dit zou betekenen dat met dezelfde versie software de pauzetoets bij de één wel en bij de andere niet functioneert.
Hier is nu echt geen touw meer aan vast te knopen.


Ja dat klopt, en dat had ik al geschreven.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1867119/10
Origineel bericht van: David1980
Ik heb 2 oude bugs weer terug((

Als ik op stil/pauze knop druk komt wel het symbool in beeld, maar de opname loopt dan gewoon door, met of zonder geluid.

Ook na het skippen, heb ik eerst een tijdje stottert geluid
Omdat die bugs steeds vaker terug komen, heb ik de vorige [voor mijn de meest geschikte versie] weer terug gezet.

Hoewel ik eerst zeer goed te spreken was over de nieuwe versie, is het toch weer een tegenvaller.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Bestaat die dan? Ik heb inmiddels wel een andere staan (die tot nu toe niet bokt en dus geen problemen geeft), dus van de Rebox ellende ben ik gelukkig verlost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: User001
Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Bestaat die dan? Ik heb inmiddels wel een andere staan (die tot nu toe niet bokt en dus geen problemen geeft), dus van de Rebox ellende ben ik gelukkig verlost.


en wat is dat dan

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Is de VU+ Duo misschien een goed alternatief?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees eens een uurtje op dat forum, en oordeel zelf.

 

Zo heeft elk merk/platform zijn eigen problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Is de VU+ Duo misschien een goed alternatief?


ieder het zijne, natuurlijk, en ondanks dat mijn rebox 9000 nooit al te veel problemen gaf heb ik hem toch vervangen door dit geciteerde model.
En wel om twee redenen: dat doorspoelprobleem met opgenomen bestanden was zeer irritant en het zeer trage doorkomen van bestanden van de hd naar mijn pc om er een dvd van te branden was lastig, maar ook niet meer dan dat.
na ruim een half jaar vu+duo kan ik zeggen dat het geen vergelijk is.
itt van wat jurgen suggereert heb ik geen studie linux hoeven te doen om een werkend geheel te krijgen. Je moet wel ff goed nadenken wat je wilt, want er kan erg veel meer dan ik ermee doe maar dat hoeft niet om een beter dan de rebox werkend systeem te maken.
ik heb die bak ingericht en daarna één keer een nieuwe sw versie moeten laden waar een sw-reset aan gekoppeld was (m.i. rebox elke keer, toch?), voor de rest gaat het vanzelf.
korte handleiding voor de iq-nullus (als ikzelf ook ben, en wil blijven):
ga naar de openpli website en download de juiste versie van openpli, nl die voor de vu+duo. Dit moet nog te volgen zijn. versies die anders heten zijn dus NIET voor de vu+duo.
pak een lege usb stick, maak een map aan die vuplus heet (windows-kennis is nu dus vereist), en maak in die map een nieuwe map aan die duo heet. Plaats in die map de drie gedownloade bestanden. Kunnen we dit? Dan zijn we klaar. Koop een vuplusduo, stop de stick in de voorste usb en hij flasht zichzelf als je hem aanzet. Daarna het gebruikelijke instellen van de schotelgegevens en zenderlijste, dat is exact gelijk aan wat er op de rebox moet gebeuren.
De menus van de rebox zijn grafisch vele malen mooier, dat is een duidelijk minpunt van de vuplusduo, wil je dat evenaren moet je een extra skin downloaden, dat kan overigens online.
Alle softwareupdates gebeuren ook online door de blauwe knop van de ab in te dukken. gebeurt dus niet ongewild.
moeilijk, nee, niet lastiger van de rebox. kwa hardware vergelijkbaar, de rebox van mij was uitstekend kwea hardware. alleen, wat betreft de software, dus het functioneren, ongekende luxe, hij doet wat ik wil, het werkt zonder haperen, rare sprongen etc.
opmerking: ook de openpli software kent rariteiten na de dagelijkse update, ik date dus niet dagelijks up maar uitsluitend zo af en toe als ik de website heb geraadpleegd en er positieve reacties over de nieuwe versie zijn. Nodig is het tot nu toe maar 1 x geweest ivm niewe drivers.

De ideale ontvanger, misschien, niet echt denk ik, of wel, voor mij in elk geval doet-ie wat ik wil zonder gezeur, en daar gaat het me om, tegen een vergelijkbare prijs (toen, nu is-ie 30 euro duurder geworden)

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Origineel bericht van: User001
Origineel bericht van: duitsland
Wacht even, en nu kom jij natuurlijk met de ideale en perfecte HDtwin ontvanger aan......


Bestaat die dan? Ik heb inmiddels wel een andere staan (die tot nu toe niet bokt en dus geen problemen geeft), dus van de Rebox ellende ben ik gelukkig verlost.


en wat is dat dan


VU+ Duo met OpenPLI.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dus.

ik heb er inmiddels 2, een met openpli en een met vti, beide met nemesis-glass skin, maar vti is wat houteriger.

ten opzichte van de rebox is vti kwa interface (graphics) minder, terwijl openpli met nemesis-glass skin de rebox interface dicht benadert.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

....itt van wat jurgen suggereert heb ik geen studie linux hoeven te doen om een werkend geheel te krijgen.

Hoi Stefan, leuk om hier weer even van je te horen en een goed verhaal.
Ik dacht inderdaad dat het allemaal moeilijker zou zijn maar zoals jij dit omschrijft is het inderdaad 'een fluitje van een cent'.

Als mijn RE-9000 niet zo probleemloos zou functioneren zou ik bijna 'om' zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...