Ga naar inhoud


Iets voor puristen: een highend Satellietonvanger uitsluitend voor radio


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hier begin ik bij te kwijlen.

Een satellietontvanger die uitsluitend voor radioweergave ontworpen is. Absolute highend-klasse.

Je heb er geen TV bij nodig om hem te bedienen en te programmeren.

De prijs valt voor wat highend waanzin betreft erg mee.

--HIER-- een testbericht.

De fabrikant: www.restek.de en de prijs is rond de €uro 1.300,00

 

msat_rot.gif

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het ziet er uit als een zeer doordacht ontwerp... Echter als je dit al ziet "selbst Artefakte durch Optimod & Co bei Popsendern nimmt der Restek entspannter" geeft eigenlijk ook aan dat je voor klasse niets met radiozenders, op welke wijze dan ook, te maken wil hebben. De man aan de knoppen kan zo'n mooie ontvanger kompleet waardeloos maken.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me denken aan de ADR radio-ontvangers uit het analoge tijdperk, van Technisat. Dat was toen de enige optie om veel duitse radiozenders te kunnen luisteren in prefecte (digitale)kwaliteit...

 

Interessant, die Restek ontvanger...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat doet me denken aan de ADR radio-ontvangers uit het analoge tijdperk, van Technisat.

Zo´n ADR ontvanger staat hier bij mij en is dagelijks in gebruik. Het is een absolute topper en een groot bedieningscomfort.
jammer dat het ding over een jaar of 2 de cruncher in moet.

Citaat:
Als de prijs een factor 10 kleiner mag zijn, is de Technisat DigiPlus STR 1 misschien wel wat?

Dat ding smoelt absoluut niet en het oog "luistert" ook mee.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De prijs valt voor wat highend waanzin betreft erg mee.
de prijs is rond de €uro 1.300,00
Oink ???????? Danben j volgensmij wel goed gek !!!!

OK , toeggeven , k luster nooit radio !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kende ik al, is al zeker meer dan een jaar op de markt. Maar, als ik al hardware aanschaf voor radio, wordt dat toch iets van logitech, met een da converter. Kun je radio, maar ook cd's streamen, en inderdaad voor een verhoudingsgewijs kleine prijs.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Hier begin ik bij te kwijlen.
Een satellietontvanger die uitsluitend voor radioweergave ontworpen is. Absolute highend-klasse.
Je heb er geen TV bij nodig om hem te bedienen en te programmeren.
De prijs valt voor wat highend waanzin betreft erg mee.
--HIER-- een testbericht.
De fabrikant: www.restek.de en de prijs is rond de €uro 1.300,00

msat_rot.gif


@Drs. IJzerbout,

Deze ontvanger is enige jaren geleden hier voorgesteld op het Sat4all board.
Ik vermoed dat 1300 Euro de adviesprijs is en dat de winkelprijs ongeveer 1000 Euro bedraagt?!

In de recencies wordt alleen van DVB-S gesproken en nergens (zie ik) DVB-S2 vermeld.
Gezien de prijs en het predicaat "High-End" lijkt mij DVB-S2 onontbeerlijk.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Deze ontvanger is enige jaren geleden hier voorgesteld op het Sat4all board.

Dat wist ik niet, ik liep er vandaag tegenaan terwijl ik aan het surfen was. Vond het wel interessant.

Citaat:
Ik vermoed dat 1300 Euro de adviesprijs is en dat de winkelprijs ongeveer 1000 Euro bedraagt?!

Weet ik niet.

Citaat:
In de recencies wordt alleen van DVB-S gesproken en nergens (zie ik) DVB-S2 vermeld.
Gezien de prijs en het predicaat "High-End" lijkt mij DVB-S2 onontbeerlijk.

Tja, op het moment dat DVB-S2 ge-implementeerd is, komt er wel weer wat anders..DVB-S4 misschien?
De voorruitgang op het gebied van satelliettransmissie gaat zo rasant, dat niets langlevig is op dat gebied.
Je zult er vast wel een paar jaar plezier van hebben. De Duitsers veranderen niet zo snel hun koers en die hebben per slot van rekening een hele transponder met radiozenders in een uitmuntende kwaliteit.

Citaat:
Alleen te gebruiken met zilveren kabels die gesmeed zijn door elfjes bij maanlicht neem ik aan?

Die begint afgezaagt te worden. Maar om er op te antwoorden: Als je er in gelooft dan koop je dat soort kabels toch?
Ik vind de prijs helemaal niet hoog als je nagaat dat het ding met de hand gemaakt wordt en niet te vergelijken is met de doornsee rotzooi die uit China komt.
Voor een niet-massa produkt een hele reele prijs.
Ik ben blij dat er firma´s zijn die zoiets nog maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden die moeten hebben in 3 formaten van kastbreedtes: midi en 38 en 43.5 cm, die de huidige HiFi tuners vervangen, al dan niet in zwart of geborsteld alu...

In zo een prijsklasse mage je toch ook eisen stellen?

 

Ik zie niet in wat die, behalve een groter display en mogelijks spinwheeltuning; méér biedt dan m'n Noki-9200 op radiogebied?

(Nokis 4ever) (niet Nockalm 4ever hé!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een veel betere DA Wandler en uiterst belangrijk, de tuner is galvanisch gescheiden van de antenne ingang.

Die is de beste remedie tegen brom lussen. Ik vind dat de meest zinvolle oplossing.

Een niet geschakelde voeding die dus niet ruist of andere onrust veroorzaakt.

Lees de recencie door en je zult zien dat er wel degelijk verschillen zijn.

Normaal gesproken vind ik dat high-end gedoe ook lachwekkend maar ik kan me hier helemaal in vinden.

Ze bieden ook verschillende frontplaten/behuizingen aan. De uiteindelijke prijs varieerd daar ook wat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wel grappig uit, maar ik denk dat die printen toch gewoon ergens van de band afrollen.

 

Voor die prijs valt wel op:

- Verschillende modules niet apart ingeblikt

- Ringkerntrafo zit wel erg dicht bij het LF gedeelte (analoge opamps (OPA's).

 

Persoonlijk vind ik het wel overpriced.

In Nederland kun je nog de Elium Signum ontvangers krijgen, dit zijn hele stoere satellietontvangers met alfanummeriek display en een high-end looklike behuizing en ook een heel mooi audio. Kan ook nog een CI in.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...