Ga naar inhoud


Waarom moeten vaste klanten meestal meer betalen?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn belkosten van het afgelopen jaar eens nagekeken en kwam tot de conclussie dat ik regelmatig ver boven mijn bestaande belbundel aan het bellen was.

Dus een even gekeken bij mijn huidge provider Telfort wat er zoal te verkrijgen is.

500 belminuten 14,95 per maand (voor 24 maand)

sms bundel van 25 er bij 1 euro per maand

onbeperkt internet 2,50 per maand

totaal 18,45 per maand

 

Dus eens even met Telfort gebeld om dat te regelen.

Natuurlijk kan verhoogd worden alleen wordt het abonnement dan wel met 24 maand verlengd.

Op zich niet zo'n probleem

de huidige SMS bundel behouden

en dan graag internet er bij

 

De allervriendelijkse dame geeft aan dat het allemaal mogelijk is, maar dan komt de domper.

Dat wordt het nieuwe abonnement €.30,95 per maand

 

eeeuuuh u zegt?

30,95 per maand

 

Nou mevrouw als ik op uw site kijk dan kom ik uit op €. 18,45 per maand dat scheelt toch €. 12,50 per maand.

 

Nee mijnheer, die tarieven gelden alleen maar als u uw abonnement verlengd of als u een nieuwe klant bent.

 

Nou ik verleng toch mijn abonnement met 24 maanden of is het mogelijk om te verhogen tot aan het eind van mijn huidige kontrakt?

 

Nee inderdaad u verlengd wel uw abonnement, maar de lagere tarieven mag ik u niet aanbieden.

 

Dus als trouwe klant mag ik dan 300 euro meer gaan betalen voor hetzelfde dan als ik me als nieuwe klant in zou laten schrijven?

 

ja dat klopt.

 

Jullie raden het dus wel dat ik voorlopig nog maar even niet ga verhogen en toch eerst even ga kijken hoe ik de belkosten op een andere manier kan verlagen.

Want zelfs als ik mijn huidige abo niet meer zou gebruiken en aan het eind stopzetten ben ik maar 145 euro kwijt ipv. 300 euro en bespaar ik al 155 euro.

En ook de extra sim voor een 2e telefoon gaat toch ook maar even niet door.

 

Maar eigenlijk is het toch gewoon van de gekke dat je als trouwe klant op zo'n manier het geld uit de zak wordt geklopt.

 

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Online idem dito. Welk gratis kado.

 

Moest het dus opzeggen (opzegtermijn 1 maand) en dan opnieuw als nieuwe klant me aanmelden.

 

Dan had ik gratis een kado (toen waterproof camera en tot 1-08 iets naar keuze) en had ik met bellen geen starttarief meer.

 

Ben niet overgestapt en kreeg een enquete over klantvriendelijkheid. Die maar ingevuld en nu toch wel een nieuw modem in bestaand contract en hogere snelheid en kon er 1 provider hier de deur uit. Kan nu nog steeds binnen 1 maand opzeggen. whistle

 

Maar wat de TS betreft, aanbieders genoeg. Alleen goed de suplementen op de aanvullende voorwaarden van de algemene voorwaarden lezen. Zijn de kleine na de kleine na de kleine lettertjes.

Zou ook fora's lezen ipv vergelijkingssites. Die laatste groep lijken me call-centre medewerkers die tussendoor ook positieve reviews kloppen. (Maar dat laatste is mijn ongezouten mening).

 

Succes met de speurtocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harry_Nak
Vergeet niet te vermelden dat internet alléén de eerste 6 maanden 2,50 euro per maand is, daarna 10 euro per maand.

(daar kom je pas achter na de eerste stap in het bestelproces)


Valt nog mee dan bij de eerste stap. Wil wel eens iets bestellen en dan komen er na delaatste stap de welbekende verzendkosten ook nog eens administratiekosten bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen je graag als klant krijgen. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen gewoon blijven hangen voor een paar jaar en niet zo heel gauw overstappen... (door rompslomp, nummerbehoud, onbekendheid e.d.)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij telefoonboeren nooit zomaar verlengen. Eerst altijd weer kijken wat de aanbiedingen zijn.

 

En verder werkt het overal zo. Ik heb een computerblad en die geeft af en toe een printer weg als je een abo neemt. Maar heb je eenmaal dat abo dan krijg je nooit meer wat!

 

Als je tegen die telefoonpoes had gezegd dat je na het contract klant af bent was er misschien ineens wel meer mogelijk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Bij telefoonboeren nooit zomaar verlengen. Eerst altijd weer kijken wat de aanbiedingen zijn.


dat is dus met ALLES zo... energieboeren, telefoonboeren, kranten, en ga zo maar door... altijd proberen of het kan, en anders gewoon opzeggen en zoals ik doe bij erg veel dingen : om het jaar switchen. Je hebt altijd voordeel! en laat je niet bang maken, het is erg eenvoudig!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 x ergens te boek staan als wanbetaler (ook als hebben ze zelf de factuur naar een verkeerd adres gestuurd of hebben ze een andere domme fout gemaakt) en je kunt geen nieuwe abonnementen meer afsluiten. Ook is er een regel dat je maximaal zoveel abonnementen af mag sluiten, maar dat is te omzeilen door aan te geven dat je een zakelijk abonnement met meerdere gebruikers wilt, dat lijkt goedkoper omdat ze dan de prijzen excl. BTW noemen maar is 50 cent oid. duurder.

Voordeel is dan wel dat je gratis onderling kunt bellen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bedrijfs abbo kan zelfs met 2 toestellen hoor.

 

Maar als je voor de vrouw, jezelf en 4 kinderen een abbo wilt kan dat vaak al niet omdat er dan teveel op 1 adres komen te staan.

 

tja en een KvK? betaal een paar tientjes en dat is ook geregeld.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eigenlijk helemaal geen max aan het aantal aansluitingen voor particulieren. Alleen soms wil je provider soms je inkomens gegevens, just in case.

Aantal abonnementen op 1 adres maakt ook niet uit. Denk aan studentenhuizen, vakantie parken (die permanent bewoond worden) alleen als er op jou adres of postcode gebied heel veel wanbetalers zitten wil een provider moeilijk doen. (overigens suggereer ik niet dat jij dat bent of iemand anders hier)

Daarnaast hebben veel providers klant kortingen en als je verlengd betaal je geen aansluitkosten waardoor verlengen lang niet altijd duurder is.

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je toch eens wat voorwaarden door gaan lezen.

 

dit:

 

2.7. Een consument mag maximaal drie (3) Aansluitingen van Telfort afsluiten tenzij Telfort uitdrukkelijk schriftelijk anders heeft bepaald.

 

Heeft Telfort bijv. in zijn voorwaarden staan en dat is wat mojo hierboven bedoelt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...