Ga naar inhoud


Overzicht MTV's die werken/of niet op welke ontvanger in hop x


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
by the way.

Vandaag weer een wonder gebeurd.
Ben gebeld door CDS (jaja, ze hebben kontakt met mij opgenomen).
Ze willen nu voor de 2de keer de kaart omruilen.

Ze hebben het vermoeden dat er weer nieuwe SECA3 kaarten uitgegeven waren met een al reeds bestaand smartcard nummer die in het verleden als eens gebruikt zou zijn en daarna op non-aktief zijn gezet, oftwel een niet uniek nummer.

Volgens de medewerker van CDS hebben ze de kaarten die ze vanaf heden uitgeven allemaal een uniek nummer gegeven en verwachten toch echt dat hier het probleem ligt of heeft gelegen.

Hij vertelde mij dat dit probleem overigens niet alleen bij CDS klanten het geval is maar ook op SKY kaarten, zowel Duitsland als Groot Britannie.
Wat hiervan waar zou zijn zou ik niet weten aangezien ik niet meer op buitenlandse forums lees.




? confused

Dit is een heel vaag verhaal van CD smirk


klopt als een bus.

ik heb al 2 keer een ander verhaal te horen gekregen.
En één van deze 2 is dus verzonnen.

Heb nog gevraagd naar enig compensatie voor sowiezo 6 maanden zonder de MTV's, antwoord van CDS: éénmalig € 5,00 korting op de abbo kosten van komende maand. eek hoe durven ze dat aan te bieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als ze dubbele kaartnummers uitgeven dan zal niet enkel je MTV niet meer werken, maar niets meer werken.

 

dus heel vaag.

Trouwens je weet dat je kaart opsturen ook zal gebruikt worden om op je kaart onderzoek te doen waar of hoe of wat.

kwestie dat je dat toch weet.

 

ze zijn gewoon bezig aan het prutsen en de hele zever die ze vertellen van het ligt bij de codering bij MTV blabalblabla...

 

als je met 2 originele ontvangers zit, de ene toont perfect alle zenders, met dezelfde type ontvanger, zelfde softversie doet hij het dan weer niet, dan is het gewoon duidelijk dat zij, want zij zijn de aanbieder van het abb. zij moeten ervoor zorgen dat het product werkt !

Ze moeten zich niet wegsteken achter het feit : wij krijgen ook maar het signaal....das makkelijk zo.

 

enfin, we weten toch al allemaal waar het om gaat en als dit weer de zoveelste plannen zijn om "iets nieuws" te introduceren waardoor half NL en BE zal uitval hebben wanneer ze de switch omdraaien, dan wens ik hen veel succes crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SatMann,

 

 

Citaat:
Ze hebben het vermoeden dat er weer nieuwe SECA3 kaarten uitgegeven waren met een al reeds bestaand smartcard nummer die in het verleden als eens gebruikt zou zijn en daarna op non-aktief zijn gezet, oftwel een niet uniek nummer.

 

 

Foutje bedankt, zou best eens kunnen, vandaar mijn vraag laatst hier ergens op het forum over de PBM.

 

Op die manier kunnen er natuurlijk veel problemen ontstaan aangaande ABBO's.

 

Mensen die te veel open hebben staan zul je niet horen ( lees op een hoger pakket van iemand anders ), andersom is een ander verhaal, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
als ze dubbele kaartnummers uitgeven dan zal niet enkel je MTV niet meer werken, maar niets meer werken.


Ze hebben deze nummers al ooit eerder uitgegeven en waren dus niet meer in gebruik, dus je hebt daar waarschijnlijk overheen gelezen, oftwel geen unieke nummers gebruikt.


[/quote=Satmann]Trouwens je weet dat je kaart opsturen ook zal gebruikt worden om op je kaart onderzoek te doen waar of hoe of wat.
kwestie dat je dat toch weet.

Kan me voorstellen met mensen die de kaart in een server naar buiten toe hebben hun kaart liever niet uitgelezen willen hebben ja. ik heb met mijn kaart niets te verbergen, dus ze mogen 'm wat mij betreft uitlezen.

[/quote=Satmann]ze zijn gewoon bezig aan het prutsen en de hele zever die ze vertellen van het ligt bij de codering bij MTV blabalblabla...

als je met 2 originele ontvangers zit, de ene toont perfect alle zenders, met dezelfde type ontvanger, zelfde softversie doet hij het dan weer niet, dan is het gewoon duidelijk dat zij, want zij zijn de aanbieder van het abb. zij moeten ervoor zorgen dat het product werkt !
Ze moeten zich niet wegsteken achter het feit : wij krijgen ook maar het signaal....das makkelijk zo.

enfin, we weten toch al allemaal waar het om gaat en als dit weer de zoveelste plannen zijn om "iets nieuws" te introduceren waardoor half NL en BE zal uitval hebben wanneer ze de switch omdraaien, dan wens ik hen veel succes crazy

Het is dat ik ook graag naar wat buitenlandse zenders kijk maar anders had ik de schotel allang de kliko in geflikkerd met dat hele CDS erbij. heb nog nooit een firma meegemaakt met zo'n arrogantie op UPC na.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoh, mijn kaart mogen ze direct hebben, buiten mijn interne share zullen ze niet veel aantreffen.

 

maar over de nummers lijkt het verhaal heel vaag.

want ook al gebruik je oude unieke nummers, dan moet je kaart het doen op alle zenders.

 

gebruiken ze een dubbele code, dan heb je niets op geen enkele zenders.

 

dus het verhaal van de nummers lijkt mij een post-it geplakt op een scherm van een helpdeskmedewerker met de melding : DIT IS HET ! crazy:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SatMann,

 

 

Het kan natuurlijk zijn dat ik het anders lees :

 

 

Citaat:
Ze hebben het vermoeden dat er weer nieuwe SECA3 kaarten uitgegeven waren met een al reeds bestaand smartcard nummer die in het verleden als eens gebruikt zou zijn en daarna op non-aktief zijn gezet, oftwel een niet uniek nummer.

 

Volgens mij gaat het hier om Seca 3 kaarten ?

 

 

Citaat:
en daarna op non-aktief zijn gezet

 

Dat heeft dan nog weer te maken met de manier waarop dit is gebeurd.

 

 

Citaat:
maar over de nummers lijkt het verhaal heel vaag.

want ook al gebruik je oude unieke nummers, dan moet je kaart het doen op alle zenders.

 

Dat heeft er mee te maken wat pakket er op de kaart is afgesloten, aangegevens als PBM.

 

Werkt CD met de gegevens van de eerst uitgegeven kaart, of gebruikt men de gegevens van de tweede uitgegeven kaart.

Wanneer een van de twee verschillende klanten een ander pakket heeft als de ander, zullen er zeker problemen ontstaan.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hebben we nu ook de mogelijkheid om per direct het contract te ontbinden ? Ik heb een c+ kaartje om vooral de muziekzenders te bekijken, maar al weken is het niet maanden is alles op zwart en ik betaal gewoon door !!! op emails krijg ik geen reactie. Sorry ik vind dit te gek voor woorden, betalen voor zenders die op zwart staan. Dit is echt mijn laatste confrontatie met canal digitaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

deze info heb ik van iemand en die heeft het zo opgelost zegt hij probeer of kijk hier even naar

 

 

 

 

CCcam versie heeft er niks mee te maken.. op de MTV kanalen is anti-sharing test gaande. Effectief houd dit in dat als je meer dan 4 sids (zenders) actief hebt op die transponder de seca3 kaart valse CW's gaat afgeven en dus op zwart gaat. Dit gaat op termijn waarschijnlijk ook op alle andere kanalen ingevoerd worden. Voor alsnog kun je de SID ASSIGN regel gebruiken om dit tegen tegaan.

 

SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/ttyUSB0 0 { 7007, 6FF0, 6FEF, 6FF3, FAB, FAC, FAD, 7D4, 7D5, 138C, 138D, 7D6, 7F3, 139C, 13A1, FAF, 7DF, 7E4, FA5, FA7, 13A4, 7F9, 139F, 7E9, 13A6, FA6, 4F57, 219F, 4F62, 7FD, 4F55, 31F4, 4F77, 4F7E, FAE, 7DA, 1397, 13A5, 1F47, 7EE, 5148, 514A, 514C, 514E, 5150, 5144, 5154, 5152, 5142, 5158, 5156, 1D7E, 14BE, C82, 13B1, 13B2, 13B9, 177A, 1784, 1789, 1789, 1793, 1798, 179D, 17AC, 17B1, 17C0, 17CA, 1B62, 1B67, 1B6C, 1B71, 1B7B, 51AE, 51B3, 51B8, 51BD, 51C2, 51C7, 51D6, 51DB, 51E0, 5212, 5217, 521C, 5221, 5226, 522B }

 

deze zorgt dat er max 4 sids van die tp gedecodeerd kunnen worden. Om de SID regel actief te maken moet je CCcam herstarten!

 

 

 

Groet bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt hier. Meestal moet ik de kaart even in de originele ontvanger doen om weer beeld te krijgen ,maar na deze lijn er bij in duurt het even en beeld is weer terug.

 

Dank je wel

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het werkt !!

Even die regel in CCcam.cfg zetten en CCcam een herstart geven. Ook even de seca kaart in een "orginele" ontvanger drukken voor een update puls. Wel op één der muziek zenders. Wat ik ook nog ontdekt heb, is dat MTV een andere update puls krijgt dan VH-1.

Dat zal de reden vast ook zijn, dat er veel meer update pulsen worden verstuurd. Ik krijg het vermoeden dat er per zender een update puls wordt verzonden.

 

Alles getest op mijn lokale CCcam server en 2 dreamboxen en een VU+DUO. Als canal digitaal decoder gebruik ik een oude philips DSX 6073.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ambilight
op de MTV kanalen is anti-sharing test gaande. Effectief houd dit in dat als je meer dan 4 sids (zenders) actief hebt op die transponder de seca3 kaart valse CW's gaat afgeven en dus op zwart gaat. Dit gaat op termijn waarschijnlijk ook op alle andere kanalen ingevoerd worden. Voor alsnog kun je de SID ASSIGN regel gebruiken om dit tegen tegaan.



Maar hier zijn dus ook "normale ontvangers" de dupe van
die niet kunnen sharen,en linux ontvangers die ook niet sharen.

Hoe verklaar je dat dan???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Ambilight
op de MTV kanalen is anti-sharing test gaande. Effectief houd dit in dat als je meer dan 4 sids (zenders) actief hebt op die transponder de seca3 kaart valse CW's gaat afgeven en dus op zwart gaat. Dit gaat op termijn waarschijnlijk ook op alle andere kanalen ingevoerd worden. Voor alsnog kun je de SID ASSIGN regel gebruiken om dit tegen tegaan.



Maar hier zijn dus ook "normale ontvangers" de dupe van
die niet kunnen sharen,en linux ontvangers die ook niet sharen.

Hoe verklaar je dat dan???

dat is niet zo. Alle goedgekeurde ontvangers werken gewoon, anders hadden de canal digitaalboyz overspoeld geweest met klachten en waren de kanalen gewoon weer te zien geweest.

Die oplossing met de aangepaste SID ASSIGN regel werkt .. nu is syfy ook weg net als de MTV's ! laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...