Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten

Mooi gelast.

Maar zal het niet gaan doorzakken op de muurplaat.

Zijn niet echt lichtgewicht die schotels.

Als ik het zou moeten maken had ik een steun van de staander naar beneden gemaakt en daar ook aan de muur vast gezet.

Heb in het verleden wel steunen moeten vernieuwen die bij de muurplaat waren afgescheurd door de harde wind nou woon ik wel dicht aan de kust 100 meter van zee dan heb je de wind uit eerste hand.

Eerdaags ook mijn big bisat verwisselen voor de T90 eens kijken hoe dat gaat werken.

 

veel suc6 er mee

 

grtn han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

denk dat het mee gaat vallen. Muurbeugel zelf is nauwelijks zwaarder geworden, misschien 2 kg. Dat maakt dus echt niet zo veel uit. Schotel dat erop hoort weegt 40kg, misschien meer en ik heb zelfs nog aan de muurbeugel gehangen om te testen hoe stevig die is. Ik weeg 80kg en dat ging prima. Paar keer geslingerd en niks. Kon het makkelijk hebben. Had er wel 4 stevige lange bouten in.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn wave hangt! Morgen meer foto's.

 

Vandaag gedaan:

 

1. Karwei klopboor gehuurd, nieuwe gaten geboord, boor terug gebracht. Moest er helaas kop bijkopen. (3 euro).

Kun je dus kennelijk daar niet appart huren. Boor huren is 9,60 voor 4 uur. Gehuurd om 15:04

2. Gaten geboord, pluggen en muurbeugel waterpas afgesteld en vastgeschroefd.

3. Wave bij elkaar geraapt uit de schuur, dik een uur naar schroeven gezocht. Maar uiteindelijk alles gevonden. Alles vastgeschroefd. Tussentijd om 17:30 klopboor teruggebracht.

3b) van een vriend een prof sat finder geleend. (19:05). Het weekend mag ik de prof sat finder gebruiken voor het uitrichten.

4. Ben nu bezig met uitrichten. Helaas nu maar 74% op astra. hoe is dat mogelijk. Als het morgen weer licht is dan zoek ik het uit.

5. Bijna alle kabels zitten nu aangesloten op de EMP disecq switch. Alleen had ik moeite met die te installeren. Dat is nu wel gelukt. Morgen ga ik hier mee verder.

 

 

6) morgen: keurig uitrichten en alles aansluiten en kabels goed wegwerken. Het echte rotwerk is in ieder geval af.

 

 

bijgevoegd foto's van vandaag.

 

 

 

 

 

post-37441-1318261975,0865_thumb.jpg

post-37441-1318261975,4249_thumb.jpg

post-37441-1318261975,778_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het project is af!!! De wave hangt weer.

 

Lijstje met sats:

 

1) Thor

2) Astra 4

3) Eurobird

4) Hotbird

5) Astra 19,2

6) Astra 23,5

7) Astra 28,5

8) Turksat (80% snr)

 

Switch is vervangen door een EMP 8/1 disecq. Alle problemen zijn daarmee helemaal verholpen, mijn oude switch werkte niet goed samen met de dreambox.

 

Bijgevoegd fotos van het project.

Kostte mij dus weer 2 dagen om het te fixen.

 

 

 

 

 

 

post-37441-1318261977,114_thumb.jpg

post-37441-1318261977,4656_thumb.jpg

post-37441-1318261977,8101_thumb.jpg

post-37441-1318261978,151_thumb.jpg

post-37441-1318261978,4873_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tjonge, ik zou niet te lang nadenken, maar het bevestigings oppervlak zo spoedig mogelijk vergroten.

 

Het zou zonde zijn, wanneer bij een fikse storm de stenen uit de muur komen.

 

Verder heel veel kijkplezier toegewenst met je installatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was ik begonnen met het stellen van vraagtekens bij de constructie en wind, en zal je proberen een budget oplossing aan de hand te doen om e.e.a. te verstevigen.

 

loop in de bouwmarkt naar de afdeling van de staalkabels, koop daar een mastbeugel voor om een 60MM paal hier zitten normaal ogen in om staalkabels aan te bevestigen.

loop naar de pijpen afdeling en koop 2X pijp (aluminium of ander roestwerende materiaal sla de buitenste 4-5 cm plat en boor hier een gat in (M6-M8) buig de platgeslagen uiteinden zo dat je de ene kant vlak langs het oog van de beugel kan plaatsen.

Maak dit vast en de andere zijde buig je recht met de gevel en zet je daar met een stevige keilbout of verankering vast.

Dit doe je dan aan 2 kanten in een hoek van -45graden en plus 45 graden verticaal naar beneden.

 

hoop dat ik mezelf duidelijk heb gemaakt:), hele dag in de tuin gewerkt en ben een beetje gaar, anders had ik misschien nog wel een schetsje kunnen maken:).

 

groetjes,

 

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

hoe kom je plots tot die vraag edbe?

misschien is die wel nog lid, maar is gewoon niet meer actief op sat4all...?

dat komt toch regelmatig voor dat mensen eenmaal geholpen geen sjoege meer geven èn Publique.

dat bepalen ze zelf wel.

 

van 2011 tot nu moet ie heel heftig orkaantje aan huis gehad hebben wil die niet meer hangen

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...