Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Dit getest... met een zolid stick van de ***geen-reclame***.. werkt helaas niet..heeft iemand meer geluk gehad ??

Ik krijg driver installer failed

 

http://wasietsmet.nl/linux/zolid-usb-dvb-t-tuner-van-de-***geen-reclame***-linux-drivers/

 

(installer.sh) in het archief.

Voor het gemak heeft Cellie de gepatchte 32-bit i686 drivers hier neergezet.

 

Het stappenplan:

We installeren eerst gcc en de linux-headers met het volgende commando: sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r) gcc

 

Download de gepatchte 32-bit sources van de drivers.

Pak het archief uit naar een nieuwe folder, in dit voorbeeld ~/Desktop/aldidrivers.

Open een terminal en cd naar de folder die je net hebt aangemaakt: cd ~/Desktop/aldidrivers

 

Start het installatie script: sudo sh installer.sh

 

Bij het menu dat er als volgt uitziet, kies 1. Kernel Version : 2.6.32-24-generic-pae

 

1. Install ITEtech IT9135 Driver

 

2. Remove ITEtech IT9135 Driver

 

Please Input Your Choise:

 

Als de driver met goed gevolg gecompileerd is zie je de volgende boodschap: Driver Installer finished

 

De driver is nu geinstalleerd en de USB stick is klaar voor gebruik.

 

 

 

 

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ach zo gooi ik het bijltje neer en zo pak ik hem weer op.

 

Ik heb vandaag een Terratec Cinergy Tstick RC in huis gehaald.

Box opnieuw geflashed met de de 133f (puur uit voorzorg).

 

Stick erin gedaan en boeltje opgestart. Hij wordt netjes herkend en werkt volgens de software.

 

Ik heb de xml geinsteerd die in het dreambox forum staat en ik heb de regio gelderland gekozen (woon ik ook dus lijkt me logisch).

 

Ik krijg echter nog geen zender gevonden.

Ik heb de 5v al aan en uit gehad maar maakt geen verschil tot nu toe frown

 

Ik blijf nog proberen!

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben weer een stapje verder.

 

In de tuner configuratie gekozen voor de regio EU-Alle UHF kanalen europa 21-69.

 

Daarna opnieuw laten scannen met de 5v aan en ja hoor de 1e paar kanaaltjes kwamen binnen. Ik heb blokkerig beeld gehad dus een andere antenne zal nodig zijn.

 

Kheb ook maar ff de digitenne kaart in de vu ontvanger gedaan voor het bekijken van de gecodeerde zenders. Ook dit werkt netjes met CCcam.

 

 

Ik zal nog wat meer gaan testen ook met div. images.

Ik hou jullie op de hoogte!

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EtienneM,

 

Er is inmiddels een nieuw Dream Elite Image uit, en je eerste avermedia stick wordt weer ondersteund.

 

Als ik de drivers zie, dan zouden de volgende sticks in deze image onderesteund moeten worden:

ASUS:ASUS U3000

ASUS:ASUS U3000H

ASUS:ASUS U3100

AVERMEDIA:AVERMEDIA EXPRESS

AVERMEDIA:AVERMEDIA VOLAR

AVERMEDIA:AVERMEDIA VOLAR 2

COMPRO:COMPRO VIDEOMATE U500

COMPRO:COMPRO VIDEOMATE U500 PC

DIBCOM STK7070P

D STK7070PD

DIBCOM STK7700D

DIBCOM STK7700P

DIBCOM STK7700P PC

DIBCOM STK7770P

DIBCOM STK807XP

DIBCOM STK807XPVR

DIBCOM STK8096GP

ELGATO:ELGATO EYETV DTT

ELGATO:ELGATO EYETV DTT Dlx

EVOLUTEPC:TVWAY PLUS

GIGABYTE:GIGABYTE U7000

GIGABYTE:GIGABYTE U8000

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE MYTV T

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T 500

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T 500 2

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T 500 3

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA TD STICK

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA TD STICK 52009

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T STICK

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T STICK 2

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE NOVA T STICK 3

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE TIGER ATSC

HAUPPAUGE:HAUPPAUGE TIGER ATSC B210

LEADTEK:WINFAST DTV DONGLE H

LEADTEK:WINFAST DTV DONGLE STK7700P

LEADTEK:WINFAST DTV DONGLE STK7700P 2

PCTV:PINNACLE PCTV282E

PCTV:PINNACLE PCTV73ESE

PINNACLE:PINNACLE EXPRESSCARD 320CX

PINNACLE:PINNACLE PCTV2000E

PINNACLE:PINNACLE PCTV282E

PINNACLE:PINNACLE PCTV72E

PINNACLE:PINNACLE PCTV73A

PINNACLE:PINNACLE PCTV73E

PINNACLE:PINNACLE PCTV73ESE

PINNACLE:PINNACLE PCTV801E

PINNACLE:PINNACLE PCTV801E SE

PINNACLE:PINNACLE PCTV DUAL DIVERSITY DVB T

PINNACLE:PINNACLE PCTV DVB T FLASH

PIXELVIEW:PIXELVIEW SBTVD

SONY:SONY PLAYTV

TERRATEC:TERRATEC CINERGY DT XS DIVERSITY

TERRATEC:TERRATEC CINERGY DT XS DIVERSITY 2

TERRATEC:TERRATEC CINERGY HT EXPRESS

TERRATEC:TERRATEC CINERGY HT USB XE

TERRATEC:TERRATEC CINERGY T EXPRESS

TERRATEC:TERRATEC CINERGY T XXS

TERRATEC:TERRATEC CINERGY T XXS 2

TERRATEC:TERRATEC T3

TERRATEC:TERRATEC T5

ULTIMA ELECTRONIC:ARTEC T14BR

UNIWILL:UNIWILL STK7700P

YUAN:YUAN EC372S

YUAN:YUAN MC770

YUAN:YUAN PD378S

YUAN:YUAN STK7700D

YUAN:YUAN STK7700D 2

YUAN:YUAN STK7700PH

xxxx-dvbt-dib0700_14592_del.tgz

 

HAUPPAUGE:WINTV NOVA T USB2

xxxx-dvbt-nova-t-usb2_14592_del.tgz

 

Wij kunnen weer testen. Ik ga vanavond ook ff testen met de sticks die ik heb en die nu zouden kunnen werken. de Avermedia Volar Black 850 zou wat problemen hebben en de drivers zijn door support team nog niet vrijgegeven.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: dit gaat om de nieuwste Black Hole Image (voorheen Dream Elite, zie mijn topic hierover), Sundtec werkt vooral samen met de west-europese teams zoals Pli en Vti. Staat dus niet in de laatste image van Black-hole, waar ik het nu over heb.

 

Het is helaas zo dat men afhankelijk is van de image bouwers in deze en de derde teams die daar zaken omheen ontwikkelen. Dus je kunt nu niet zonder meer je voorkeursimage nemen voor DVB-T ondersteuning. Dat is ook de reden dat ik nu enkele tweedehands sticks heb gekocht die onder Linux ondersteund wordt zodat ik wel kan meeliften met de diverse images. Met die sticks heb ik 80% van de drivers afgedekt. Dat heeft mij Euro 25,00 extra gekost. Zo heb ik al op de VU+ 4 tuners aan de gang gehad, is best wel lollig.

 

Om het nog ingewikkelder te maken, in het onofficiële image zoals deze begin september uitgebracht is alleen voor de DM800HD die ik in het 800HD forum gezet heb, zitten wel alle drivers compleet erin, maar zijn het allen test versies die niet alle stabiel zijn immers dit is een OE1.6 release, terwijl de oude een OE 1.5 release was. Er is op dit moment een wildgroei dus. Blackhole streeft ernaar om weer alle drivers in OE 1.6 te testen en dan vrij te geven.

 

In ieder geval wordt Blackhole alleen maar voor de VU+ doorontwikkeld zover ik het begrepen heb.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, oké

het was mij niet helemaal duidelijk

Citaat:
Als ik de drivers zie, dan zouden de volgende sticks in deze image ondersteund moeten worden:

 

Als ik de drivers in dit <genoemde> image analyseer, dan zouden de volgende dvb-c/t USB sticks in dit <genoemde> image ondersteund moeten worden:

bla bla > lijst

 

Getest Ja/Nee

 

het is dus erg prettig dat de ontwikkelingen ook op gebied van USB-drivers voor DVB-C/T verder gaan maar de lijsten zonder duidelijk commentaar suggereren dat alles werkt.

 

ik denk dat het pas op mijn verjaardag allemaal werkt :D

 

 

 

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getest: Nee niet dus.

 

Dat zijn de ondersteunde linux drivers en op de diverse Linux wiki pagina's staan dan de ondersteunde chipsets en diverse bijbehorende merken. De ellende is dat deze getest waren in het oude Dream Elite forum, en die lijst daar toen stond, maar dat forum ligt er nu uit. Dus ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Ik moet dus ook gaan testen met de sticks die ik heb, zeker omdat het met OE 1.6 niet vanzelfsprekend is dat alles weer zonder meer werkt.

 

En ik hoop dan maar ook dat je snel jarig bent, dan hebben wij weinig problemen gevonden bij het testen :D

 

En het goede nieuws is dat zij nu ook voor de Solo de USB tuner gaan ondersteunen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vanavond de eerste test gedaan. Mijn lievelingsstick, de Terratec Cinergy DT USB XS Diversity/ T5 werkt dus als een speer met de black hole image. Dit is een dual tuner stick, en na installatie heb ik 4 tuners, de programmalijst werkt perfect, 2 twin tuners, getest. Het rare is dat ik maar heel even lipsync problemen heb, terwijl dit met de nieuwe driver van Vu+ opgelost gaat worden.

 

Ik ben heeeeeeeeeeel tevreden, wat een geweldige kast is die Vu+ toch..

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na testen van de vierde tuner blijkt dat deze niet werkt, kennelijk had ik sat pakket aangezien voor Digitenne pakket. Maar goed, de USB tuner werkt naar tevredenheid. De tuner is lekker gevoelig.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weinig divers aanbod van DVB-C sticks en die er zijn hebben vaak geen Linux driver. Zie de wiki .

 

Nu valt mijn schoen uit, volgens de specs van mijn al werkende Terratec Cinergy HTC USB XS HD stick zou deze ook DVB-C ondersteunen. Nu heb ik geen kabel, maar ik zal dit weekend eens kijken hoe de driver dit ondersteund.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft het Black Hole team al aangegeven dat zij zullen proberen de DVB-C functie van deze stick op te gaan nemen in de drivers. Hij zit er nu nog niet in.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren maar eens getest met de sundtek daar mijn voorkeur gaat naar een C tuner

 

in dit geval op een dm 800 met pli maar niet aan de gang te krijgen, gemini erop gezet en gelijk een goed werkende C tuner in de ontvanger

CCcam funtioneerd ook prima en de beeldkwaliteit is zeer goed te noemen

lipsync valt reuze mee en alleen bij het zappen even last van, snelheid van het zappen is wel wat trager dan de sat tuner

 

binnenkort is de VU aan de beurt maar ik ga eerst even een fatsoenlijke kanalenlijst maken wink

VU+ Duo2 met S en C tuner, VU+ Duo astra 1-2-3 en HB en draaibaar op tuner B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...