Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het laatste nieuws hierover:

Citaat:
L1 vanaf nieuwjaar niet meer op satelliet

 

L1 stopt op 1 januari met de tv-uitzendingen via de satelliet.

 

L1 wil kosten besparen, ook op de distributie van tv-programma's. Verder speelt een rol dat er alternatieven zijn om L1 TV te ontvangen, bijvoorbeeld via internet, de kabel en digitale tv via de ether.

 

Andere regionale omroepen nemen op korte termijn een besluit of ze verder gaan met het uitzenden via de satelliet.

Bron: L1

Datum: 08-12-2010

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook vragen in het limburgse parlement geven

duidelijk aan dat L1 deze beslissing zelfstandig kan en mag nemen.

Citaat:
Er zijn inmiddels genoeg alternatieven voor het ontvangen van de uitzending van L1 als er niet meer wordt uitgezonden via satelliet. Dat zei PvdA-gedeputeerde Odile Wolfs in het Limburgs Parlement op mondelinge vragen van CDA-statenlid Joey Gommans.

 

L1 stopt vanaf 1 januari met de uitzending via de satelliet omdat dat te duur wordt. Maar via internet en digitale televisie is L1 inmiddels ook te volgen, aldus Wolfs. Het is dan ook de eigen keuze van L1 om met de satelliet-uitzending te stoppen, zo vindt de gedeputeerde.

 

bron L1

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guykers
Ook vragen in het limburgse parlement....

Parlement? Sinds wanneer is Limburg een land? Dat de CdK daar gouverneur mag heten is één ding, maar Limburg is toch gewoon parlementair vertegenwoordigd in de Tweede Kamer.
Dadelijk gaan de Staten van Limburg ook nog beweren dat Limburgs een taal is wink.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
Origineel bericht van: guykers
Ook vragen in het limburgse parlement....

Parlement? Sinds wanneer is Limburg een land? Dat de CdK daar gouverneur mag heten is één ding, maar Limburg is toch gewoon parlementair vertegenwoordigd in de Tweede Kamer.
Dadelijk gaan de Staten van Limburg ook nog beweren dat Limburgs een taal is wink.


wel ja alsof we allemaal zo trots moeten zijn als de slecht geïnformeerde buitenlander ons allemaal Hollanders noemt.
Dat is voor de Noord Hollander niet leuk en ook voor de inwoners van andere provincies niet leuk.

ik eis dat Rutten zijn excuses aanbied voor het decennia lang onderdrukken van de Limburgers EN voor het sluiten van de Mijnen.

:D

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Hageneis
Origineel bericht van: guykers
Ook vragen in het limburgse parlement....

Parlement? Sinds wanneer is Limburg een land? Dat de CdK daar gouverneur mag heten is één ding, maar Limburg is toch gewoon parlementair vertegenwoordigd in de Tweede Kamer.
Dadelijk gaan de Staten van Limburg ook nog beweren dat Limburgs een taal is wink.


wel ja alsof we allemaal zo trots moeten zijn als de slecht geïnformeerde buitenlander ons allemaal Hollanders noemt.
Dat is voor de Noord Hollander niet leuk en ook voor de inwoners van andere provincies niet leuk.

Wie zou er trots op slecht geïnformeerde buitenlanders moeten zijn? Ik woon nu wel in (Zuid-)Holland, maar ik corrigeer consequent mensen die Nederland verwarren met Holland. Dat doen ook erg veel Nederlanders. Zelfs als ze niet uit Holland komen. Kijk wat dat betreft maar eens naar voetbal.
Citaat:
ik eis dat Rutten zijn excuses aanbied voor het decennia lang onderdrukken van de Limburgers EN voor het sluiten van de Mijnen.

Ik dacht de de rijksoverheid al decennia lang Limburg zwaar subsidieert: Nedcar, ABP, CBS, HQ AFCent. De laatste zit echt niet toevallig in Brunssum, mijn vader heeft er 9 jaar gewerkt (ook nog eens met buitenlandtoelage!).
Daarom vind ik het nogal blasé van de provinciale overheid om te doen alsof ze een semi-autonoom gebied zijn binnen Nederland. En in de jaren zeventig werd mij bijgebracht in de derde klas lagere school vertelde doodleuk dat Limburg niet bij Nederland hoorde, kijk maar op de kaart, rare uitstulping et cetera.

Maar genoeg afgedwaald. Wat gaat er nu gebeuren met L1? Zouden ze misschien mee kunnen liften met Omroep Zeeland met hun MPEG-4 deal?

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan weten we gelijk waar we niet op moeten stemmen in Maart ( geen pvda en geen cda ) die halen alles weg voor de limburgers.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, humor en fabels in 't verkeerde keelgat geschoten, of verkeerd begrepen.

 

L1 heeft geen vol-continu programma en zeker veel te weinig inhoud om al die forenzen 's avonds te boeien ( forenzen want wie werkt er nog in Limburg zelf? > de krimp Provincie bij uitstek )

 

Als L1 dan zoveel geld moet bijpassen om op satelliet te kunnen blijven uitzenden, dan is het toch evident dat hun Business Model niet past en er te weinig werk=geld=nieuws in Limburg omgaat.

 

vandaar de eerder vermelde suggestie dat er een goed concept aan ten grondslag moet liggen van een voortbestaan.

 

en juist met die momentane afkeer van de burgers en haar wantrouwen jegens de politiek moet je niet een Provincie vragen om een input in welke vorm dan ook te geven.

 

L1 informeert niet maar kopieert.

L1 zou bijvoorbeeld het rijke verleden en de historie moeten oppakken, maar ook die paar hedendaagse succesverhalen moeten weergeven in documentaires over Limburg; to give courage and coverage.

En dus niet enkel die ridicule roddelpersberichten over de een of andere koffieshop moeten brengen, want dat wil men helemaal niet meer horen en/of zien op tv.

Stimuleren en positieve berichtgeving die verdergaat dan de doorsnee nieuw geopende patatzaak.

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
ik corrigeer consequent mensen die Nederland verwarren met Holland. Dat doen ook erg veel Nederlanders.


In het Limburgs dialect betekent "Hollander" domweg "vreemdeling" en dan bedoelen ze eigenlijk niet-Limburger. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat voor een deal had L1 voordat het met ROOS in zee ging? Ze zaten toen ook op de Astra3. Meeliften op een transponder van CD is leuk maar als je het zelf goedkoper kan regelen dan lijkt mij dat een goede oplossing.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...