Ga naar inhoud


[Satelliet] Bnr nieuwsradio bij cds


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: de vrije fries
per 7 december wordt de radiozender bnr nieuwsradio toegevoeg aan het cds radiopakket.


Een verlaat Sinterklaaskadootje, want ik had CDS afgelopen maart al gevraagd of BNR na de tijdelijke doorgifte nu definitief aan het radiopakket kon worden toegevoegd. Wie vraagt wordt niet altijd overgeslagen :D

VU+ duo, Triax 78cm, 4x Alps twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus
Ik luister BNR en Radio1 vrijwel alleen in auto en daar doet het probleem zich voor dat rond Arnhem BNR niet of nauwelijks is te ontvangen.


Nou bij ons is in de achterhoek naast BNR GEEN Radio 538, Radio Veronica, Sky Radio en 100%NL fadsoenlijk in de ether te ontvangen. madeekcry

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap, nu hebben we er weer een provider bij

 

CANALDIGITAAL

Canaldigitaal

canaldigitaal (BNR)

 

Kunnen ze niet alle zenders onder één provider zetten, straks gaan ze elke combinatie van hoofd- en kleine letters nog toepassen... crazy

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al eens naar BNR gemaild waarom ze niet op de satelliet zaten. Toen kreeg ik als antwoord dat het te duur was.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Ik krijg maar 1 provider: CANALDIGITAAL.
Komen jouw providers niet uit zaplijsten van derden?


Ik gebruik geen zaplijsten van derden, alleen maar eigen. Ik scan ook alles zelf in en bouw zelf mijn favorieten op. Kost misschien wel meer tijd, maar het werkt wel goed. Dit viel mij een hele tijd terug al op toen de PO HD zenders beschikbaar kwamen op de 23.5. In iDreamX zie ik gelukkig maar 1 provider: CANALDIGITAAL, op mijn beide Dreamboxen zie ik er 3. Zeer frustrerend als je een zender per provider zoekt...

Ben ik nu de enige die dat heeft, of zijn er meer die hebben?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Wat ik niet begrijp is dat de zender gecodeerd wordt doorgegeven.
Dat is voor een zender als BNR toch totaal overbodig?


Dat is mij ook een raadsel.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: Pjotrb
Wat ik niet begrijp is dat de zender gecodeerd wordt doorgegeven.
Dat is voor een zender als BNR toch totaal overbodig?


Dat is mij ook een raadsel.


Dat zal wel met geld te maken hebben. Ongecodeerde zenders zijn wellicht duurder, omdat M7 er nu abonnees mee kan trekken voor het basispakket.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit er wel eens aan gedacht dat de Astra1 verspreiding in de directe toekomst gebruikt gaat worden voor aanvoer naar de FM-zenders in Nederland? Verleden jaar is er een grote storing op een Eutelsat satelliet geweest waardoor vrijwel alle Nederlandse commerciële zenders uren, soms dagen, niet in de ether en bij diverse televisieaanbieders te horen is geweest.

 

Mooi extraatje is dat er ook nog eens CanalDigitaal abonnees naar BNR kunnen luisteren. En versleuteling heeft natuurlijk alles met kosten te maken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat lijkt mij niet het geval.

 

Allereerst kan dit net zo goed met de astra's gebeuren. Ten tweede de geluidkwaliteit is aanzienlijk minder. Ten derde het eigen uplinken van het signaal is er dan niet meer bij. Moet alles eerst via IP lijn naar een uplink.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...