Ga naar inhoud


autoaccu hoe lang gaat hij mee ?


Han Peekel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb de accu vervangen nadat deze het heeft begeven.

Was 11 jaar oud.

Pas altijd op met het laten testen van de accu met een weerstand meter.

De meeste wat ouderen accu,s zullen na een meting snel het loodje leggen.

Niet testen, en bij startproblemen gewoon vervangen voor een accu van een goed merk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat veel accu's het af laten weten na een test klopt.

De meeste accu's worden nl. naast het starten nooit flink belast en met zo'n meting krijgt zo'n accu het gewoon even flink voor de kiezen doordat hij even flink wat stroom moet leveren.

Een oude accu zal hier vaak problemen mee hebben en dan na zo'n test het loodje leggen.

 

Maar een oude accu zal hoe dan ook in capaciteit terug lopen.

De meeste accu's zitten na 4 a 5 jaar op nog maar zo'n 70% van de nieuw capaciteit.

Dan zijn ze niet stuk maar kon je eerst bijv. 20 keer starten dan zal het dan nog 14 keer zijn.

Hoef je telkens maar 1 keer te starten dan merk je weinig of niets van deze terugloop in capaciteit maar wil hij een keer niet en moet je vaker starten dan zal de accu snel uitgeput zijn. Daarnaast kan (hoeft dus niet) zo'n accu meer/langer stroom vragen tijdens het opladen wat nadelig is voor het brandstofgebruik.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Dus als je accu niet nieuw meer is
kun je beter geen meting meer doen,
omdat ie daarna waarschijnlijk gauw 't loodje legt?


Dat zou een conclussie kunnen zijn, maar ja hoe weet je dan of je accu slecht is en je mogelijk voor problemen komt te staan als het wat kouder wordt?

De conclussie zou ook kunnen zijn dat als je zeker van je zaak wilt zijn en geen problemen wilt je na 4 a 5 jaar gewoon de accu moet vervangen.

Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen.

Maar ik weet niet wat het voordeligste is. wink

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: gerrit B
Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen.

Of gewoon niet lid zijn, het erop aan laten komen en dan ter plekke lid worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Origineel bericht van: Gerard 76
Dus als je accu niet nieuw meer is
kun je beter geen meting meer doen,
omdat ie daarna waarschijnlijk gauw 't loodje legt?


Dat zou een conclussie kunnen zijn, maar ja hoe weet je dan of je accu slecht is en je mogelijk voor problemen komt te staan als het wat kouder wordt?

De conclussie zou ook kunnen zijn dat als je zeker van je zaak wilt zijn en geen problemen wilt je na 4 a 5 jaar gewoon de accu moet vervangen.

Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen.

Maar ik weet niet wat het voordeligste is. wink

suc6

Gerrit

Juni 2009 de auto voor een beurt naar de dealer gebracht. Bellen ze dat de accu slecht is en vragen of ze hem mogen vervangen, mijn antwoord was "nee". Accu is nu 8 jaar oud, zelfs met -12 graden start ie nog.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...