Ga naar inhoud


History HD op astra3


Frans B

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hier is de ontvangst gelijk aan de ander HD transponders.

 

Wel hoor ik vaker, dat dit een van de eerste zenders is die ontvangst problemen oplevert bij ongunstige omstandigheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook bijna alle hd kanalen exact hetzelfde als bv Dicovery hd, NGC hd een hd, VTM en natuurlijk ned 1hd enz. alles rond de 90 % dus signal en quality.

 

Denk dat je een goede schotel nodig bent en natuurlijk exact uitgericht voor het beste resultaat.

 

Groetjes.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik merk is waneer ik een nieuwe zenderlijs installeer History HD geen beeld geeft krijg ik een foutmelding niet gevonden.Maar als ik dan even fastscan doe springt hij gewoon aan.Dan zou je zeggen dan kopieer je de gevens toch naar je editor en past dat even aan. maar dan gebeurd het zelfde weer.En dat vind ik wel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt History HD ook niet lekker, echter ligt het hier aan de decoder die eerst even warm moet draaien. Na een 15 minuten werkt de zender pas probleem vrij.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Bij mij werkt History HD ook niet lekker, echter ligt het hier aan de decoder die eerst even warm moet draaien. Na een 15 minuten werkt de zender pas probleem vrij.



Raar verhaal, er zitten toch niet toevallig nog ouderwetse buizen in je satbox :D:D:D


Mocht dit niet het geval zijn zou ik toch de box eens open schroeven en checken.

Groetjes.........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 1.80 m schotel uitgericht op 19,2 met een extra lnb ernaast voor 23,5. Signaal is ruim voldoende, alleen die ene transponder is dus zwakker. Hetzelfde heb ik gemeten met een 80 cm schotel op 23,5. Daar hetzelfde probleem op history HD, met een andere decoder ( SAB Titan1 HD).

 

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De enige oplossing die ik zie, is de schotel uitrichten op 23,5 met een LNB ernaast voor 19,2.

Dat zal net het stukje extra signaal geven wat je nu mist op deze transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik blijf het dan vreemd vinden dat HistoryHD, na 10/15 minuten na het aanzetten van de decoder gewoon goed gaat werken, dan geen enkel probleem.

Kwaliteit van het signaal is altijd 86%, dit na aanzetten van de decoder, maar ook als de decoder 1 uur aan staat, het signaal wordt verder niet sterker ofzo.

Ook lijkt mij dit persoonlijk voldoende en omdat het wel gewoon werkt, denk ik niet dat het zin heeft om mijn dak op te gaan smile

Op de andere HD zenders heb ik verder geen problemen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Maar ik blijf het dan vreemd vinden dat HistoryHD, na 10/15 minuten na het aanzetten van de decoder gewoon goed gaat werken, dan geen enkel probleem.
Kwaliteit van het signaal is altijd 86%, dit na aanzetten van de decoder, maar ook als de decoder 1 uur aan staat, het signaal wordt verder niet sterker ofzo.
Ook lijkt mij dit persoonlijk voldoende en omdat het wel gewoon werkt, denk ik niet dat het zin heeft om mijn dak op te gaan smile
Op de andere HD zenders heb ik verder geen problemen.


Dit is gewoon een probleem met de rebox ontvangers. Sinds v75 is het al een stuk verbeter, maar perfect is het nog niet. M'n andere ontvanger (maxdigital 225 met ctech 5000 fw) doet het namelijk altijd goed. En die zit aan dezelfde schotel vast.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...