Ga naar inhoud


MPEG4 belactie en decoder


LastWokker1

Aanbevolen berichten

Werd van de week gebeld door het CD callcenter dat me op regelmatige basis lastigvalt met ongewenste aanbiedingen. Vond dit echter een vreemd telefoontje. "Hallo meneer, bent u reeds in het bezit van een dubbele kop bij uw satellietschotel?" Antwoord: "Ja, dat ben ik." Vraag: "Bent u ook in het bezit van een decoder die MPEP4 aankan?". Getriggert door wat meldingen in een ander draadje van mensen die werden afgesloten met niet CD goedgekeurde decoders, werd ik wat voorzichtiger in mijn antwoorden. Dus antwoord: "Dat weet ik niet, is dat belangrijk dan?" "Nou meneer, wij gaan binnenkort een aantal zenders omzetten naar MPEG4 decoding en daarvoor heeft u een dergelijke decoder nodig. Die kan ik u voor EUR 25 aanbieden, met als voorwaarde dat u er een 2 jarig abonnement aan verbindt". Gesprek toen maar op vriendelijke toon beeindigd met melding dat ik geen interesse had. Met als klapper van de week zijn antwoord: "Dat is uiteraard uw keuze meneer, maar wil bij deze wel melden dat we u dus op de hoogte hebben gesteld van deze wijziging en dat als de zenders niet meer te ontvangen zijn dit uw eigen keuze was".

Iemand anders ook deze call recent gehad en/of enig idee waar dit mee te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geheel in de lijn van verwachtingen van dit bedrijf......

 

Zo kan deze meneer 'later' geen aanspraak maken voor een HD ontvanger van CDS (al zou hij dat willen).. Zo hoeven ze bij de volledige uitfasering van MPEG2 zo min mogelijk gratis ontvangers weg te geven... Bij CDS heet dat een 'Win - Win' situatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Geheel in de lijn van verwachtingen van dit bedrijf......

Zo kan deze meneer 'later' geen aanspraak maken voor een HD ontvanger van CDS (al zou hij dat willen).. Zo hoeven ze bij de volledige uitfasering van MPEG2 zo min mogelijk gratis ontvangers weg te geven... Bij CDS heet dat een 'Win - Win' situatie...

Je suggereert nu bijna dat CD LastWokker1 een oneerbaar voorstel deed. Ik vind echter (en velen met mij, denk ik) dat het voorstel heel redelijk is. Trek de verzendkosten er ook maar af. En dat inderdaad straks degenen die dit aanbod hebben gehad, niet moord-en-brand moeten gaan schreeuwen dat CD "zomaar" zenders op Astra 3 zet en in MPEG4 of HD. Dit soort aanbiedingen is bij allerlei providers in binnen-en buitenland (telefoon, internet, televisie) alledaags. De hele electronicawereld is constant in beweging, dus satelliet ook, of je nu in Nederland of in de rest van de wereld woont.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Niet te geloven !!!!

Ik belde die gasten zelf op met de melding dat ik mee wilde doen aan die actie.
Geen probleem voor mij , want ik kijk over 2 jaar ook nog wel via CDS.
Maar ik kreeg te horen dat er geen actie meer was (!%&$@@*) mad

Even geduld, de ontwikkelingen gaan gewoon door en er zitten vast nog zat acties in de pijplijn. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

canal Digitaal doet het ook nooit goed he. Nu wordt je gebeld met de mededeling dat men bezig is met de move naar MPEG4, en dat je voor weinig een decoder kan aanschaffen bij hun (let op, kost weinig,en kan dus ook weinig), maar men waarschuwt je in ieder geval dat het er aan zit te komen.

 

En nu doe jij het af als zijnde een ongewenste aanbieding?

 

Strekking van het verhaal is om de klant die nog geen hd abonnement heeft (en waarvan de kans dus bestaat dat men nog geen hd / mpeg4 decoder heeft) te informeren dat er binnenkort een aantal zenders niet meer in mpeg2 zullen uitzenden en dus niet meer te zien zullen zijn.

 

Dat voorkomt weer dat men in onwetendheid de helpdesk gaat bellen en onnodig in de wacht hangt om dan te horen wat er nou precies aan de hand is.

 

Ik ben zelf ook niet kapot van Canal Digitaal en hun handelswijzen, maar ik kan aan deze actie toch niet iets vinden wat ik als onaangenaam zou ervaren.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Voor 25 euro hadden ze mij best een HD decoder op mogen sturen hoor. Ook al kan die misschien weinig, je hebt wel HD. wink

Inclusief verzendkosten ook nog. Koopje, de dagwaarde is absoluut meer. CD handelt dit punt m.i. zo netjes mogelijk af.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben wel akkoord gegaan met die actie en voor mensen zoals ik die er eigenlijk ook maar weinig mee doen is het een prima voorstel alleen is het wel lastig om het ook helemaal werkend te krijgen maar over de kwaliteit ben ik voor 25 eurie toch best wel tevreden en het scheelt toch bijna 200 euro met de prijs waarvoor ze in de winkel bij mij in de buurt liggen

 

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd ik gebeld,met ongeveer het zelfde verhaal,alleen was het 6mnd gratis hd kanaal,daarna 5 euro extra,voor twee jaar en dan kreeg ik philips 7141 hd er bij voor 49 euro..Waarop ik zei..Ik wil wel het HD pakket,maar NIET die ontvanger.Ik zei dat ik de philips 7121 wou(dat is een zilveren en dat kon,voor 69 euro bij betalen(tegerlijkertijd op de achtergrond werdt door iemand anders gefluisterd tegen diegeen ik aan de lijn had,dat dat niet kon.Dus ik aandringen.....Ok het kon,maar wel dus 69 euro bijbetalen.Zodra ik de accept giro had en geld overgemaakt,werdt hij(de 7121)verzonden.....Quess what!!! krijg ik een acceptgiro van 49 euro voor die 7141(lelijke zwarte)Ben ik nou dom of is CD toe aan pychiatrische hulp voor medewerkers??

 

zet ik die 7141 wel op marktplaats,koop ik een andere..pffff

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...