Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Zoals in t onderwerpveld aangegeven, wil ik weten wat de meerwaarde is van een mediaplayer zoals mede8er, popcorn, ac ryan etc... boven de mediaplayer van de vu+ die intern aanwezig is.

Mss is dit wel een hele stomme vraag van mij, maar dat zal dan zijn omdat ik niet veel weet over mediaplayers.

 

Vraag dit dus ook omdat ik wellicht een mediaplayer (mede8er) ga kopen, afhankelijk van jullie antwoorden wink

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

 

Een satellietbox zoals Vu+ doet de decodering van mpeg niet in codecs, maar in hardware. Dien ten gevolge heeft het ding maar een beperkte set aan codecs die succesvol door het apparaat weergegeven kunnen worden, en als je mkv of avi is gecodeerd in een codec die niet overeen komt met de set die je satellietbox in hardware kan coderen, dan heb je pech qua kijken.

 

Die media players hebben dit denk ik iets anders opgelost omdat de meesten zowat alles wat je maar kan bedenken kunnen afspelen.

 

Dus het hangt een beetje van je media af of je een media player nodig hebt of niet.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je hebt je duidelijk verdiept in de materie smile

 

Avi en mkv zegt helemaal niets over de gebruikte codecs, beide formaten zijn slechts containers waar de data streams inzitten. het kan dus voorkomen dat je een avi ergens vindt die je op je vu niet kan afspelen omdat de gebruikte codec niet wordt ondersteund.

 

Media spelers doen meestal de codecs en in hardware, en voor een deel in software. Dus daar heb je minder kans dat je iets hebt wat niet af te spelen is, hoewel die kans eigenlijk altijd aanwezig is.

 

groet,

 

Wiz

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Grin, als jij dat eruit begrijpt, vind ik het prima. Echter,

 

het hangt er vanaf van wat je aan media hebt of dat nodig is of niet. Aan het bestandsformaat (avi / mkv) kan je het niet zien, het is een kwestie van proberen of het werkt of niet.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook niet helemaal waar.

Als je bereidt bent om je media indien nodig te converteren naar een formaat dat goed wordt ondersteund door je vu, heb je verder niks nodig.

Ik zet, indien nodig, mijn media om naar een mkv of mp4 met specs die ik heb getest en werken. Deze specs heb ik opgeslagen, en heb dus altijd hetzelfde resultaat, en dus geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb zelf een DM8000 en een Popcornhour C-200 staan.

 

Momenteel test ik ook de VU+ redelijk intensief en heb er zo'n beetje alle mediaformaten op los gelaten.

 

Geloof mij maar als ik zeg dat je beter een mediaplayer én Vu+ aan kunt schaffen, want anders ga je jezelf ergeren aan het feit dat er toch wel heel erg veel formaten zijn die de VU+ niet (goed) kan afspelen.

 

Ik heb in +/- 50% van de downloads echt mijn popcornhour nodig en ben dan ook blij dat ik die heb.

 

Converteren klinkt leuk maar duurt lang en is in de praktijk veel te veel werk.

 

Nu download ik direct op mijn NAS (SABnzbd+) zonder tussenkomst van een PC en kan de bestanden met de DM8000/Vu+ en popcornhour direct afspelen zonder geouwehoer met converteren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb af en toe wel problemen met het afspelen van dingen die ik gedownload heb.

Soms werken de ondertitels niet helemaal lekker en soms hakkelt de video of blijft zelfs staan.

Deze movies zet ik om met "Handbrake" of "Freemake video converter" dit gaat relatief snel en probleemloos. Daarna kan de VU+ ze goed afspelen.

 

 

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb om alle bij ons aangeboden enigma II receivers goed en betrouwbaar te kunnen vergelijken, 15 verschillende video formaten en 5 verschillende audioformaten gedocumenteerd en getest.

 

Er worden 4 receivers en als 'referentie' één mediaplayer vergeleken:

 

Vu+ DUO

DM8000

DM800SE

Azbox Premium HD+

PorcornHour C-200

 

De VU+ doet het inderdaad met een aantal bestanden slechter dan de DM8000 en een stuk slechter dan de DM800SE.

 

Van de Azbox heb ik nog niet alle testresultaten, maar die lijkt onder enigma II vrij weinig af te spelen. Met originele software is die zonder enige twijfel wel de winnaar, voor wat betreft het afspelen van de 15 testfiles.

 

Uiteraard speelde de Pocorn-Hour wel alles probleemloos.

 

Kort samengevat kan je stellen dat alle receivers als MediaPlayer onvoldoende presteren.

 

De uitvoerige vergelijkingstest volgt halverwege maart.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het onvoldoende is kan per gebruiker anders worden gezien.

 

Ik kan met de DM8000 alles wat ik wil afspelen, dan gaat het om avi (series zoals House MD uit de VS) mkv en dvd.

 

Ik weet het: avi en mkv zijn containers maar ik kan de met DM alles tot nu afspelen, en dus geen behoefte aan een externe speler. Ik moet er ook niet aan denken, nog een apparaat erbij.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...