Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hier met de DUO ook zelden een probleem.

Uiteraard hangt het ervan af of de files "netjes" gecodeerd zijn. De enkele keer dat het niet goed gaat is hercoderen een simpel uitvoerbare optie.

Het zal altijd zo blijven dat een PC en een "echte" multimediaplayer wat flexibeler zijn met het accepteren van afwijkend gecodeerde bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Citaat:
Of het onvoldoende is kan per gebruiker anders worden gezien

 

Niet mee eens.

 

Ik schreef duidelijk als MEDIAPLAYER onvoldoende.

 

Als een mediaplayer een score heeft van 100% en de receiver een score van 40% is dat onvoldoende.

 

Meer of minder kan ik er niet van maken.

 

Dat iemand die uitsluitend bijvoorbeeld DVD ISO's af wil spelen, blij is dat bijvoorbeeld een Dreambox dat prima kan, is logisch. Dat maakt die Dreambox echter nog geen mediaplayer.

 

De VU+ speelde in de test overigens de DVD/VIDEO_TS map niet af, maar een DVD-ISO weer wel, terwijl de Dreamboxen met gelijke software (Pli2 van 21-02-2011) dat wel prima deden.

 

Ook had de VU+ grote moeite met een MPEG2 TS file met een erg hoge bitrate, terwijl de DM8000 daar geen enkele moeite mee had.

 

Ik heb 3 receivers met iedentieke software (pli2 van 21-02-2011) naast elkaar gezet en in exact dezelfde omgeving exact dezelfde bestanden af laten spelen.

Eerlijker kan ik het niet testen.

 

In de bijlage de uitgebreide mediainfo van alle bestanden. De complete uitslag volgt zoals beloofd later in de review.

 

Mvg,

 

Michel

test_files_mediainfo.zip

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Of het onvoldoende is kan per gebruiker anders worden gezien

Niet mee eens.
Ik schreef duidelijk als MEDIAPLAYER onvoldoende.
Ja, dat was duidelijk: die zijn in jouw beleving onvoldoende. Maar je hebt blijkbaar niet door dat eenieder andere eisen stelt aan een MEDIALPLAYER. Zo is voor mij de DUO als MEDIAPLAYER wel voldoende.

Ook als je testen van MEDIAPLAYERS bekijkt zie je vaak grote verschillen. Zou dan een exmplaar dat niet alle formaten goed afspeelt ook geen MEDIAPLAYER zijn? Nee, dus, hooguit een minder goede, één die minder punten krijgt. Dat is in dit verhaal natuurlijk niet anders.

Het is niet anders dan bij AUTO'S: de één heeft voldoende aan een Fiat 500, voor een ander is een Mercedes die twintigmaal zo duur is maar net voldoende als AUTO. En toch zijn beide wel degelijk AUTO'S

Origineel bericht van: Michel
De VU+ speelde in de test overigens de DVD/VIDEO_TS map niet af, maar een DVD-ISO weer wel, terwijl de Dreamboxen met gelijke software (Pli2 van 21-02-2011) dat wel prima deden.
Dan heb je blijkbaar iets verkeerds gedaan, want ook de DUO heeft daar geen probleem mee.

Overigens: het is maar zeer de vraag of het verstandig is een test als deze uit te voeren met "vreemde" firmware. Ik neem tenminste aan dat je de "echte" Mediaplayer met de fabrieksfirmware hebt getest: dat zou je dan met de satellietontvangers eigenlijk ook moeten doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De uitvoerige vergelijkingstest volgt halverwege maart.



Ik kijk al uit naar de bespreking. Klinkt interessant.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar verschillen wij dan van mening.

 

Ik zeg immers niet dat het geen mediaplayers zijn, ik zeg dat ze als mediaplayer onvoldoende scoren. En dat doen ze feitelijk wel degelijk.

 

Als je van de 100% maar 40% scoort is dat onvoldoende.

 

Een leerling die in plaats van een 10, maar een 4 krijgt voor een proefwerk, heeft ook een onvoldoende, maar is nog steeds een leerling wink

 

Testen doen wij in een zo goed mogelijk gesimuleerde praktijk omgeving. Wat heeft het voor zin een fabrieksfirmware te testen, als in de praktijk niemand die gebruikt?

 

Er staat dus overal Pli2 van 21-02-2010 op, behalve op de Azbox, want daar is geen Pli image voor beschikbaar, daar testen we zowel de standaard firmware als ook de meeste gebruikte Enigma II variant.

 

Een testbericht van een auto waar voornamelijk getest wordt hoe goed die auto rijd als je er 260 KM/h mee rijd, neem ik ook met een hele grote korrel zout.

Ik rij immers nooit 260KM/H, dus mogen ze wat mij betreft wel relevantere zaken testen.

 

Op onze testberichten gaat een heap aan commentaar komen van mensen die het toch altijd beter weten, maar daar heb ik echt maling aan. Ik ga er ook niet op reageren. Ik pak alleen opbouwende kritiek mee voor een volgende test.

 

Wij testen zo goed en zo betrouwbaar mogelijk en wie het niet wil lezen laat het liggen. So what :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De VU+ speelde in de test overigens de DVD/VIDEO_TS map niet af, maar een DVD-ISO weer wel, terwijl de Dreamboxen met gelijke software (Pli2 van 21-02-2011) dat wel prima deden.

Sorry Michel, als ik de laatste weken vele avonden (laatste gisteren) een stukje DVD/Video_TS afspeel op m'n VU+DUO vanaf
NAS, interne HDD of HDD van andere receiver zonder enig probleem zet ik toch wel hele grote vraagtekens over jouw testen met kennis van zaken (Ahum) cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Daar verschillen wij dan van mening.
En niet zo zuinig ook!

Wat in ieder geval overeind blijft, is dat de DUO voor mij als mediaspeler (wat trouwens een secundaire functionaliteit is) prima voldoet. Dat is mijn praktijktest.
En ik weet donders goed dat er andere (al dan niet "echte") spelers zijn die (veel) meer functionaliteit leveren.

Het is precies zoals met dat praktijkvoorbeeld van de auto's: als ik altijd maar korte stukjes rijd en niet veel bagageruimte nodig heb, is er een gerede kans dat een Fiat 500 aan mijn eisen voldoet. Zodra ik regelmatig 4 mensen met koffers moet meenemen, is dat duidelijk niet het geval. Daar hoef ik niet voor te weten of de auto theoretisch 260km/h kan te rijden........

Maar daarmee doe ik niets af aan je test (dat kan ook niet, want die ken ik nog niet): die kan natuurlijk uitstekend van dienst komen als mensen een keuze (mede) daarop willen baseren.
Ik doe daarmee wel afbreuk aan de absolute uitspraak dat de DUO als Mediaspeler niet voldoet: mijn eigen situatie is daar het levende bewijs van. Zo'n absolute uitspraak zou alleen geldig zijn als de eis wordt gesteld dat alle formaten (of in ieder geval meer dan een heel hoog percentage) worden afgespeeld.
Dat zou namelijk hetzelfde zijn als eisen dat alle auto's meer dan 500 dm3 aan bagageruimte en minimaal vijf zitplaatsen moeten hebben om de benaming "auto" te mogen voeren.

PS: Toch nog wel een kanttekening bij je test: als het afspelen van een TS-map niet lukt, wat bij de DUO geen enkel probleem is,moeten we ons wel afvragen of er nog meer zaken wellicht niet optimaal zijn getest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zonder jou nu weer te beledigen zoals jij mij beledigd, kan ik alleen het volgende vaststellen:

 

- Ik heb neem een VU+ DUO

- Installeer PLi2 van 21-02-2010

- Installeer de DVD plugin via het applicatiemenu

- Speel vervolgens vanaf de NAS testfile 2 af (de DVD/VIDEO_TS).

 

Resultaat: Speelt niet.

 

Koppel de VU+ los,

 

- Sluit de DM8000 aan.

- Installeer PLi2 van 21-02-2010

- Installeer de DVD plugin via het applicatiemenu

- Speel vervolgens vanaf de NAS testfile 2 af (de DVD/VIDEO_TS).

 

Resultaat: speelt wel.

 

Ik kan het 100 x testen en krijg 100 x hetzelfde resultaat.

 

Mijn testfile 2, een uit de nieuwsgroepen gedownloade DVD/VIDEO_TS speelt wel op een dreambox en niet op een VU+ DUO!

Ik heb nooit gezegd dat de VU+ DUO geen DVD/VIDEO_TS afspeelt, ik heb gezegd dat hij mijn testbestand niet afspeelt, terwijl een DM8000 dat wel doet!

 

Hij speelt ook gewoon op een DM800SE, op de AZbox (met standaard firmware) én op de popcornhour.

 

Ik zal wel dom zijn dan wink

 

Ik kan natuurlijk wel alle downloadbare media bestanden uit de nieuwsgroepen halen en 50 jaar gaan testen, maar nu heb ik eventjes gewoon 20 willekeurige verschillende mediabestanden gedownload en die in exact dezelfde omstandigheden op de 4 receivers geprobeerd af te spelen zodat ik een echte vergelijking kan maken!

 

Zonder verder zinloos met Duolist in discussie te gaan over slakken en zout, stel ik simpelweg vast dat geen van de geteste receivers doet wat je van een beetje mediaplayer zou mogen verwachten, namelijk zo goed als alle beschikbare video en audio formaten (media) afspelen. Daarom zullen ze het ook wel 'mediaplayer' genoemd hebben. wink

 

Daarmee zeg ik dus alleen dat je niet moet verwachten met de aankoop van zo'n receiver een volwaardige mediaplayer te kopen want dat is zeker niet het geval.

Je koopt dan een goede satellietreceiver die daarnaast ook een paar mediabestanden redelijk goed af kan spelen.

 

De receivers spelen gemiddeld 40% tot 45% van die gesteste bestanden, terwijl een beetje mediaplayer 98% afspeelt en dat in de meeste gevallen ook beter doet (meer mogelijkheden, betere subs, meer ondersteunde audioformaten, vloeiendere motion)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duolist

 

Volgens mij trek je hier een natte vinger conclusie, als je beleving hier gebruikt, is de objectiviteit pleite. In jouw visie kan er dus nooit een vergelijkend warenonderzoek worden gedaan, want met alle verschillende individuele eisen en belevingen, voldoen dus alle onderzochte apparaten, dat lijkt me wel erg sterk. Budget kan een slimme keus zijn, maar ook als een beperking worden ervaren. Om bij auto's te blijven, ik ben tevreden met wat ik heb, maar wat ik eigenlijk wil is me te duur. Wat is er mis met toegeven dat je apparaat niet alles kan, maar dat je hem om een aantal andere mogelijkheden, juist hebt gekocht. Het lijkt er soms op dat er hier mensen bang zijn, te worden afgerekend op wat ze hebben. Laat ik afsluiten met ook een kul argument, alle Mediaplayers waar Paling Pop goed op klinkt zijn k*t want ik ben allergisch voor die muziek. Ik lees net je laatste reactie, je auto vergelijking gaat niet op. Er wordt hier toch getest op wat de apparaten gemeenschappelijk hebben en hoe ze hier op scoren? In jouw geval mag een tuner geen tuner zijn omdat het geen mediaplayer is, (alle auto's minder dan 500 dm zijn geen auto's)

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me blijkbaar niet duidelijk uitgedrukt.

 

1- Ik herhaal dus maar, dat ik donders goed weet dat er ("echte") mediaspelers zijn, die (veel) meer presteren dan mijn DUO. Ik weet echt niet hoe ik dat duidelijker kan zeggen.

 

2- Ik herhaal dus ook maar, dat een test als onderhavige uitstekend van dienst kan zijn als mensen een keuze voor een ontvanger willen maken en dit een voor hen belangrijk aspect is. Ook dat kan ik niet duidelijker stellen.

 

3- Ook al gesteld: als de praktijk uitwijst dat de DUO gene enkel probleem heeft met het afspelen van een TS-map, dan weet ik niet wat de waarde van (dat deel van) de test is, als dat niet het geval blijkt te zijn. Er is dan tijdens de test blijkbaar iets mis gegaan. Dat gebeurt overigens ook professionele testers wel eens ......

 

4- Waar ik echt bezwaar tegen heb is de absolute uitspraak dat de ontvangers als mediaspeler onvoldoende scoren. Ik heb ruimschoots bewezen dat die uitspraak niet juist is, want de DUO voldoet hier wel als zodanig.

Nogmaals: dat laat onverlet dat het een prima idee is om door middel van een dergelijke test te laten zien wat zo'n ding dan allemaal wel en niet kan. En op die manier te helpen voorkomen dat toekomstige gebruikers van die functionaliteit te hoog gespannen verwachtingen hebben. De vergelijking met de bagageruimte dringt zich hier weer op.......

 

En als toevoeging: zeker als de testbestanden goed zijn gedocumenteerd, wat het geval lijkt te zijn, sluit je een heleboel discussie over wel/niet afspelen kort.

 

Kortom: die test is een prima initiatief. Maar het "voldoet wel/niet" is toch echt aan de (toekomstige) gebruiker en niet aan een tester.

Degene die een keuze gaat maken lijkt met deze test een aardig instrument in handen te hebben om te helpen zijn eigen oordeel omtrent deze functionaliteit te vormen.

 

Overigens: over het prijsaspect heb ik het helemaal niet gehad. Natuurlijk kan die ook van invloed zijn bij het maken van een uiteindelijke keuze. Maar dat was het onderwerp van de test helemaal niet (voor zover ik begrepen heb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het goed dat we conclusie's van het onderzoek afwachten, er lijkt ook veel mogelijk met de redactie van de uitslag. Het prijs aspect kwam in mijn (beleving), in jouw stuk naar voren toen je de Fiat en de Mercedes er bij betrok. Teslotte, als er al een zo objectief mogelijk resultaat uitkomt, lijkt het mij prettig de verkoper wat tegengas te kunnen geven met de ervaringen in een test. Als je sommige verkopers moet geloven, ik ben er nog niet veel tegen gekomen die werkelijk belangstelling hebben, voor datgene wat je zoekt. Als je je wat hebt verdiept in de materie, staan veel van die gasten met hun mond vol tanden. Het klinkt genereus dat ik als gebruiker mag concluderen, voldoet wel/niet, in het eerste geval ben ik content, in het tweede geval genaaid. Je kunt je toch voorstellen, dat in sommige gevallen de verlangens van de koper, gelijke tred houden met die welke de tester heeft onderzocht? Je kunt altijd iets weg strepen, en met "minder" genoegen nemen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Neptunus
Of het onvoldoende is kan per gebruiker anders worden gezien.


Nee dat kan niet. Als je 15 formaten hebt, en een aantal kunnen niet door je satbox worden afgespeeld, dan is dat dus onvoldoende als je puur naar mediaplayer zijn kijkt.

Of je daar als gebruiker tegen aan gaat lopen, en of je daar last van gaat krijgen, dat is natuurlijk per gebruiker weer anders.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Duolist

3- Ook al gesteld: als de praktijk uitwijst dat de DUO gene enkel probleem heeft met het afspelen van een TS-map, dan weet ik niet wat de waarde van (dat deel van) de test is, als dat niet het geval blijkt te zijn. Er is dan tijdens de test blijkbaar iets mis gegaan. Dat gebeurt overigens ook professionele testers wel eens ......


Hmmz, hier ben ik het niet mee eens. Tuurlijk kan je een TS-map afspelen met de VU, maar dat gaat ook op de mijne wel eens verkeerd.

We moeten niet vergeten dat de Settopbox die je hebt staan primair een satbox is en dus hardware aan boord heeft om mpeg2 en mpeg4 streams in hardware te kunnen decoderen en te tonen in hd formaat op een scherm.

Naast het satelliet tv kunnen kijken kunnen de boxen allemaal ook "mediaplayer" zijn, en als het media formaat maar genoeg overeen komt met wat je in je hardware kan decoderen zal het weergeven hiervan geen enkel probleem zijn.

Echter, dat is niet altijd het geval. En dus zullen er situaties zijn dat het niet goed werkt.

Ik heb hier ook wel ts folders die het niet deden. Grappige is dat een paar versies Pli verder het ineens weer wel werkt, en daarna weer even niet.

Toch vind ik het redelijk ver gaan om de testmethodiek nu al ter discussie te stellen en in twijfel te trekken en met verve verdedigen dat je VU+ perfect is als media player.

Dat is absoluut niet zo, met als reden dat je beperkingen hebt omdat je geen software codecs gebruikt, maar hardware die dit moet doen.

Je kunt gewoon niet verwachten van een box die als settop box wordt verkocht en als primaire taak heeft opnemen/weergeven van satelliet tv dit ding ook nog perfect alle denkbare video formaten die er zijn allemaal probleemloos kan afspelen.

Wellicht moeten ze eens in zo'n media player een tuner zetten en eens kijken hoe dat gaat, dan kunnen we eens testen hoe goed een media player presteert als settop box smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
Misschien is het goed dat we conclusie's van het onderzoek afwachten, er lijkt ook veel mogelijk met de redactie van de uitslag. Het prijs aspect kwam in mijn (beleving), in jouw stuk naar voren toen je de Fiat en de Mercedes er bij betrok. Teslotte, als er al een zo objectief mogelijk resultaat uitkomt, lijkt het mij prettig de verkoper wat tegengas te kunnen geven met de ervaringen in een test. Als je sommige verkopers moet geloven, ik ben er nog niet veel tegen gekomen die werkelijk belangstelling hebben, voor datgene wat je zoekt. Als je je wat hebt verdiept in de materie, staan veel van die gasten met hun mond vol tanden. Het klinkt genereus dat ik als gebruiker mag concluderen, voldoet wel/niet, in het eerste geval ben ik content, in het tweede geval genaaid. Je kunt je toch voorstellen, dat in sommige gevallen de verlangens van de koper, gelijke tred houden met die welke de tester heeft onderzocht? Je kunt altijd iets weg strepen, en met "minder" genoegen nemen.
waterpas

Helemaal mee eens. Ik gaf al aan dat een dergelijke test veel duidelijk kan maken. Bewustwording van de consument is daar zeker ook een onderdeel van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...