Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Zonder jou nu weer te beledigen zoals jij mij beledigd, kan ik alleen het volgende vaststellen:
MvrGr Michel

Michel, wie de schoen past ...................
Ik heb je absoluut niet of geprobeerd je te willen beledigen, ik ken je al langer dan vandaag en concludeer dat je nog steeds om je heen "slaat" met uitspraken zonder enig respect indien je ietsie-pietsie tegengas ontvangt.

Afijn, je uitleg over de test procedure zelf vertoont meer inhoud.
Ik zal je test met de bewuste mediafile vanavond eens uitvoeren, maar dan vraag ik je vriendelijk en beleefd het bewuste linkje en/of mediabestand te melden of te bezorgen. Lukt dit ???

Overigens, alle in mijn bezit zijnde media-bestanden (dus ik spreek enkel over de DVD/VIDEO_TS bestanden) zijn afkomstig van het net of vertaald vanaf eigen DVD's en alle afspeelbaar op de VU+DUO !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Duolist ik sluit me aan bij jouw laatste reactie, en ik eindig deze discussie met een fictief onderzoek.

De poes is er, de rest komt uit m'n duim dat is duidelijk lijkt me.

Ik heb hier een kat die graag TV kijkt, dus als we weg zijn laat ik de TV wel eens als poezen oppas dienst doen, en er lijkt iemand thuis te zijn. Als tester loop ik dan tegen heel wat vragen op. In de specificatie's van de sattuner staat helemaal niets over poezen, in die van de TV ook niet. Is dat oppassen dan een extraatje of mazzel ik met mijn poes. Moet ik een advies geven over de poes, de tuner, de tv, wie het weet mag het zeggen. Als U een poes heeft en U wilt het tv kijken uitproberen, let op de programma's waar U de poes naar laat kijken, het is hier door de poes al eens verbouwd, en na lang zoeken kwamen we erachter dat ze naar "boer zoekt vrouw" had gekeken, dat moest natuurlijk "boer zoekt poes" crazy zijn. Moet ik honden liefhebbers deze TV of tuner afraden? Overbodig te melden dat mensen die geen poes hebben "alles" kunnen aanschaffen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jullie gaan hier maar lekker verder bakkeleien over wat wel en wat niet een mediaspeler is.

 

Voor mijn behoefte is de DM8000 een volwaardige mediaspeler, hij speelt namelijk alle media waar ik behoefte aan heb netjes af.

 

Basta.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Zonder jou nu weer te beledigen zoals jij mij beledigd, kan ik alleen het volgende vaststellen:

- Ik heb neem een VU+ DUO
- Installeer PLi2 van 21-02-2010
- Installeer de DVD plugin via het applicatiemenu
- Speel vervolgens vanaf de NAS testfile 2 af (de DVD/VIDEO_TS).

Resultaat: Speelt niet.

Koppel de VU+ los,

- Sluit de DM8000 aan.
- Installeer PLi2 van 21-02-2010
- Installeer de DVD plugin via het applicatiemenu
- Speel vervolgens vanaf de NAS testfile 2 af (de DVD/VIDEO_TS).

Resultaat: speelt wel.
Mvg,

Michel


ik lees enkel mee, maar wat bedoel je met : Koppel de VU+ los?
ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik gok VU uitzetten, antenne kabels eraf, netwerkkabel eruit, netspannings snoer weg, hdmi kabel eruit halen.

 

Dreambox aansluiten op antenne kabels, netwerk kabel aansluiten, hdmi kabel aansluiten op dvi -> hdmi adaptertje en aanzetten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een HDI Dune Prime 3.0 wat (bijna) alles afspeelt.

Ook heb ik een VU+ Duo om tv te kunnen kijken. Ik heb een aantal keer wat proberen te kijken (avi, dvd, mkv HD) op mijn VU+, en vond het allemaal maar haperen (niet iedereen ziet dat met een nieuwe tv). Voor mij is de vu+ echt geen volwaardig mediaplayer. Mijn advies, wil je ook graag mediaformaten afspelen, koop dan (ook) een mediaplayer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk zelf ook met 2 mediaplayers, een Topfield7700PVR/Enigma2 en een VU+DUO.

Of ik nu kijk op de mediaplayers of via de Enigma2 receivers, ik zie geen verschil en kan al jou vernoemde bestanden allemaal afspelen. (Dus op ieder genoemd apparaat)

 

Ik denk dat je naar de configuratie en/of image moet kijken c.q. onderzoeken wat je "verkeerd" hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met jouw achtergrond zou je toch iets betere ogen verwachten.

 

Ook ik heb diverse mediaplayers en diverse receivers versleten en mometeel ook nog eens een aantal enigma II receivers staan.

 

Verder beschik ik ook over de nodige kennis en heb ik erg veel tijd geinvesteerd om alles nauwkeurig te testen.

 

Zelfs zonder die kennis zou het mij meteen opgevallen zijn dat een fatsoenlijke mediaplayer niet alleen veel meer verschillende formaten afspeelt, maar dat ook in veel gevallen bij veel formaten veel beter doet.

 

Zo kunnen zowel de VU+ DUO als ook de Dreambox modellen bijvoorbeeld erg slecht overweg met materiaal met 30fps. Dan gaat het beeld schokken, vooral bij panning scenes, terwijl mijn popcornhour c-200, maar ook de Azbox (met originele firmware) dat bijvoorbeeld veel vloeiender afspeelt.

 

Verder speelt bijvoorbeeld de VU+ HD materiaal met erg hoge bitrates via het netwerk slecht af. Dan schokt het behoorlijk. Ik heb het niet getest vanaf de interne HDD, maar dat ga dat wel nog doen. Hier heb ik het dan over testfile 15:

 

Algemeen

Volledige naam : 15.ts

Formaat : MPEG-TS

Bestandsgrootte : 536 MiB

Duur : -2s 434ms

Totale bitrate : -7576365453124435

 

Video

ID : 49 (0x31)

Menu-ID : 1 (0x1)

Formaat : MPEG Video

Formaatversie : Version 2

Formaatprofiel : Main@High

Formaatinstellingen, BVOP : Ja

Formaatinstellingen, Matrix : Standaard

Format_Settings_GOP : M=3, N=15

Codec-ID : 2

Bitrate-modus : Variabel

Nominale bitrate : 30,0 Mbps

Breedte : 1 920 pixels

Hoogte : 1 080 pixels

Beeldverhouding : 16:9

Framerate : 25,000 fps

ColorSpace : YUV

ChromaSubsampling : 4:2:0

BitDepth/String : 8 bits

Scansoort : Progressief

Bits/(Pixel*Frame) : 0.579

 

Audio

ID : 50 (0x32)

Menu-ID : 1 (0x1)

Formaat : AC-3

Formaat/Info : Audio Coding 3

Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)

Codec-ID : 129

Bitrate-modus : Constant

Bitrate : 384 Kbps

Kanaal(en) : 2 kanalen

Kanaalposities : Front: L R

Samplerate : 48,0 KHz

BitDepth/String : 16 bits

Video vertraging : -87ms

Stroomgrootte : 2,05 ?iB

 

Ook geven zowel de Dreambox modelen als de VU+ DUO bij zeer veel DVD's het menu niet goed weer. Vaak staat de cursor ver boven de knop, of andere vreemde dingen. Dat probleem zit hem gegarandeerd (al jaren) in de DVD plugin zelf, maar het is dus wel een probleem dat op alle enigma 2 receivers optreed.

 

Ik kan nog wel even doorgaan als het moet. MKV containers met HD materiaal met DTS tracks, spelen niet fatsoenlijk. Audio valt steeds weg. (testfile 5)

 

Algemeen

Volledige naam : 5.mkv

Formaat : Matroska

Bestandsgrootte : 6,98 GiB

Duur : 1h 35mn

Totale bitrate : 10,5 Mbps

Datum codering : UTC 2010-12-29 13:42:57

Gebruikt programma : mkvmerge v4.3.0 built on Sep 5 2010 10:30:51

Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v1.0.0 + libmatroska v1.0.0

 

Video

ID : 1

Formaat : AVC

Formaat/Info : Advanced Video Codec

Formaatprofiel : High@L4.1

Formaatinstellingen, CABAC : Ja

Formaatinstellingen, ReFrames : 5 frames

Format_Settings_GOP : M=1, N=16

Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Duur : 1h 35mn

Bitrate : 8 322 Kbps

Breedte : 1 920 pixels

Hoogte : 816 pixels

Beeldverhouding : 2,35:1

Framerate : 23,976 fps

ColorSpace : YUV

ChromaSubsampling : 4:2:0

BitDepth/String : 8 bits

Scansoort : Progressief

Bits/(Pixel*Frame) : 0.222

Stroomgrootte : 5,41 GiB (77%)

Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 112 r1834 a51816a

Instellingen codering : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=8322 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=50000 / vbv_bufsize=50000 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00 / nal_hrd=none

Taal : Engels

 

Audio #1

ID : 2

Formaat : AC-3

Formaat/Info : Audio Coding 3

Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)

Codec-ID : A_AC3

Duur : 1h 35mn

Bitrate-modus : Constant

Bitrate : 640 Kbps

Kanaal(en) : 6 kanalen

Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE

Samplerate : 48,0 KHz

BitDepth/String : 16 bits

Stroomgrootte : 437 MiB (6%)

Titel : AC3

Taal : Engels

 

Audio #2

ID : 3

Formaat : DTS

Formaat/Info : Digital Theater Systems

Codec-ID : A_DTS

Duur : 1h 35mn

Bitrate-modus : Constant

Bitrate : 1 510 Kbps

Kanaal(en) : 6 kanalen

Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE

Samplerate : 48,0 KHz

BitDepth/String : 24 bits

Stroomgrootte : 1,01 GiB (14%)

Titel : DTS

Taal : Engels

 

Tekst

ID : 4

Formaat : UTF-8

Codec-ID : S_TEXT/UTF8

Codec-ID/Info : UTF-8 Plain Text

Titel : Nederlands

Taal : Nederlands

 

 

Ga nu a.u.b. niet weer van die opmerkingen maken dat jij daar nooit last van hebt of dat ik niet kan testen, want hier heeft iedereen last van die regelmatig diverse formaten uit de nieuwsgroepen download en die niet vooraf converteerd.

 

Dit terwijl mijn mediaplayer al deze bestanden probleemloos afspeelt.

 

Nu jij weer!

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
....Ook geven zowel de Dreambox modelen als de VU+ DUO bij zeer veel DVD's het menu niet goed weer. Vaak staat de cursor ver boven de knop, of andere vreemde dingen. Dat probleem zit hem gegarandeerd (al jaren) in de DVD plugin zelf, maar het is dus wel een probleem dat op alle enigma 2 receivers optreed.....
Dat is inderdaad een groot probleem, daar heb je helemaal gelijk in. En gezien het gebrek aan ontwikkeling van die plugin ziet de toekomst er somber uit.
Onbegrijpelijk dat DM dit niet oppikt: die slechte kwaliteit verhindert eigenlijk het kunnen gebruiken van een (ingebouwde) DvD-speler: dat kan toch nooit hun bedoeling zijn.
En je hebt ook gelijk dat dit manco de functionaliteit als mediaspeler flink omlaag haalt. Zou DM dat ook in zijn advertenties verwerken?

En, hoewel je niet op mij reageerde, toch maar even: ik zeg absoluut niet dat je niet kunt testen. Het enige dat bevreemdt is het feit dat het afspelen van de video-TS map met de DUO slechter gaat dan bij een DM. Daar lijkt ook geen logische verklaring voor te zijn (anders dan het al genoemde feit dat de DvD-speler plugin van slechte kwaliteit is; die wordt voor die functionaliteit ook gebruikt. Maar dat geldt ook voor de andere E2-ontvangers).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zal duidelijk toelichten wat ik gedaan heb.

 

Ik heb via spotnet uit de laatste maand de meest populaire (video) mediabestanden gedownload die ik kon vinden.

 

Uit die pool heb ik zonder ze vooraf te testen een selectie gemaakt om zo tot een groot aantal verschillende mediaformaten te komen.

 

Die lijst van +/- 10 bestanden, heb ik aangevuld met 5 referentiebestanden. Eentje van DIVX.com (een HD DivX 5 bestand) en een paar referentiebestanden in MPEG2 en MPEG4 van het AV-science forum.

 

Daarnaast heb ik nog 5 audiobestanden gedownload. MP3 VBR, MP3 320Kbit, WAV, FLAC en OGG.

 

Alle bestanden heb ik eerst op de PC getest, om te controleren of ze daar afspeelbaar zijn.

 

Zo ben ik tot een pool grotendeels willekeurig gekozen testmateriaal gekomen.

 

Ik heb dat zo gedaan, omdat de meeste mensen ook dat soort materiaal afspelen.

 

Al het testmateriaal is tot in detail beschreven in de mediainfo bestanden.

 

Dit testmateriaal heb ik op de identiek geconfigureerde VU+, DM800SE en DM8000 afgespeeld. Verder ook op de AzBox Premium HD+ met originele firmware en met een zo recent mogelijke enigma II versie die ik zo identiek mogelijk als de drie andere enigma II receivers geconfigureerd heb.

Als laatste zijn de bestanden ook afgespeeld op de PopcornHour C-200 als referentie voor een goede mediaplayer.

 

Alle receivers werden aangesloten op dezelfde CAT6 netwerk kabel op een Gigabit switch, die weer in verbinding staat met een Readynas NVX Pro, waarop zich alle bestanden bevinden.

 

Ik kan daarna alleen maar vaststellen of bijvoorbeeld testfile 1 wel of niet op een box afspeelt en wat eventueel wel goed werkt en wat niet.

 

Niet meer en niet minder.

 

Ik heb diverse andere DVD/VIDEO_TS mappen wel prima af kunnen spelen met de VU+ DUO, dus kan alleen met zekerheid vaststellen dat de VU+ DUO wat selectiever is dan de beide Dreamboxen.

 

Ook gebeurt het bij de VU+ DUO toch zo af en toe eens dat het geluid wegvalt als je gaat 'spoelen' en pas weer terug komt als je diverse keren terugspoelt, of stopt/start.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel de VU voor mij prima voldoet als mediaplayer, ben ik het met je eens. Bij het afspelen van diverse bestanden treden er te vaak problemen op, om hem vanuit dat oogpunt een volwaardige mediaplayer te kunnen noemen.

Voor mij geen probleem. Ik heb voor mezelf een "model" gemaakt, en indien nodig, converteer ik mijn media naar dat model.

Ik vind dat geen probleem, maar het zou niet nodig moeten zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
...Ook gebeurt het bij de VU+ DUO toch zo af en toe eens dat het geluid wegvalt als je gaat 'spoelen' en pas weer terug komt als je diverse keren terugspoelt, of stopt/start.

Kijk: dat is nu een voor mij volledig nieuw fenomeen. Terwijl hier toch aardig wat wordt gespoeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...