Ga naar inhoud


Noodplan ligt al klaar


AEO

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer de oliekraan in een keer dicht zou gaan, ga ik fietsen verkopen. :D

 

Voor energie en vervoer liggen alle alternatieven allang op de plank.

Ze worden alleen nog niet uitgevoerd, omdat de huidige (olie) investeringen nog niet zijn afgeschreven.

 

Alleen voor heel veel dagelijkse voorwerpen, welke kunststoffen bevatten, (dus bijna alles) hebben we geen alternatief.

 

Wanneer we verstandig zouden zijn, zouden we vanaf nu de olie alleen als grondstof en niet meer als brandstof moeten gaan gebruiken.

 

Roepen dat er een noodplan klaarligt, is een open deur intrappen, en helpt alleen maar om ons uit te leggen, dat we morgen aan de pomp een all time high prijs gaan betalen voor de benzine.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het voormalige "witte" regime in zuid-Afrika kreeg ook met een olie tekort te maken vanwege de wereldwijde boycot.

 

De omschakeling naar steenkool bleek zelfs destijds al niet heel moeilijk en snel te doen. Steenkool kun je relatief eenvoudig (maar duur) omzetten in olie en vanaf dat punt is de infrastructuur al voorhanden. De reeds bekende voorraad aan steenkool is groter dan wat er ooit aan aardolie gewonnen kan worden...

 

Daarnaast is kernenergie al beschikbaar en kernfusie binnenkort, de olielanden hebben dus op termijn meer zorgen dan het westen. De economie moet alleen schakelen naar dure energie en dat is voor Europa weer veel eenvoudiger dan voor de USA. Energie is in Europa al duur vanwege de belastingen, in de USA juist niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spakenburg maken ze sinds kort, via vergisting, methaan (= aardgas) van vissenkoppen en visafval.

 

In de Breda draaide er een proefreactor op de veiling om de doorgedraaide groente te verwerken. Met de juiste bacterien stam genereer je van allerlei restafval methaangas en daar draaien verbrandingsmotoren prima op.

 

Helaas is aardgas/methaan moeilijk vloeibaar te maken, waardoor je relatief grote tanks nodig hebt. Kijk maar op de bussen die op aardgas rijden. Dus brommeren met een campinggastankje gaat mogelijk niet.

 

Bij een aantal rioolzuiveringinstallatie's staat mmestal een gasopslagtank of is er een fakkel aanwezig. Ook daar ontstaat bij de zuivering methaangas.

 

Dus gewoon aardig zijn voor de juiste bacterien. Goede voeding en de juiste temperatuur en de methaan productie gaat perfect met minimale reststoffen.

 

Je kunt ook thuis aardgas tanken. Dan heb je wel een vrij dure compressor nodig. Deze zijn in de VS al geruime tijd te verkrijgen. Dus s'nachts je auto aan het aardgas/methaan infuus.

 

Wordt natuurlijk wel een probleem met de fiscus, net zo goed als bij het rijden op slaolie of elektrisch. Daarom gaan we zeker rekening rijden per kilometer krijgen. Want een heffing op brandstof werkt niet meer.

 

Kortom er zijn legio alternatieven. Maar dan moet dit wel structureel aangepakt worden voor de toekomst.

 

De chinezen zitten inmiddels in alle landen waar belangrijke grondstoffen aanwezig zijn. En Nederland wil de ontwikkelingshulp juist verminderen. Dat is wat je noemt echt "oliedom".

 

Groet,

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr

De chinezen zitten inmiddels in alle landen waar belangrijke grondstoffen aanwezig zijn.



Kijk die zijn juist het grootste probleem

mijn Vader zij altijd jochie kijk uit voor die gele

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan alle

 

Als de plurus uit breekt word die oil vanzelf goed koper :D

 

of snappen jullie dat niet wink

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De alternatieven zijn economisch nog niet bruikbaar, zelfs al zou er een alternatief zijn zou dit alle economische systemen in war schoppen. De monopolist dief kan natuurlijk niet toestaan dat allerlei accijnzen en belastingen misgelopen worden. Wanneer men werkelijk met het milieu begaan zou zijn reden we allemaal op LPG of aardgas (ja aardgas kan, in Duitsland is het al vrij gangbaar bij bedrijfwagens van RWE bijvoorbeeld). Om toch te garanderen dat we de kassa niet voorbijkomen word LPG zo zwaar belast dat het onrendabel word.

 

Shell investeert toch redelijk wat in het zoeken naar alternatieve energie, ze zullen inderdaad een andere bron van inkomsten moeten aanboren. De verwachting in de markt is dat er in Europa geen raffinaderijen meer gebouwd zullen worden. Terwijl er al een aanzienljk deel gesloten is en de rest al behoorlijk op leeftijd. De Saudi´s zijn aan de lopende band raffinaderijen aan het bouwen en kopen tevens alle plasticfabrikanten op waar ze hun handen maar op kunnen krijgen. Dus oliemaatschappijen zijn wel degelijk geprikkeld om te investeren in alternatieve energie. Het is alleen gescharrel in de marge tot nu toe.

 

Kortom, genaaid zijn we sowieso. Zodra een partij mogelijkheden ziet om ons centen uit de zak te kloppen zullen ze het niet laten. Of het nu de overheid is of een andere partij.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Hallo,

Volgens het noodplan zal de automobilist worden opgeroepen om de auto zo weinig mogelijk te gebruiken.
Ook zal de autoloze zondag weer van stal worden gehaald.
En de maximum snelheid zal dan worden verlaagt tot 90 km per uur.
Het brandstofverbruik zal bij de meeste auto`s dan een kwart lager zijn dan met 120 km per uur.


Wie ouder is dan 50 zal het nog wel meegemaakt hebben in de jaren 70 : zelfde maatregelen als hierboven en ondertussen lagen de volle tankers aan te schuiven in de Noordzee : als ze de schrik er maar inkrijgen mort er niemand over de prijs .
Mijn conclusie : als er al geen crisis is verzin er dan eentje om de schrik er goed in te houden . De rijken worden weer rijker .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan ik de oude benzine distributiebonnen weer uit de kast halen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort komt Opel met een elektrische auto met een zogenaamde range extender, dat is een klein verbrandingsmotortje die na de eerste 150km stroom levert. Op die manier kan je tot ruim 500 km bereik komen, daarmee is één van de grootste bezwaren van de elektrische auto afgewimpeld. Ding rijd 1 op 50 of zoiets.

 

Dat is de nabije toekomst.

 

google maar even op Opel Ampera.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Opel Ampera ziet er erg mooi uit, maar het is niet alles goud wat er blinkt.

Er zit een fors gewicht aan accu`s in, ik heb gelezen dat deze auto ongeveer 1800 kilo weegt.

Als je met volle accu`s gaat rijden, dan moet de benzinemotor op een gegeven moment bijspringen.

De Opel Ampera is op een bepaalde afstand inderdaad zuiniger dan een Toyota Prius, maar bij langere afstanden is de Prius nog altijd in het voordeel.

In de Prius zit een accupack dat goed gedimensioneerd is voor de goede prestatie van de wagen.

Op het Toyota Priusforum heb ik het volgende gevonden:

 

Het brandstof verbruik van de Volt t.o.v. de Prius is afhankelijk van de voorgeladen hoeveelheid energie in de accu en de lengte c.q. tijdsduur van de rit.

Bij korte ritten is het brandstofverbruik minder dan dan van de standaard Prius, maar de Volt verbruikt dan wel de elektrische energie uit de accuset.

De hoeveelheid voorgeladen elektrische energie wordt in het verbruiksplaatje niet meegenomen, terwijl deze energie wel opgewekt, getransporteert en betaald moet worden.

Wanneer je kijkt naar de totale hoeveelheid energie die nodig is om met een Volt of Prius van a naar b te rijden, dan zal dit voor een Volt zelfs ongunstiger uitpakken.

De Volt is namelijk minder gestroomlijnd en een stuk zwaarder dan een Prius en dat kost simpelweg meer energie om van a naar b te rijden.

 

Het enige voordeel dat je nu nog hebt met de Volt is dat elektrische energie in de nachtelijke uren goedkoper te verkrijgen is.

Daar staat echter wel een hogere aanschafprijs en een te verwachten lagere restwaarde tegenover, die je eerst terug moet verdienen.

Ten opzichte van de CO2 uitstoot en het milieu biedt de Volt geen verbetering t.o.v. de Prius, omdat 85% van alle benodigde energie uit fossiele brandstoffen afkomstig is.

 

Gezien de vermoedelijke aanschafprijs van € 40.000 zal de Ampera geen partij zijn voor de nieuwe Toyota Plugin Prius zijn.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De energiewetten blijven gewoon van toepassing. Om lucht en rolweerstand te overwinnen is er een bepaalde hoeveelheid energie nodig. Zelfs al maak je een auto met 100% rendement blijft je nog energie verbruiken.

 

Energie uit het stopcontact word opgewekt met een rendement tussen pakweg de 40 en 95% (WKK). Komen nog transportverliezen bij, omzetverliezen in de electrische auto enzo. Eens kijken of het rendement dan nog zo geweldig is.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...