Ga naar inhoud


Krijg je bamboe kapot met roundup?


1pm

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Markve
Want ik heb dan wel geen Bamboe maar wel heel veel onkruid dat tussen de bestrating doorkomt waar ik van af wil.

Daarvoor gebruik je dan weer wel roundup...


Dat klopt. Maar dan moet ik dat minstens een keer of 2 per jaar doen en er moet al blad groei zijn anders helpt het helemaal niet. De eerste keer van het jaar is dat niet zo erg want dan is het blad al aangegroeid voordat het mooi weer is en je buiten gaat zitten. Maar de tweede keer erger ik mezelf kapot dat het alweer opkomt. Dan moet ik nog eens minimaal 2 weken wachten voordat er genoeg blad groei is en in die tijd is er weer meer opgekomen en moet je weer wachten voor blad blad groei en het duurt een paar weken voor het weg is. Ik wordt er nu alweer chagrijnig van en dan beschrijf ik het alleen nog maar. Dus een optie om er een flinke tijd vanaf te zijn is heel welkom.

Ik ga de optie van sjattuh toch eens proberen.

Sjattuh bedankt voor de info.

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sigma
Ik zou Agent Orange gebruiken (wordt ook gebruikt om ananas mee te kleuren) werkt goed.

Tip : weet wat je eet


Ik heb dat Agent Orange eens gegoogled maar daar wordt je niet vrolijk van wat dat allemaal teweeg kan brengen. Die dus maar niet.

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

je beste oplossing is helaas de zwaarste : uitgraven zoals al gezegd werd.

 

tante van ons had bamboe aan de ene kant van het huis, jaren later onder het huis door naar de andere kant.

bij vernieuwing vloeren in huis zat de bamboe daar al tussen.

dit is een staalharde kruipwortel die echt overal door gaat....en bij vijvers met folie is dit letterlijk de "doodsteek".

 

gewoon uitgraven of afspitten en verwijderen, klomp bij klomp. sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het proberen op de manier die in natuurgebieden wordt toegepast tegen ongewenste opslag.

Dit is stegel voor stengel snoeien en dan de wond direct insmeren met Rounup (kwast gebruiken) in een 10% verdunning. Er is ook een rode kleurstof die kan worden toegepast, om goed te kunnen zien of iedere wond ook is geraakt. (helaas weet ik de naam van de vloeistof niet uit mijn hoofd.)

Waarom moet het insmeren direct gebeuren, omdat de sapstromen van de plant nog korte tijd verder gaat en de Roundup dan nog door de plant wordt opgenomen, maar wacht je even dan schermt de plant de wond af en kan dan niets meer opnemen.

Zo als reeds eerder vermeld pure Roundup voor professioneel gebruik nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Round up uit nederland kun je gewoon drinken :D . In Belgie kun je waarschijnlijk nog wel de goede kopen. Maar afsteken is het beste of................dat spul uit Turkije. Dit is wel niet toegestaan. Maarja er mag meer niet he..........

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Round up uit nederland kun je gewoon drinken :D . In Belgie kun je waarschijnlijk nog wel de goede kopen. Maar afsteken is het beste of................dat spul uit Turkije. Dit is wel niet toegestaan. Maarja er mag meer niet he..........


Nee dit is idd niet toegestaan in NL. Een bekende van mij neemt het speciaal mee naar NL om deze reden.

Hij gebruikt het om mosgroei op/tussen zijn tegels tegen te gaan en hij heeft er een boom of 2 mee "verwijderd". Ik heb er zelf ook een paar bomen mee doodgemaakt. Wat ze hier doen is een boom afzagen, paar gaten erin boren en dit spul erin laten lopen. Dan de rest eromheen en na een paar weken zijn de wortels rot en breken ze zo af.

Ik heb ook "worteldoek" (dit is in Turkije een stuk dik, flexibel plastic) waar steentjes op liggen. Hier groeide onkruid op totdat ik een emmer water heb gemengd met dit spul en je ziet het met de dag afsterven. Op de plekken waar ik het gedaan heb groeit al een jaar niets meer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat kun je allicht proberen, alles bij de grond afknippen en de bamboe een lading roundup voeren. Of het afdoende is, geen idee.


Volgens werkt roundup alleen als er blad aan zit.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dus echt niet helpen.

Lees ook eens de gebruiksaanwijzing van dit produkt.

 

Roundup werkt alleen, als het door de bladeren van de plant wordt opgenomen, en anders niet.

Dus ook nooit gaan snoeien of maaien, vordat je dit produkt gebruikt.

Anders heeft het helemaal geen werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brombeer
Overigens als iets net of lastig dood wil gewoon herhalen doe ik met heers (zevenblad) ook dat is erg hardnekkig.
Moi Brombeer. smile


Zevenblad is inderdaad ook erg hardnekkig, maar je kunt ook van de nood een deugd maken nl. zevenblad is gewoon eetbaat en een prima vervangen voor perterselie/ maggi en ook nog gezond ook, het schijnt te helpen bij pijnlijke gewrichten ed.
Wij gebruiken het hier als kruid voor de konijnen en die vinden het heerlijk.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Dat zal dus echt niet helpen.
Lees ook eens de gebruiksaanwijzing van dit produkt.

Roundup werkt alleen, als het door de bladeren van de plant wordt opgenomen, en anders niet.
Dus ook nooit gaan snoeien of maaien, vordat je dit produkt gebruikt.
Anders heeft het helemaal geen werking.


En wat gebeurt er als het door het blad opgenomen is ? dan moet het toch via de sapstroom bij de wortels komen om zijn werk te doen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
En wat gebeurt er als het door het blad opgenomen is ? dan moet het toch via de sapstroom bij de wortels komen om zijn werk te doen ?


Het wordt opgenomen via de bladeren, niet via de wortels volgens het www.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Satdorus
Dat spul blijft terugkomen.
Het enige wat werkt is stukje bij stukje afsteken.
Zorg wel dat je een scherpe steekschop hebt :D


Dat kan ik beamen. Helemaal (incl. wortels) weghalen is de enige oplossing.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene Roundup is de andere niet. wink

Er zijn verschillende soorten en in Nederland zijn net alle soorten te koop, of ik kan ze hier niet vinden. wink

Ik gebruik hier Roundup Tree stump & root killer. (neem ik mee uit Engeland)

Dit smeer je op de stomp en dan is resultaat verzekerd.

Ook bij de bamboe welke in dit topic problemen geeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...