Ga naar inhoud


Bitcoin, de nieuwe virtuele P2P munteenheid: wie gebruikt hem al?


Kowalski

Aanbevolen berichten

En toch is het idee erachter geniaal. Ja, de koers staat nu absurd hoog.

Maar aan de andere kant... als dit mondiaal geaccepteerd gaat worden dan is de sky the limit.

En dat gaat hard, thuisbezorgd.nl e.d. accepteren al Bitcoins. In Duitsland gaat het ook hard.

15 december een grote Bitcoin conferentie in India, wellicht dat de koers dan nog harder omhoog gaat.

China heeft het de afgelopen weken ontdekt, vandaar dat de koers over de 1000$ is geschoten.

  • Like 1

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik laat mn laptopje vannacht maar aanstaan, kan ie weer een paar honderd code's aanmaken....KASSA !

 

Huh? Heb je het wel begrepen?

Minen met je laptopje is niet meer te doen vandaag de dag.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het hele gebeuren maar vreemd vinden. Ik heb me toevallig afgelopen week eens iets meer verdiept in deze materie. Er is iemand geweest die hiermee begonnen is (eigenlijk totaal onbekend wie...??) (Kan ik nu toch beginnen met...eeuuhh RONcoins...) In het begin kon bijna iedereen nog coins aanmaken op zijn eigen PC. Je schijnt nu een super computer nodig te hebben om dat alsnog te kunnen doen. Stel, ik heb mn auto te koop, en jij wilt m kopen... Hij kost 10000 euro. (we stellen de bitcoin ff op 1000 elk) Jij maakt 10 bitcoins naar mij over (??) Jij krijgt de auto en ik kan de bitcoins weer uitgeven ? Waarom is het aantal vast gesteld op maar zoveel miljoen ? (en door wie ??) En stel, ik heb hier een super computer...dan maak ik toch zomaar een paar miljoen bitcoins ?? Ben ik dan rijk ? over de rug van wie ?

 

Maw, ik snap het hele gebeuren niet, en ik denk velen met mij.

 

(Ik ga ff pinnen, geld in mn hand...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De valuta die uit de muur komt is eigenlijk een stukje papier met een getal opgedrukt. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het hele gebeuren maar vreemd vinden. Ik heb me toevallig afgelopen week eens iets meer verdiept in deze materie. Er is iemand geweest die hiermee begonnen is (eigenlijk totaal onbekend wie...??) (Kan ik nu toch beginnen met...eeuuhh RONcoins...) In het begin kon bijna iedereen nog coins aanmaken op zijn eigen PC. Je schijnt nu een super computer nodig te hebben om dat alsnog te kunnen doen. Stel, ik heb mn auto te koop, en jij wilt m kopen... Hij kost 10000 euro. (we stellen de bitcoin ff op 1000 elk) Jij maakt 10 bitcoins naar mij over (??) Jij krijgt de auto en ik kan de bitcoins weer uitgeven ? Waarom is het aantal vast gesteld op maar zoveel miljoen ? (en door wie ??) En stel, ik heb hier een super computer...dan maak ik toch zomaar een paar miljoen bitcoins ?? Ben ik dan rijk ? over de rug van wie ?

 

Maw, ik snap het hele gebeuren niet, en ik denk velen met mij.

 

(Ik ga ff pinnen, geld in mn hand...)

 

Als je er wat meer van wil weten zou ik je willen aanraden om de wiki eens door te lezen. Bitcoin mist in potentie veel van de nadelen die kleven aan ons huidige systeem. Niet gereguleerd. Alles samengevat in een formule die eigenlijk onkraakbaar is. Sterker nog. Het "hacken" is onderdeel van het protocol gemaakt. men noemt dat "minen".

En elke transactie wordt bijgehouden door het protocol, de blockchain.

Als je de top500 van de supercomputers bij elkaar pakt kom je nog niet aan de rekenkracht van het bitcoin netwerk. Hoe meer rekenkracht er is de moeilijker het wordt om nieuwe bitcoins te minen.

Dat de koers nu boven de 1000$ staat is puur vraag en aanbod, Maar het idee achter bitcoin vind ik veel interessanter.

Tuurlijk heeft het ook nadelen. Je digitale wallet met bitcoins erin kan je kwijtraken, kan gestolen worden door hackers of je kan het wachtwoord vergeten. (en dat is al een paar keer in het nieuws geweest).

Maar kan bitcoin praktisch gehacked worden? Nee!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je post, maar ik snap er nu toch niet veel meer van.

 

Maar je schrijft: de bitcoin kan gestolen worden door hackers......en even in dezelfde zin.....maar kan bitcoin PRAKTISCH gehacked worden ? Nee!

 

eeuuhh ?????

 

(bovendien denk ik dat ELK beveiligings systeem, wat dan ook, gekraakt kan worden....maar goed, dat is OT)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bitcoin systeem zelf kan niet gehacked worden, echter jouw digitale portemonnee of wallet kan gestolen worden als bijvoorbeeld jouw Windows systeem waar je wallet op staat is gehacked. Dit houdt niet in dat het bitcoin systeem is gehacked.

Maar geloof me, het bitcoin systeem kan niet gehacked worden (in de praktijk), zoals je ook geen wiskundige formule kan "hacken".

Op sat4all zitten een aantal zeer technische personen. Hun kennisniveau verbaast me keer op keer. Dus ik had wel verwacht dat hier ook wel een aantal Early Adaptors zouden zitten die er vroeg bij waren. En wellicht zijn ze nu Bitcoin miljonair ;-)

 

Check deze site, helemaal onderop.

 

Nu eerst even een piza bestellen op thuisbezorgd.nl met bitcoin ;-)

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke koers voor 1 bitcoin is niet 1000 dollar maar 0 euro.

De hele optocht doet me denken aan de tulpencrisis. Voor een paar eeuwen terug kon je hier in Nederland met tulpen afrekenen.

Zolang er idioten zijn die het accepteren gaat het goed. We weten hoe dat afgelopen is inmiddels ;)

 

Als er ooit in overleg overgeschakeld wordt van "ouderwetse" muntjes en biljetjes naar "bitcoin" of hoe het dan ook mag heten

zal men toch van scratsch beginnen. Het kan niet de bedoeling zijn dat een handjevol nerds een historische voorraad coins hebben zonder dat ze daar ook maar enige vorm van moeite voor gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tulpenmanie wordt inderdaad veel aangehaald in Bitcoin discussies.

Hier een uiteenzetting.

Ik weet er ook echt niet alles van, maar de meer ik me erin verdiep de meer ik het ga waarderen.

Ik denk wel dat cryptocurrencies de toekomst hebben, maar of dat Bitcoin wordt daar twijfel ik ook aan.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedenker (ontwerper) van de bitcoin, die gelijk al anoniem was en niet meer te traceren is heeft straks een mooi bedrag aan echte dollars op zijn rekening staan.
Dan wordt de bitcoin gewist, zo simpel kan dat, en gaat de bedenker op een mooi rustig- en zonnigplekje genieten van zijn door de bitcoin verkregen dollars.

En 21 millioen dollar zou ik ook wel genoeg vinden.

 

 

 

(Het zou zo maar kunnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitcoins worden "verkocht" of zeg maar ingeruild voor dollars en dat bedrag is niet in de lucht opgeslagen maar gewoon naar een bankinstelling overgemaakt. Waar het lachend ontvangen word door de bedenker als die weer een bijschrijving binnen krijgt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...