Ga naar inhoud


Bitcoin, de nieuwe virtuele P2P munteenheid: wie gebruikt hem al?


Kowalski

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zoals met alle beleggingen, zie dit als een belegging met een heel hoog risico en daarvoor geldt dat je er niet al je centen in moet steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een vorig jaar sept was ingestapt toen de bitcoin nog zo rond de 100 euro zat met 10.000 euro, dan was je kostje voor dit jaar al wel zo ongeveer verdient als je ze tegen de huidige koers weer kon verkopen.

Er zijn niet veel beleggingen die binnen een half jaar 4,5 keer zoveel waard zijn geworden en elke half jaar 35.000 op je rekening bij kunnen schrijven? Ik zou er direct voor tekenen.

Probleem met dit soort zaken is alleen dat je zoiets alleen maar achteraf kunt vertellen en  een zin dan meestal begint met "als" of "had ik" en vooraf het meer lijkt op gokken dan op wat anders.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
  • Moderator

Even een woord van bezinning.

 

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Alles wat omhoog gaat komt vanzelf weer naar beneden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een oud bericht ophalen. Bitcoin knalt maar door. 

 

Als er deze week nog een positief bericht over bitcoin de media ingeslingert wordt dan gaat de koers nog over $3000 heen. 

 

Ik heb ze ooit gekocht toen de koers rond de 500 USD lag en later met wat verlies verkocht. Had ik ze maar gehouden ... had ... had ... had ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is en blijft een piramidespel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons wel ceesv, maar wel een piramide die al langer bestaat dan velen hadden kunnen vermoeden. Afgezien van die flinke waarde schommelingen en laten we eerlijk zijn: ook enorme waardestijging van een paar euro per BTC nu richting de 3000 euro per BTC heeft dat gekke muntje een heel ander groot voordeel: je kan er volledig anoniem mee betalen. Voor jou en mij misschien niet interessant, voor anderen juist wel. Ik denk dan ook dat die hele Bitcoin niet zo snel zal verdwijnen en als dat al gebeurt dan zijn er nog andere soortgelijke betaalmiddelen waar we wat minder van horen maar er al zijn, denk maar aan de Lightcoin (LT) en zo zijn er nog een aantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn slechts twee drijfveren voor dit alles. Enerzijds hebzucht, de illusie dat je er snel rijk mee zou kunnen worden, en anderzijds de illegaliteit, de gedachte dat je er bijvoorbeeld de belastingen mee kunt ontduiken of er bijvoorbeeld verboden spullen zoals vuurwapens of drugs mee kunt kopen.

 

Ik kan me vergissen maar het lijkt me dat iets als bitcoins waarvoor geen enkel democratisch gekozen instituut verantwoordelijk voor is op termijn een tijdbom is. Ik zou niemand aanbevelen daarmee te gaan rommelen tenzij je illegale dingen wilt doen. En dat zou ik evenmin aanbevelen, je krijgt er weliswaar gratis kost en inwoning mee maar het is geen leuke manier om je leven te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat bitcoin gedoe..daar maken criminelen (te) veel gebruik van.

 

Klopt, voor hun is het een (zo goed als) anoniem betaalmiddel. Daarnaast wordt er door veel Chinezen al jaren flink gehandeld in BTC's waardoor de waarde flink is opgestuwd. Ik sprak laatst een Chinese vrouw die in Nederland woont en die verdient daar flink aan, gaat elke nacht rond 3 uur handelen, omdat dat het meest gunstige tijdstip is om tegen een lagere koers aan te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vergissen maar het lijkt me dat iets als bitcoins waarvoor geen enkel democratisch gekozen instituut verantwoordelijk voor is op termijn een tijdbom is.

 

Geen enkele financiele instelling is blij met de Bitcoin, omdat het hun eigen systeem en machtspositie ondermijnt. Aan de andere kant zijn er ook aasgieren die een graantje willen meepikken: kijk maar eens heel goed als je volgend jaar je belasting aangifte gaat doen, de Belastingdienst wil maar wat graag van jou weten hoeveel waarde jij aan Bitcoins in bezit hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
15 uur geleden zei station_hendrik:

Zojuist is de bitcoin over de $6000 gegaan..... 

 

Waar gaat dit ooit stoppen?? :)

 

Ik had er ooit een aantal voor een paar euro per stuk. Had ik flink van op vakantie kunnen gaan nu of een spik splinter nieuwe Lotus Elise van voor de deur kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...