Ga naar inhoud


Bitcoin, de nieuwe virtuele P2P munteenheid: wie gebruikt hem al?


Kowalski

Aanbevolen berichten


"Het Duitse ministerie van financiën heeft Bitcoin na vragen van Kamerlid Frank Schaeffler betiteld als een ‘rekeneenheid’ en ‘privé geld’. Daarmee is Duitsland het eerste land ter wereld dat de digitale munteenheid officieel erkent. De erkenning van Bitcoins als officieel betaalmiddel roept wel de nodige vragen op, met name over belastingen."

 

De schrijver van dit artikel concludeert uit de eerste zin de laatste twee zinnen.

Dit is natuurlijk een totaal onjuiste conclusie.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland zijn vandaag 2 mensen aangehouden wegens het produceren van valse Bitcoins t.w.v. omgerekend € 700.000,--

Ze zouden de virtuele munt hebben aangemaakt met een netwerk van gekaapte computers.

 

 

Het schijnt niet de bedoeling te zijn dat er meer "bijgedrukt" worden.

Bijdrukken? Dat kan toch niet? Neem aan dat minen bedoelen.

 

Zoals ik het begrijp is dat ze computers gehackt hebben en vervolgens rekenkracht gebundeld en aan het minen geslagen. Enige misstand is dan het hacken / kapen van computers lijkt me.

 

Hiernaast beheerden ze een aantal buideltjes coins van de eigenaren. Vervolgens hebben ze toegang ontzegd en zijn met de coins aan de haal gegaan.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Chinese centrale bank verbiedt financiële instellingen, zoals banken, de bitcoin als betaalmiddel te accepteren. Volgens de Volksbank is het geen echt geld en kleven er risico's aan het gebruik ervan.

 

De bitcoin heeft volgens de Volksbank "geen echte betekenis" en heeft ook niet dezelfde juridische status als reguliere valuta. De virtuele munt kan voor criminele activiteiten worden gebruikt, zoals witwassen, handel in wapens of corruptie, zo is de waarschuwing.

Zo kunnen ze in Duitsland zeggen dat het een wettig betaalmiddel is, maar als er wettelijk helemaal niets geregeld is en er niemand verantwoordelijk is, wil ik nog zien of je voor valsmunterij veroordeeld kunt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het een betaal middel is wat zo sterk aan koersen/de markt onderhevig is zal menigeen zich wel 2 keer (moeten) bedenken om hier in te stappen.

Het is misschien leuk voor de ondernemer om de hoek waar je voor een paar euro koopt en met een paar keer op je telefoon klikken kunt betalen, maar als je een TV, wasmachine of auto oid. wilt kopen en jij komt daar aan met een usb stick of geheugenkaartje vol bitcoins dan zullen er maar weinig zijn die je in ruil daarvoor de spullen meegeven.

 

Op zich vind ik het wel een prima zaak dat er dit soort ontwikkelingen zijn maar dan meer zodat banken en anders financiële instellingen gedwongen worden meer te concurreren op tarieven ipv. lui achterover te hangen wachten tot het geld binnen stroomt omdat men toch nergens anders naar toe kan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het een betaal middel is wat zo sterk aan koersen/de markt onderhevig is zal menigeen zich wel 2 keer (moeten) bedenken om hier in te stappen.

Het is misschien leuk voor de ondernemer om de hoek waar je voor een paar euro koopt en met een paar keer op je telefoon klikken kunt betalen, maar als je een TV, wasmachine of auto oid. wilt kopen en jij komt daar aan met een usb stick of geheugenkaartje vol bitcoins dan zullen er maar weinig zijn die je in ruil daarvoor de spullen meegeven.

 

Op zich vind ik het wel een prima zaak dat er dit soort ontwikkelingen zijn maar dan meer zodat banken en anders financiële instellingen gedwongen worden meer te concurreren op tarieven ipv. lui achterover te hangen wachten tot het geld binnen stroomt omdat men toch nergens anders naar toe kan.

 

suc6

 

Gerrit

 

In tegenstelling tot je plastic kaartje? Het is maar waar wij met zijn allen over zeggen 'dat is ok en dat is niet ok'.

 

Ik weet niet goed wat ik moet denken over Bitcoins. Het kan een goede stap in de richting zijn van 1 munt, maar aan de andere kant kan dit ook juist de boel weer verder weg duwen. Tijd zal het leren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

En er is nu niets meer van over, "ballonnetje geknapt".

 

 
mtgox-mark-g.jpg
Bitcoinbeurs MtGox bankroet na hack

picture-9.jpg

Bitcoinbeurs MtGox vraagt uitstel van betaling aan. Een faillissement dreigt na de mega-roof van bitcoins.

MtGox, ooit de grootste Bitcoin-beurs, nadert zijn definitieve ondergang. Een advocaat van het Japanse bedrijf heeft vrijdag bekendgemaakt dat er faillissement is aangevraagd. MtGox heeft een schuld van 46 miljoen euro en 127 duizend schuldeisers.

Voor 300 miljoen aan bitcoins gestolen

Hackers hebben volgens de advocaat 750 duizend bitcoins van gebruikers hebben gestolen, plus 100.000 eigen bitcoins van het bedrijf. Dat is respectievelijk ruim 300 miljoen dollar en 40 miljoen dollar waard.

De grote vrees van de MtGox-gebruikers lijkt daarmee waarheid geworden. De kans dat het bedrijf deze roof overleeft is miniem. Hackers konden de bitcoins buitmaken door een beveiligingslek te misbruiken en deden dat gedurende meer dan een jaar.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De koers schommelde vandaag tussen de € 420 en € 550 Euro, als een bedrijf sit als betaalmiddel aanneemt kan je niet van dagprijzen maar van minutenprijzen voor je goederen spreken.

 

http://www.bitcoinspot.nl/menu-wisselkoersen/bitcoin-wisselkoers-euro.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bang van niet, er zijn slechts een paar mensen virtueel beroofd van hun virtuele coins.

Ik ben benieuwd wat de virtuele straf daarvoor is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk maar zo: het is een elektronische munt en elke munt is voorzien van een specifiek kenmerk (zegt men tenminste) en vervalsen zou niet mogelijk zijn. 

 

Dan kan men die dus wel gaan roven maar als het specifieke kenmerk bekend is zal die nooit uitgegeven kunnen worden immers hij is alleen maar elektronisch verhandelbaar en zo moeilijk lijkt het me niet om bij elke betaling even dat specifieke kenmerk te controleren om te kijken of hij niet gestolen is.

Dus met enig zoekwerk zal er altijd een digitaal spoor ergens naar toe leiden en zo niet dan komen de specifieke kenmerken van de gestolen bitcoins wel een keer op de markt en zal direct bekend zijn dat ze gestolen zijn en dus niet als betaalmiddel gebruikt kunnen worden.

Lijkt me tenminste dat zo'n systeem toch wel een beetje dichtgetimmerd mag zijn om op dit soort zaken voorbereid te zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...