Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten

uhm enkel de rechtsrijdende naties :D

maar zonder gekheid, je dient wel zo snel mogelijk als het kan rechts te gaan rijden...

zo snel mogelijk als het kan

 

dan hebben we een rijvaardigheids issue

want dat kunnen er weinigen met de ipod en tomtom in ogenschouw

 

te snel om na 25 km een afslag te plannen zonder tom tom en te langzaam om een vrachtauto correct in te halen...

 

en dan lullen met de mobiel aan het oor en de vrouw in je kruis.

 

:D

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ga morgen weer op vakantie naar Nederland (jaha :D) vanuit Frankrijk. Die rit maak ik nog al eens en inderdaad kom ik met grote regelmaat idioten tegen die met 120 op de 2e baan rijden, want stel je voor dat er over 30 km een vrachtwagen rijdt op zondag, terwijl ik met 130 rechts aankom. (dat mag hier)

 

Dan moet ik eerst 2 banen naar links (oppassen, daar rijden die dolle 'ollanders met groot licht aan met 160 km/h naar huis) en weer 2 banen naar rechts om 1 idioot in te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon net als in de VS daar gaan rijden waar er ruimte is, niemand raakt daar in paniek als je rechts wordt ingehaald, niemand blijft daar uit angst voor zijn plaats links rijden.

 

resultaat: optimaal gebruik van asfalt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn vrienden die elke winter in Florida over winteren vertelen iets heel anders?

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaha, als je allemaal als bejaarden rijdt (max. 55mph, 90 km/h) met auto's die tot die snelheid nét veilig zijn gaat dat prima.

 

Maar bij 'normale' snelheden en 'echte' auto's hier in Europa gaat dat echt niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ja.......weet niet uit welk wereld deel jij komt maar zo werkt het echt niet!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog rechts ingehaalt door gewoon mijn weg te vervolgen op de middelste strook op de a12 vlak voor waterberg.

Zo'n sneu mercedes met Duitse kentekenplaten zat uiterst links 110 tereur uit te oefenen.

 

Tot mijn grote lol zat er 3 auto's uiterst links een politie volvo achter. Dacht nog die is straks vies aan de beurt.

Enfin, uiteindelijk kan die politie de duitser voorbij maar zette hem niet even aan de kant voor een prent.

Even later snapte ik het toen ik bij waterberg de a50 opging.

Een personenwagen met de kofferbak en de neus totaal vernielt.

Daarachter een vrachtwagencombinatie.

2 stroken dicht en direct file omdat iedereen die passeerde ff uitvoerig moest bestuderen wat er gebeurt was.

 

Ik hou me wel altijd aan de rechtsregel en heb intussen de pest aan sukkelaars en hardrijders die links blijven rijden.

 

Benutten dat asfalt en zo snel mogelijk naar de ter plaatse geldende Vmax!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat zijn dromers denk ik.

Ik vind het ook zwaar vervelend !

Plaats op de weg is immers rechts.

Maar ik denk dat die mensen het zich niet realiseren.

 

Om maar niet te spreken van een spitsstrook.

(situatie als op de A7 en sinds kort ook op de A9)

Waarbij de vluchtstrook een rijbaan wordt op het moment dat de groene pijl boven de vluchtstrook aan staat.

Veel mensen kennen dat niet en weten dan niet dat de vluchtstrook als rijbaan gebruikt dient te worden.

 

Erg vervelend is dat !! frown

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weten ze wel maar zijn van mening dat het voor vrachtauto's is en ander langzaam verkeer.

Ook geen probleem mee om daar gewoon weg vervolgen rechts inhalen.

 

En vrachtwagen hufters ben ik ook klaar mee, gisteren zit ik op rechterbaan, komt in de verte een sneltrein stoet op linkerbaan aan en ik moest zelf naar links, gaat die vrachtwagen voor mee ff een andere voor hem inhalen. Nou knipperlicht van links weer naar rechts en zo hups de invoegstrook op, die was leeg. Vlot langs die langzame combinatie die ingehaalt werd.

Mag niet maar is wel veel veiliger dan enorm hard remmen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die spitsstrook kan ik mij voorstellen dat mensen het niet helemaal duidelijk vinden. Daar gaat enige tijd overheen eer de meesten begrijpen dat je daar gewoon over de door getrokken streep mag gaan. Een ander kleurtje was misschien duidelijker geweest. Ik vind het ook vervelend als mensen onnodig links blijven rijden. Wat ik nog vervelender vind als dat ik aan het inhalen ben er zo een idioot met een rotgang aan komt rijden die denkt dat de weg van hem/haar is en dan bij zo een snelheid waarbij ik al 130 rijd op mijn bumper gaat hangen. Veiligheid gaat bij mij nog altijd voorop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je steeds rechts rijd moet je steeds afremmen voor vrachtwagens en dan opletten bij het inhalen.

Het rijd gewoon veel rustiger om met een gangetje van 120 de middelste baan te nemen in plaats van de rechtse.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Antwoord op topictitel:

Omdat mensen de auto besturen. En daar heb je veel domme koeien tussen zitten.(en omdat voor heel wat hersenlozen auto statussymbool is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het overgrote deel van de weggebruikers niet beseft waar men mee bezig is .

Krijg van de week een BMW voor me op tweebaansweg (turnhout -tilburg) komt uit file de andere kant op .

Als ik niet inhoud kan ik ze uit mijn radiator plukken (VRACHTWAGEN DAF XF) .

Wat moet je in godsnaam denken als je inhaalt recht op een vrachtwagen af met geen enkele andere mogelijkheid

een ongeval te vermijden dan te hopen dat iemand anders remt ????

Collega rijdt bij versmalling (tilburg) , auto van linkse baan rijdt bij invoegen gewoon tegen hem aan .

Verklaring : ik dacht hij gaat wel opzij voor mij .

Waar naar toe dan ?? En waarom dan ???

De andere weggebruikers zijn opstakel's en heel lastig .

En hoe durft men anders te rijden als ik doe .

Men rijdt links met 120 , toch niks mis mee je mag toch niet harder toch ?

Een oplossing zou kunnen zijn , rechts inhalen toe te staan .

Dat ze zich dan rot schrikken , zou kunnen helpen .

Misschien doen ze het expres , en dan heeft het geen nut meer .

Soms denk ik dat ik in Engeland ben (vrijdag a2 amsterdam) iedereen rijdt links rechts bijna niemand .

 

Ergste misdragers : Skoda rijders , Audi rijders ,Vrachtwagens met containers rond havensteden .

Niet dat ze allemaal slecht rijden maar het percentage slechte rijders onder deze categorieën is hoog .

 

Ik rijdt , zoals een collega het omschreef , met ongeveer alles wat wielen heeft.

En kan me dus inleven in diverse omstandigheden , maar kan dikwijls met geen mogelijkheid een verklaring geven voor weggedrag .

Een weg inrijden waar een vrachtwagen aan het lossen is en je dan druk gaan staan maken terwijl je ook een weg verder in kan

slaan gaat mijn verstand te boven .

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...