Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: view
Ik heb altijd geleerd dat dit mag als de situatie het toelaat

Zo heb ik het ook geleerd. Maar volgens de site van fietserbond.nl:

Origineel bericht van: fietserbond.nl
Fietsers mogen naast elkaar rijden. Dat staat in artikel 3, lid 2 van het RVV. Wel uiteraard altijd met in achtneming van de algemene gedragsregel uit de Wegenverkeerswet: geen gevaar of hinder veroorzaken voor andere weggebruikers

Klaarblijkelijk hetzelfde, maar anders omschreven naar mijn mening.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: DeBeek
Origineel bericht van: pukje
persoonlijk vind ik de wet "voetgangers en langzaam verkeer zijn
nooit fout" het is een wettelijk beschermde partij niet goed.


Voetgangers mogen niet op een snelweg lopen ..!!!!


rijd jij die voetganger op de snelweg aan ben jij het schuld !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Zouden we niet allemaal sneller onze bestemming bereiken als we op alle rijvakken dezelfde snelheid van pakweg 100km/hr voor alle voertuigen zouden invoeren ? Inhalen wordt dan overbodig , van rijvak veranderen hoeft niet meer en iedereen wordt minder nerveus of geirriteerd .
Voor bepaalde uren van de dag en / of weersomstandigheden lijkt dit me het overwegen waard . Of niet ?


Dat zou opgaan als inderdaad iedereen die voorgeschreven snelheid aanhoudt maar dat is niet de praktijk. Laat ik als voorbeeld de sleurhutrijders noemen, zij zetten de teller op precies 80 maar rijden dan in werkelijkheid veelal 70/75. En dan gaan vrachtwagens ze inhalen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Ik verbaas mij steeds weer dat mensen met name bij 3 baans snelwegen niet standaard rechts rijden. Waarom is dit toch ? Is men angstig ? Ik haal ze dan (welliswaar niet goed) rechts in en ze blijven gewoon weg stug doorrijden op de middelste rijbaan!

Ik kan daar gewoonweg met mijn verstand niet bij !!

Iemand nog meer hier last van ?

mvgr,

djpetit


Ik heb er geen last van sterker nog ik doe het zelf ook.
Mensen die op een 3 baans wel rechts rijden en ineens naar de middenbaan gaan terwijl ze strak achter een vrachtwagen reden,vraag ik me wel eens af of deze mensen wel eens in de spiegel kijken.
Verder intereseert het me niets ik erger me alleen aan a-sosiaal gedrag,en gefaalde politieagenten die mij duidelijk proberen te maken dat ik niet op de middenbaan mag rijden.
Goed rijden is aanpassen aan het verkeer en als er ruimte is met gepaste snelheid op de middenbaan,dan kunnen vrachtverkeer en genieters van een caravan rustig rechts rijden.
Lukt het niet,ben je aggresief of a-sosiaal,rijbewijs innemen en niet meer teruggeven.
Klein land,met drukke wegen,niets om je druk te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Sleurhut rijders mogen 90 wink


Ja, maar dat doen ze dus niet, vooral die oudjes niet. Maar hetzelfde geldt voor de 80 km zones zoals bij Rotterdam, ook daar ligt de werkelijke snelheid onde de beoogde 80 km.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort afstanden wat je als voorbeeld geeft zijn in Nederland wel haalbaar, maar hier in Indonesië gaat dat nooit lukken, je haalt hier misschien hooguit een derde tot 40% van deze afstanden op één dag.

Werkdruk bestaat hier natuurlijk ook, maar ik denk ook dat de economie hier veel schade lijdt van de slechte infrastructuur.

Om even op het verkeer in Nederland terug te komen, de snelheid die op de matrixborden wordt aangegeven is een verplichte snelheid.

Als er verderop een file is, dan geeft men eerst 90 km aan, vervolgens 70 en dan 50.

Als ik die aanduidingen zie, dan laat ik mijn gas los om de auto uit te laten rollen, remmen doe ik dan niet.

Bij het eerste matrixbord met aanduiding 90 kom ik dan voorbij met 95 op de teller, wat dan precies 90 in het echt is, maar je wordt dan massaal met minimaal 120 voorbij gescheurd.

Bij de volgende matrix met 70 rol ik voorbij met 85 op de teller, zodat ik op dat moment iets boven de toegestane snelheid zit, maar ze scheuren je nog steeds met minimaal 100 of meer voorbij!

Bij 50 ben je meestal bij de file beland en dan moet je nog bijremmen, want 50 lukt dan echt niet meer.

Velen komen dus met een veel te hoge snelheid op de file af, en een paar maanden geleden heb ik zo 3 auto`s op elkaar zien knallen op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam ter hoogte van knooppunt Eemnes.

Geen gewonden maar wel forse schade, 3 auto`s total loss!

Nog steeds is het zo dat de meeste ongelukken worden veroorzaakt door te hoge snelheden en het zich niet aan de limieten houden.

Ik heb soms de indruk dat ik de enige ben die zich aan de geldende snelheid houd.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaha AEO het gaat in Indonesië net als in Vietnam dus op deze manier.

Het valt dus wel mee met de snelheid, het zijn er alleen veel.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijg je in Duitsland als je voor de 5e keer zakt ?

Juist een gele NL kenteken plaat.

Flauw, maar toch jammer dat ze zo over ons denken.

 

Persoonlijk vind ik het nogal meevallen in Duitsland

De NL sluurhutten maar niet meegerekend.

In Luxemburg volgt via de radio verkeersinformatie zelfs

een waarschuwing.

Echt gebeurt via RTL Letzebuerg 97.0 en 93.3 mhz

Achtung ,viel Hollaender am wochenende auf Autobahnen..

 

en in NL ?

De Belgen denken over de NL ers dat we ze altijd maar weer moeten laten zien hoe goed wij (de Nl'ers) auto kunnen rijden.

Persoonlijk ga ik inderdaad daar met een grote boog omheen.

werkenlijk alles gaat bij hun fout.

En dan de beroerde mistlamp van hun ,zet dat ding eens uit man.....

Zelfs dagen later , na de mist, staat deze nog aan.

De mistlamp wordt bij 1500 meter zicht al aangezet.

dat is inderdaad iets eerder dan in NL.

ben ik een heilige ?

 

nee hoor, rij wel 70.000 per jaar internationaal en meer dan 15 jaar schadevrij met de auto.

en ja ik maak nog steeds fouten..

 

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hd800 , dus jij bent degene met 75 km/u op de middelste baan .

Waardoor ik rechts niet harder kan dan 75 omdat ik dan rechts inhaal ?

En ik niet links kan inhalen omdat ik niet op de 3 e baan mag ?

Waardoor anderen die je achterop komen onverwacht een noodslinger naar links moeten maken en

weer anderen een noodstop zodat een spook file ontstaat ?

En je begrijpt echt niet wat er aan verkeerd is ??.

Duidelijker kan niet , dacht ik , geen idee waar men mee bezig is.

 

Ad

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik vind dat het systeem anders moet. Vrachtwagens, auto's met aanhangers/caravans en kleine (vrouwen-)auto's rechts, middenklassers in de middenbaan en grote auto's op de linkerbaan. Want zeg nou zelf, de bezitters van grote auto's hebben de meeste wegenbelasting betaald en hebben dus meer rechten dan mensen in kleine auto's.

 

NB. Dit is alléén mijn standpunt op feestjes, waar verkeer ter sprake komt en natuurlijk alléén maar om de gemoederen een beetje te verhitten om erna gezellig achterover te leunen terwijl de discussie heviger wordt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...