Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Rechts inhalen is in ieder geval levensgevaarlijk met

betrekking tot oldtimers, die hebben meestal rechts

geen spiegel.

 

Waar ook héél veel fouten mee worden gemaakt is dat

mensen die na het inhalen naar rechts gaan, ze dat

doen in de dode hoek van degene die 2 baantje rechts

van hun rijden.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: mereltje
Je moet ook pas naar rechts gaan als je de gepasseerde auto in je achteruitkijkspiegel ziet wink

Mij is geleerd dat je naar rechts kunt, als je de achterzijde van het net gepasseerde voertuig in je binnenspiegel kunt zien. Dit werkt natuurlijk niet bij bussen en vrachtwagens, dan wel anderssoortige lange combinaties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Praktijk is toch zo:

de wegen zijn over vol

de rechter baan zit vol met vrachtwagens die bijna

bumper op bumper rijden zodat er nog niet eens

plaats is om op de rechter baan te komen.

Om files te voorkomen moet elk baanvak zo optimaal

als mogelijk gebruikt worden d.w.z. zoveel mogelijk de

auto's verdelen over de baanvakken en niet forceren om

de rechter baan over vol te maken.

 

Met andere woorden er moet zo sociaal mogelijk gereden

worden en de anderen moeten niet gedrongen worden als

zo een snelheids gek perse wil inhalen als de capaciteit

van de weg al boven de 100% zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden we niet allemaal sneller onze bestemming bereiken als we op alle rijvakken dezelfde snelheid van pakweg 100km/hr voor alle voertuigen zouden invoeren ? Inhalen wordt dan overbodig , van rijvak veranderen hoeft niet meer en iedereen wordt minder nerveus of geirriteerd .

Voor bepaalde uren van de dag en / of weersomstandigheden lijkt dit me het overwegen waard . Of niet ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Zouden we niet allemaal sneller onze bestemming bereiken als we op alle rijvakken dezelfde snelheid van pakweg 100km/hr voor alle voertuigen zouden invoeren ? Inhalen wordt dan overbodig , van rijvak veranderen hoeft niet meer en iedereen wordt minder nerveus of geirriteerd .
Voor bepaalde uren van de dag en / of weersomstandigheden lijkt dit me het overwegen waard . Of niet ?

ben ik voorstander van ,mij lijkt het beste gewoon
rustig doorrijden of dat nu 70 80 90 100 110 120 is maakt
me niets uit als het verkeer maar loopt.
en dan moet niet zo'n bmw komen die perse wil inhalen en
het lopend verkeer verstoren.
De tijden zijn voorbij dat ik in 1.5 uur vanuit heerlen naar
amsterdam rij met snelheden van 180/190 km en af een toe
een wedstrijdje maakte met de politie in de porsche met
210km/h en dan met de politie in de lucht een kop koffie
drinken .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: ceesv
In Duitsland zijn de gele nummerborden ondertussen berucht wegens het verkeer belemmeren door onnodig links te houden.

Inderdaad, daar wordt NL (Nederland) inmiddels vertaald naar: Nur Links (alleen links).


Pfff, ik heb hier nog nooit een Duitser rechts zien rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aanj
Ik zag laatst een lijstje met verkeers ergernissen .
Onnodig links rijden , rechts inhalen , bumperkleven op de eerste 3 plaatsen .
Eigenlijk is het dus een probleem .
Doordat iemand onnodig links rijdt gaat men bumperkleven en rechts inhalen .
Dus door onnodig links rijden aan te pakken los je de andere ook op .
Een hoop ergernis minder op de weg .
Dan zullen de volkomen overbodige signalerings borden boven de weg wel op 1 komen .

Ad


Nou bumperkleven ben ik niet van. Eigenlijk rechts inhalen ook niet, maar soms zijn er te weinig rechtse rijders en haal ik dan toch maar weer rechts in. Dan toeter ik bij het inhalen en zwaai soms ook nog. Gek vaak zwaait men nooit terug wink

Overigens zijn het zowel mannen als vrouwen die niet rechts willen/kunnen rijden !

gr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: mereltje
Je moet ook pas naar rechts gaan als je de gepasseerde auto in je achteruitkijkspiegel ziet wink

Mij is geleerd dat je naar rechts kunt, als je de achterzijde van het net gepasseerde voertuig in je binnenspiegel kunt zien. Dit werkt natuurlijk niet bij bussen en vrachtwagens, dan wel anderssoortige lange combinaties.



Dan zullen de regels wel zijn aangepast??
Ik heb geleerd dat je beide koplampen, in je achteruitkijkspiegel, moet zien van het voertuig wat je hebt ingehaald, voordat je naar rechts terug gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon achter die vrachtwagens hangen? Zo rij ik makkelijk 1:20 en bij files komen diezelfde vrachtwagen toch weer voorbij, die zijn echt niet achterlijk hoor. Ik probeer het wel eens, 10-20km harder dan die vrachtwagens, maar je komt dan in een heel andere/zenuwachtige situatie, kost ook nog eens een slok, ik blijf lekker rechts. Ik rij VW bus T5 gechipt 220pk ruim 220km/u top, maar super zuinig zo en nooit prenten. Gek genoeg kreeg ik er net 1 een prent, op een plaats waar ik helemaal niet was, ze kloten dus weer met kentekens mad ik heb mijn kilometer registratie maar bijgevoegd naar Unit Mulder, ben benieuwd hoe ze dat oplossen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mneerhout
Gek genoeg kreeg ik er net 1 een prent, op een plaats waar ik helemaal niet was, ze kloten dus weer met kentekens mad ik heb mijn kilometer registratie maar bijgevoegd naar Unit Mulder, ben benieuwd hoe ze dat oplossen....


Ook een tijd gehad dat iemand met mijn nummer rondreed heb gewoon
doorgeven dat mijn auto een xxx is en de valse een volkswagen.
de bekeuringen zijn altijd teniet gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om al dat commentaar over ons weggedrag in Nederland te lezen terwijl ik momenteel in Semarang (Midden-Java) ben.

Blik op de weg of wegmisbruikers zouden hier eens moeten gaan filmen.

Dat staat absoluut garant voor vele uren kijkplezier!

Zoals ze hier rijden!!!!!!

Ik ben er al lang aan gewend, omdat ik hier vrij regelmatig kom, maar toen ik hier 24 jaar geleden voor het eerst kwam heb ik heel wat peentjes gezweet.

Zelf hier achter het stuur kruipen heb ik ook wel eens gedaan, maar dat beviel me helemaal niet.

Bumperkleven is hier mainstream, en van een tweebaansweg maakt men hier gewoon een driebaans weg.

Amusant blijft het nog steeds.

Van Bandung naar Semarang, een afstand van ongeveer 460 km, duurt in de regel ongeveer 9 uur.

Wat mij in de loop der jaren ook is opgevallen is de toenemende verkeersintenciteit.

Er komen nauwelijks wegen bij, maar het wagenpark groeit maar door.

Bepaalde ritten duren dan ook steeds weer wat langer bij elk nieuw bezoek aan Indonesië.

Het leek me wel leuk om dit eens te relativeren bij al de reacties over links blijven rijden.

Vanzelfsprekend onderschrijf ik de stelling dat men na het inhalen naar rechts dient te gaan, en bij inhalen niet de auto vlak ervoor gooien.

Blijf veilig rijden en anticipeer zoveel mogelijk.

Succes,

 

AEO

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden.


Ik heb altijd geleerd dat dit mag als de situatie het toelaat
Maar als dat gewijzigd is dan heb ik bij deze weer wat bijgeleerd.
Want twee fietsers naast mekaar op een smalle weg is voor mij wel weer een ergernis.
Zelf klim ik ook vaak op de fiets maar dan probeer ik anders verkeer niet te hinderen.
Daar staat volgens mij ook ergens wat over geschreven.
Maar dat geldt niet alleen voor de fietsers maar ook de linksrijders, rechtsinhalers en noem de verkeershufters maar op.
Als men gewoon eens wat rustiger blijft achter het stuur en zich niet zo snel laat opnaaien is er weinig aan de hand.
Zeker als men de verkeersregels kan respecteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...