Ga naar inhoud


Bekeuring gekregen met bedrijfsauto


Daan

Aanbevolen berichten

Van de week een acceptgiro gekregen voor het hardrijden,maar de auto staat op naam van de zaak,ik heb zelf niet gereden maar een medewerker van me en aangesproken die gaf toe dat hij te hard gereden had,hij zou de boete dan betalen,bij de acceptgirokaart zat een formuliertje waar je aan kon geven dat je zelf niet heb gereden maar iemand anders,dat hebben we ingevuld met de medewerker die heeft gereden en opgestuurd naar de instantie waar het vandaan kwam,maar mijn vraag weet iemand nu, moet ik deze bekeuring betalen of word er een nieuwe bekeuring gestuurd en naar de medewerker thuis dat was nog niet duidelijk.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Was het een "Mulder" of een "T"?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk Mulder, je moet het nummer ff bellen van die foto, mij hadden ze geflitst terwijl ik het niet was, foutje zeiden ze daar. Ik had geen bezwaar moeten indienen, maar gelijk moeten bellen, nu kost het tijd.

Maar via dat nummer kunnen ze je alles uitleggen, voor jou ligt het anders idd.

 

edit: je zal moeten betalen en het geld invorderen bij de dader, net even de achterkant gelezen, het is jou wagen immers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de gevraagde bestuurders verklaring willen ze kennelijk een kruisje zetten achter iemands naam...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Gezien de gevraagde bestuurders verklaring willen ze kennelijk een kruisje zetten achter iemands naam...


In de brief stond dat de auto was geregistreerd als een bedrijfswagen op naam van het bedrijf dus ik kreeg de bekeuring op mijn naam,ik heb dus niet gereden maar in het formulier die erbij gekregen had stond het kan dat uw de bestuurder niet op het moment was omdat dit een bedrijfauto was en word bestuurd door meerdere personen,kon ik een verklaring invullen dat ik het niet was maar een medewerker van het bedrijf.

Maar de boete die ik nu heb gekregen moet ik die betalen ? of krijg mijn medewerker die boete thuis? heb inmiddels de verklaring opgestuurd met zijn gegevens.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een T. Deze absoluut niet betalen! Betalen = schuld bekennen, kruisje achter jouw naam. Dat levert je problemen op als je in de toekomst nog eens een keer over de schreef gaat.

 

Formulier invullen en opsturen, er zal dan een nieuwe bekeuring komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen van een een bekeuring is schuldbekentenis.

Niks betalen onder protest hier. Wees blij, buitenland on spot betalen anders beslagname/cachot.

 

2x in clinch geweest met Officier van Justitie over zelfde bekeuring: Sta als 1e en enige op rij voor rood stoplicht in Den Haag in '95. Was 1100-tje. Groen was maar 0,5 sec of zo. Flits. Hele stad zo abgezockt. Opzettelijk. Zegt die knaap: Betaald dus schuld bekend. Stadswacht aanvechten voor dwaze parkeerbon lukt beter. Schrijven steeds verkeerde plaats delict op en plaats waar parkeermeter is weggehaald wegens vuurwerkbom.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dus verschil tussen M en T:

M = Bestuursrecht. Kan je gerust betalen, als hij onterecht blijkt krijg je je geld terug.

T = Strafrecht. Betalen = schuld bekennen en onmiddelijk een kruisje achter je naam zodat je de volgende keer je rijbewijs kwijt bent.

 

Let dus op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach je rijbewijs ben je niet zo snel kwijt.

Dat ligt helemaal aan de snelheden, die je te hard hebt gereden.

Ik denk niet, dat als je 10 keer in het jaar een bekeuring krijgt voor 5 km te snel gereden, dat je dan je rijbewijs kwijt bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vlieg dus niet meer via Schiphol ergens heen, omdat ik telkens weer opgehouden wordt vanwege niet betaalde boetes waar ik om een foto van het snelheids-overtredings delikt gevraagd heb en niet kreeg.

Iedere keer weer dat gezeik..van meneer IJzerbout, komt u even met ons mee. Het duurt een kwartier om de vriendelijke mensen van de Koninklijke Marechaussee duidelijk te maken waarom ik die boetes niet betalen wil en zal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vlieg dus niet meer via Schiphol ergens heen, omdat ik telkens weer opgehouden wordt vanwege niet betaalde boetes waar ik om een foto van het snelheids-overtredings delikt gevraagd heb en niet kreeg.
Iedere keer weer dat gezeik..van meneer IJzerbout, komt u even met ons mee. Het duurt een kwartier om de vriendelijke mensen van de Koninklijke Marechaussee duidelijk te maken waarom ik die boetes niet betalen wil en zal.


Ja ja ja,zij doen ook maar hun werk toch ?
Ze houden je niet aan omdat je te hard zat te zingen in de kerk.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon even de bon betalen door de zaak? En eventueel verhalen op de bestuurder.

 

Hij rijdt voor jou en iedereen maakt wel eens een foutje. Waarom al deze ophef?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Waarom niet gewoon even de bon betalen door de zaak? En eventueel verhalen op de bestuurder.

Hij rijdt voor jou en iedereen maakt wel eens een foutje. Waarom al deze ophef?


Inderdaad.De auto staat op naam van het bedrijf dus het bedrijf moet de boete betalen.De werkgever kan dan de boete op de rijder verhalen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom denk je dat ze een bestuurdersverklaring hebben meegestuurd.

Ze willen een kruisje achter iemands naam zetten.

Dat betekent vrijwel zeker dat het niet om 5 Km./Uur te snel ging.

Wanneer je geen bestuurder opgeeft, komt de bekeuring op naam van de kentekenhouder te staan.

Wanneer je pech hebt, en daarna zelf een keer te snel rijdt, om wat voor reden dan ook, wordt er naar je verleden gekeken, en wordt dit verleden meegewogen bij de strafmaat.

Dit kan net het verschil betekenen tussen een boete, of een boete, met aanvullend 3 maanden fietsen.

 

Om hoeveel km te snel ging het eigenlijk?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...