Ga naar inhoud


[Binnenland] telenet heeft de belgische rechten binnengehaald


magicmerlin

Aanbevolen berichten


topmachten zijn? marine, leger, landmacht? Of de publieke zenders?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Even duidelijk zijn . Telenet mag 3 top matchen per speeldag uitzenden . De overige blijven via het belgacom netwerk te bekijken . Dus wie z'n ploeg wil volgen het ganse seizoen lang , mag 2 decoders aanschaffen . En wordt het dus een pak duurder.

 

De samenvattingen gaan naar vtm .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog is het niet duidelijk wat er nu precies wordt bedoeld.

OK, topmatch is wel heel iets anders dan topmacht, maar is het handbal, schaken, autorace, pingpong, bridge of toch het schansspringen op nieuwjaarsdag?

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij geen probleem, ik kijk heel weinig rechtstreeks naar voetbal (alleen Belgisch nationaal elftal)en die blijft op Vrt. Hopelijk beginnen ze ook niet met die zever, om wielrennen uit te zenden, want daar kijk ik rechtstreeks wel graag naar. Ik ben een TVV kijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frappant is wel dat het hele contract 55.5 miljoen per jaar waard is en Belgacom maar 1 miljoen per jaar betaald voor 5 wedstrijden per speeldag. (Bron: HLN)

 

OK, het zijn dan wel de "mindere" wedstrijden maar ze hebben wel meer dan 50% in handen wink

 

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat nu het debat opeens losbarst dat de kijker 2 decoders nodig heeft om het voetbal te volgen. TV Vlaanderen en Mobistar-kijkers worden ook weer helemaal vergeten. Via de schotel kan je namelijk geen enkele live wedstrijd volgen.

 

De Pro League is alleen begaan om de centen, niet om de supporter. Dat is nu helemaal bewezen. Anders had men in het contract wel kunnen opstellen dat de rechtenhouder z'n zender aan alle andere aanbieders moest aanbieden. Dan kon die aanbieder nog kiezen of hij ja dan nee de zender wil of kan doorstralen. Overal in Europa kan het, in België (nog?) niet. Maar er is wel meer dat niet kan in België laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voodoodoll
Frappant is wel dat het hele contract 55.5 miljoen per jaar waard is en Belgacom maar 1 miljoen per jaar betaald voor 5 wedstrijden per speeldag. (Bron: HLN)

OK, het zijn dan wel de "mindere" wedstrijden maar ze hebben wel meer dan 50% in handen wink

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat nu het debat opeens losbarst dat de kijker 2 decoders nodig heeft om het voetbal te volgen. TV Vlaanderen en Mobistar-kijkers worden ook weer helemaal vergeten. Via de schotel kan je namelijk geen enkele live wedstrijd volgen.

De Pro League is alleen begaan om de centen, niet om de supporter. Dat is nu helemaal bewezen. Anders had men in het contract wel kunnen opstellen dat de rechtenhouder z'n zender aan alle andere aanbieders moest aanbieden. Dan kon die aanbieder nog kiezen of hij ja dan nee de zender wil of kan doorstralen. Overal in Europa kan het, in België (nog?) niet. Maar er is wel meer dat niet kan in België laugh

Daar heb je 100% gelijk in,welke belg,kan 2 abonnementen betalen?iemand die destijds belgacom klant gekomen is,heeft er bijna niks meer als hij de topmatchen wil zien.
op de reactie van dit topic hier,zou het tv gebied gesplitst moeten worden.voor kabel bvb telenet als onderhoudende van de kabel en gelijk wie geïntereseerd is om uitzendingen te doen via kabel,moet kunnen.ook zo zou het moeten zijn bij belgacom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu geef ik eerlijk toe dat voetbal me totaal niet interesseert maar ik zie helaas een heel slechte tendens op ons afkomen: Telenet wordt/is gewoon te machtig geworden. Niet alleen beginnen ze het voetbal te controleren maar kijk eens naar al die zenders die ze exclusief bij hen uitzenden. Ook de filmrechten zitten bij Telenet waardoor andere platformen volledig uit de boot vallen. En ondertussen laat onze regering dit rustig begaan.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een topmatch? In Nederland spreken we over de klassiekers maar ik denk dat ze hier bedoelen de wedstrijden van Genk, Standard en Anderlecht.

 

Dan wens ik de kijker veel plezier met de wedstrijd van Genk tegen de nummer laatst, na 10 minuten al beslist, wordt een lange zit.

 

Geef mij dan maar een plaatselijke derby van twee laag geklasseerde ploegen.

 

In Nederland wordt veel afgegeven op Eredivisie Live maar die doen het zo slecht nog niet. Alle wedstrijden verspreid, beker, EL en interlands. Ook het bedrag valt reuze mee. Alleen jammer dat niet alle kanalen via de sat te zien zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kan er niet van wakker liggen, persoonlijk vind ik dat wie per se die sport wil zien er maar wat geld voor moet ophoesten. Maar exclusiviteit en monopolies zijn nooit goed. Vroeger hadden de machtige intercommunales het voor het zeggen, daar is nu één "mega-intercommunale" (Telenet) voor in de plaats gekomen maar van breken van monopolies is er geen sprake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even gekeken bij de TV-Theek op de digibox van Telenet.

Bij Sporting à la carte (op HD1) staat voor dit weekend geprogrammeerd :

vrijdag 29 juli : OHL - Anderlecht (20h30)

zaterdag 30 juli : Bergen - Standaard (17h45)

zondag 31 juli : Club Brugge - Westerlo (19u45)

 

Ben benieuwd hoeveel zo een match gaat kosten ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is toch enkel gratis voor klanten van sporting ????

zo heb ik het toch begrepen,

zou m'n prime gids eens moeten bekijken,staat ook iets over sporting in.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...