Ga naar inhoud


nieuw modem ontvangen 7340


Aanbevolen berichten

Hoi mannen en vrouwen,

Het is alweer een tijd geleden, maar ik dacht even een update te geven van de 7340

 

Zoals je ziet aan de onderstaande beelden is de verbinding snelheid na heel wat gedoe met xs4all een heel stuk hoger geworden sinds vandaag. (stabiliteit moet ik nog ervaren gedurende de komende tijd)

 

Adsl annex a 7430 modem destijds 6500:1095

twee weken geleden 1500:475 (toen ben ik nog maar eens urenlang gaan bellen met mijn provider)

nu

VDSL2 annex a 7430 modem 33000:2400

gemiddeld

Maar nu wel aan een glasvezel centrale op 2 km van huis.

 

Ik heb zo'n vermoeden dat men de verbinding bewust geknepen heeft en mij tot een ander abonnements vorm dwingt. {idem bij m'n broer die nog moet beslissen over de abonnementsvorm}

Om aan een KPN glasvezelcentrale te komen hangen betekent dat je alle kosten die daarmee verbonden zijn via je duurder abonnement gaat betalen en dat is pure winst voor KPN en Xs4all.

moest ik toch even kwijt.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@tonski ik moet je gelijk geven

sinds 5 maanden ligt in de straat glas en sinds 5 maanden regelmatig

adsl uitval ,storing dienst kpn bellen heeft geen zin het standart antwoord

sorry u heeft geen experia ,alles is in orde wij sturen een nieuw modem op

Heb ondertussen al 3 experia's terug gestuurd en 2 liggen op de plank.

Ze willen van adsl/koper af

Heb op de site van belgacom gelezen dat binnen 2 jaar pots over koper gestopt

wordt en telefonie over vdsl2/glas moet lopen.

Uit het verleden weet ik dat KPN precies de zelfde weg bewandeld als belgacom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer vermogen op je wireless brengt je niets. Je client zal nog steeds met de toegestane 100mW (als je geluk hebt) terugzenden en je AP kan die dus niet horen.

Wat het wel brengt is meer overlast bij andere ISM band gebruikers. Trouwens die router gaat maar tot 3x mimo per radio dus max 450 Mbit als je client dat ook ondersteund.

Zal wel niet want die tref je toch zelden in het wild.

 

Streamen van HD: hoeveel mbit ben je daar voor nodig.... kijk maar eens en trek dan je eigen conclusie.

Kortom een stukje aanname en verwachtingen maar niets gebaseerd op feiten. Maar dat geeft niet, dat doet iedereen ;)

 

Fritzboxen kun je ook tot in detail finetunen. Er is een speciaal hobby image voor kijk maar eens op www.freetz.org daarmee verbleken de mogelijkheden van Merlin ;)

Maar maakt niet uit, lijkt me trouwens een prima routertje die asus doos... Maar adsl/vdsl ondersteunt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het ook zei ik ben zeer tevreden over de fritz het is en blijft voorlopig een super modem alles zit erop wat ik eventueel zou willen en wat betref dat dect dat is super handig en de voip instellingen ook gewoon echt iedeaal maar goed je hebt altijd baas boven baas ik denk dat de draytek vigor ook erg goed is zo niet beter maar voor de consument denk ik toch dat fritz de beste keus is op dit moment met adsl/vdsl

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een fan van fritz!boxen, maar ook erg blij dat ik geen ADSL meer heb. Ik woon vrij ver van de centrale en had hetzelfde gezeur als Tonskidutch. En als je dan na tig telefoontjes met de helpdesk (en verlaging van de snelheid) een redelijk stabiele verbinding had, was het een paar maanden later weer ellende. Een monteur vertelde me dat het aansluiten/afsluiten van andere ADSL klanten in de centrale ook van invloed kan zijn op de stabiliteit van mijn lijn.

 

Ik was er helemaal klaar mee en ben uiteindelijk overgestapt naar Ziggo. Netjes alle aanwijzingen gevolgd (dus wandcontactdoos vervangen en modem meteen hierop aangesloten). Sindsdien geen centje pijn meer gehad. Stabiel en stukken sneller dan voorheen. De fritzbox gebruik ik nog voor wifi, dect en voip. Voor mij nooit meer ADSL!

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

na 12 jaar xs4all ga ik niet zo een, twee, drie; over naar een ander, vooral omdat tot nog toe de service en kwaliteit geleverd werd

het alternatief zoud overigens enkel een kabelmodem van UPC zijn op mijn lokatie.

 

ik hou het in ieder geval nauwlettend in de gaten.

bedankt voor jullie commentaren

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch: ik heb voldoende ervaring met ADSL en tal van Fritzboxen (7170, 7270 en 7390) om te weten dat die wonderlijke doosjes qua ADSL-modem nog steeds zwakjes op de borst zijn. (vooral bij langere lijnlengtes zoals bij ons het geval was)

 

Wij hebben, eigenlijk alleen voor de Internet-faciliteiten, de wijk genomen naar UPC en lijken daarmee van de regen in de drup te zijn gekomen.

Veel kortdurende uitval net zoals in onze ADSL-tijd.

 

Nog geen 75 meter van ons huis is thans een KPN-wijkkast voor VDSL2 ingericht en zou een bandbreedte van een kleine 50 Mbit in ons bereik komen.

Alleen koudwatervrees weerhoudt me.

 

Veel wijsheid toegewenst bij een eventuele overstap!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, heb toevallig net ook andere leeddragende buren gesproken

de gegarandeerde kwaliteit is ver te zoeken

 

letterlijk ver

de paar weken geleden opgenomen telefoongesprekken met de support / helpdesk praat over 2kilometer tot de nieuwe VDSL2 centrale van KPN

de kerel eergisteren zegt uh 4 kilometer tot de centrale

godmiljaar hebben we het hier over een verkeerd ingestelde routeplanner of wat?

 

en dan nog

als ik op de dag van oplevering 38000 haal en dagen later enkel nog 28000 dan mag iemand mij aub uitleggen hoe ze 's het flikken die initiele snelheid ongemerkt naar beneden toe aan te passen

(het modem zou hertrained moeten worden en eerst een verbindingsbreuk moeten hebben gehad, of ben ik daar abuis)

 

denk maar niet dat je bij een ander PER TOEVAL beter af bent.

 

sjouw

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...