Ga naar inhoud


nieuw modem ontvangen 7340


Aanbevolen berichten


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je nu een Vista of Windows 7 PC hebt, dan zou die zich automatisch moeten configureren met een IPv6 adres er bij. Je krijgt op je eigen LAN een enorm IPv6 netwerk er bij waar het hele IPv4 internet met gemak in past qua adresruimte. Met ipconfig/all in de dos box moet je de adressen kunnen zien. Wil je testen of het werkt, ga dan met een browser naar ipv6.google.com .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb je ook IPv6 bij Linux, alleen staat het bij Windows standaard aan en goed geconfigureerd. Het is M$ waarachtig gelukt iets echt goed op te zetten.

 

Het is mogelijk dat je bij Linux de IPv6 stack apart moet installeren en starten.

 

Een vast IPv6 adres toekennen is mogelijk, maar niet verstandig. Bij IPv6 krijgt een interface zijn adres van de router. Je hoeft ook geen routers te configureren op je systeem, IPv6 vindt zelf zijn routers.

 

Normaal gesproken merk je verder niets van IPv6. Heb je alles goed ingericht dan zal je systeem de voorkeur geven aan IPv6 verbindingen. Wil je dus met je browser naar www.pietjepuk.nl , en DNS geeft een IPv4 en een IPv6 adres terug voor die site, dan zal je browser via IPv6 een verbinding moeten opzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen hoor...

het modem blijft uitvallen

nu is het volgende advies niet verder dan 2 meter bedraad van het isra punt af aan te sluiten

ja lekker kan ik de kabels onder de vloer allemaal eruit rukken en de elektricien weer laten komen om dat allemaal correct aan te sluiten...

pffff

 

heb de 7170 weer eraan gehangen.

die had tweemaal per jaar dsl connection lost

dus 2/356 ste van de 7340 fritzbox.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- check onder internet account settings of maintain connection connection wel aanstaat ipv clear automatically after 300 seconds inactivity

 

- Post als je nog zin hebt screenshots van dls information tab dsl en tab spectrum

 

De DSL chip in de 7340 is superieur aan die van de 7170 dus dit moet op te lossen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar maar die helpdeskmedewerker meende dat ik een k u t verbinding had wegens de afstand tov de isra

rood rood rood op lijnmeting

ja dan denk ik dus de 7170 werkte daarmee al twee of drie jaar prima.

 

pas na het interne probleem volgens procedure is opgelost gaan ze acties ondernemen

 

moet ik nu de elektrizien bellen en hem die K U T lijn aanhangig maken of is het duidelijk dat de 7340 een probleem heeft?

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt die info ff posten. Je mag het ook posten van je 7170 die heeft dezelfde info. Kan ik je vervolgens wel duiden of die line echt zo beroerd is.

 

Het kan nog steeds zo zijn dat die 7340 exemplarisch gewoon brak is mbt dsl aansturing!

Ik heb zelf nu ook een 7340 en vind het een super fijn apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
het modem blijft uitvallen
nu is het volgende advies niet verder dan 2 meter bedraad van het isra punt af aan te sluiten

De Fritzbox waar ik toen dat probleem mee had zit zelfs op zo'n 20 à 30 meter van het ISRA punt, en is wel met Cat. 5E kabel daarop aangesloten. Deze doet het ondanks de afstand dus nu wel goed.
Misschien kan je die kabel wel eens aan beide kanten opnieuw aansluiten en tevens doormeten? Je hebt maar 2 aders nodig (de middelste 2 pennen op de RJ45 connector). Als je netwerkkabel gebruikt, gebruik dan een getwist aderpaar.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

had die van de 7430 natuurlijk ook gisteren moeten printen

maar die staat nu in de doos

dit is die van de 7170

 

mijn kabels zijn allemaal cat5

ook die de elektrizien onder de vloer heeft getrokken

ik zal tijdens het weekend nog eens alle doosjes open schroeven om te kijken wat en hoe aangesloten is

 

overigens had mijn broer identieke ellende ermee twee maanden lang en toen bleef het plots stabiel (plots= zonder eigen toedoen)

 

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alweer twee dagen met 7170 geen uitval van DSL

dat kon die 7340 toch geen volle 24 uur volhouden.

wat er in dat isra punt allemaal binnen komt is een drama

12 kleuren aders

wat de elektrizien destijds doorgekoppeld heeft naar de eigenlijke tweede aansluitdoos kan ik enkel achterhalen als ik alles losgooi sick

meten weet ik niets van en kan ik niet

 

man man zo'n sukkel ben ik toch niet

 

ik ga eerst eens kleuren kijken...

zwart doorzichtig is aangesloten (dat weet ik ook nog van toen ik hier kwam) zie foto / o ja en een iets dikkere grijze?

 

wordt vervolgt

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...