Ga naar inhoud


nieuw modem ontvangen 7340


Aanbevolen berichten

Nog meer info gevonden, die stap-58 aansluiting hopelijk kun je er wat mee!

 

De aansluiting bij jouw is een zg. stap 58 net. Dit soort aansluitingen zie je veel bij oude flats.

 

De eerste aderpaar is zwart/transparant, de tweede aderpaar is wit/transparant(op 1 van deze twee aderparen zal jouw lijn zitten). De aderparen zijn getwist. Verder is ook mogelijk rood/rood, blauw/blauw, geel/geel en groen/groen. Grijs is de aardedraad.

 

Het heeft geen zin om met andere combinaties te experimenteren

 

Kan me zo voorstellen dat de transparante ader die bij wit hoort met die van de zwarte transparant verwisselt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Tonskidutch
weet iemand waar dat cat5 wand contact doosje rj11
en dan eigenlijk liever cat5 rj45 te krijgen is?

Dat soort doosjes (inbouw of opbouw) bestel ik altijd bij een groothandel in computeronderdelen (ik mag helaas geen reclame maken). De draadjes van de betere kwaliteit doosjes (zoals jij ook hebt op de laatste 2 foto's) moet je met een punch tool in de contacten drukken, die zul je dan ook moet hebben. Maar dan heb je wel de beste kwaliteit aansluiting.

Overigens zou ik een RJ45 kabel zelf nooit zo aansluiten (4 contacten op de ene RJ45 en 4 op de andere RJ45 waarvan 1 aderpaar het DSL signaal en een ander aderpaar de analoge telefoonaansluiting). Er zou wellicht toch wat storing onderling kunnen optreden. Dan zou ik liever twee gescheiden Cat.5E kabels leggen en volledig bedraad aansluiten op de RJ45 connector: dan kun je die ook nog eens gebruiken voor een LAN netwerk.

Eerlijk gezegd verwacht ik echter niet veel verbetering van het aansluiten van de Fritzbox direct op het ISRA punt, maarja, om bij de helpdesk een stapje verder te komen moet je hun instructies inderdaad opvolgen. Dat de Fritzbox stuk is verwacht ik ook niet (kan natuurlijk altijd, maar ik heb het nog niet meegemaakt).
Misschien kun je dan een monteur laten komen die een meting kan uitvoeren in je woning?

En als niks werkt, dan maar de hamer erop, zoals je zei. :D

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol en Frank67, bedankt voor jullie hulp.

ik ben er mee aan de slag geweest...

 

het is en blijft de zwarte ader en transparante uit het isra punt

(zoals ik ook al zelf in 2006 gemerkt had bij inhuizen/verhuizen)

 

overigens toen had ik ook nog analoog telefoon en geen voip

 

-7340 als test aansluiting gebruikt bij israpunt

-test volgens theparasol's verhaal

een aansluiting gemaakt met de witte > noppes lijn op dsl monitor

een aansluiting gemaakt met zwarte > hup lijn op adls meter

here are the following results wink >

attainable throughput 7561, hetgeen een pietsie meer is dan nu

maar de line attenuation hetzelfde

 

ik ga me zo'n doosje voor cat5 halen en sluit hem tzt nabij het israpunt aan (en haal die voor analoog telefoon eraf, gebruik ik immers niet meer)

dan gebruik ik de onder de vloer aangelegde cat5 kabel voor de aansluiting naar mijn gs105 switch in de woonkamer.

 

opgelost zou je zeggen,

maar ik moet dan nog maar zien of de verbinding wel stabiel blijft en anders gaat de 7340 retour .

 

ciao

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

oké ik heb alle kabels omgegooid anders aangesloten

het 7340 staat nu bij het israpunt (in mijn woning)

en met cat5 ga ik nu dwars door mijn woning naar de eigenlijke switch waar mijn computerspul aan hangt

 

foto's toon ik liever niet want ik moet later vanavond vooral niet struikelen en alle verbindingen kapot trekken als ik te bed ga

 

de meting is inderdaad veel beter

maar ik vraag me af of de dsl weer verbinding verliest

 

tussen neus en lippen door zij de helpdeks medewerker dat altijd om 01:00 en 02:00 de verbinding nieuw opgebouwd wordt

ja echter nog nooit gehad met 7170 want dat zou ook in de log staan.

 

ik ga er even weerbarstig en lijdzaam mee verder.

 

indien het modem verbinding verliest moet een KPN man hier meten.

dus we volgen protocol. (zie eerdere berichten)

opvolgen wat aanbevolen wordt dan pas komen andere acties.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toen viel die weer uit hedenmiddag.

7170 er weer aan op advies, twee dagen kijken

anders een halvering van de upload download snelheid. (lekker dan)

 

om iets tegen de kpn technici in de hand te hebben als argument

 

oké we gaan verder.

testen

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonksidutch en anderen,

 

Ik ga direct met de deur in huis vallen en mijn bevindingen geven.

Ik heb een bijna vergelijkbare situatie.

 

Eerst een 7170 met een stabiele 3/1 verbinding. Ik had toen de adsl-go variant van XS4ALL en ik heb mijn profiel toendertijd vast laten zetten. Kostte wel veel moeite, maar met enige (voor)kennis toch kunnen realiseren. Resultaat > stabiele verbinding.

 

Hierna een 7340 aangesloten met alle kabels hetzelfde als voorheen. Nu een adsl-start abo. Mijn profiel stond nu opeens op 1500/256. Resultaat > wel stabiel, maar belachelijke snelheid. Wel, bellen > resultaat een 4/1 verbinding.

Je raad het al > met de 7340 geheel niet stabiel!

 

Ik ga aan het testten. De 7340 val teveel uit, dus dan de 7170 erop gezet voor een WEEK > resultaat STABIEL.

 

Voorzichtige conclusie na het alleen uitwissellen van de modem. De 7170 is beter, dan de 7340.

 

Ik wil native IPv6, dus op zoek gegaan naar een Cisco 877.

Deze geconfigureerd en aangesloten.

Resultaat een zeer stabiele verbinding!

 

Conclusie: de 7340 performt met adsl gewoon beroerd t.o.v. de 7170 en de Cisco 877. Alles heeft niks, maar dan ook niks met de bekabeling (alhier) te maken.

 

Gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
ik werk al bijna 8 maanden met de 7390, perfecte modem/router
geen uitval werkt uitermate stabiel

De 7390 heb ik zelf ook maar heb dan wel kabel. Inderdaad perfect ding, maar:

De 7390 is vrijwel identiek aan de 7340, m.u.v. 4 LAN poorten, S0 bus en WiFi 2,4 + 5 GHz gelijktijdig.
De rest is gelijk, vermoedelijk ook de DSL chipset, dus ik verwacht dan geen verschil met de 7340.

Verder, de 7340 krijg je van XS4ALL gratis in bruikleen, maar de 7390 moet je zelf aanschaffen, en bij problemen krijg je dan misschien minder medewerking van de helpdesk omdat je een andere router gebruikt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

kazbek007,

dank voor de bevindingen!

wat een gedoe... (ik ga me der deze twee weken echter niet mee vervelen, wil ook eens uitrusten) je hangt telkens meer dan een ...uur aan de telefoon

en mag weer andere experimenten volgen.

momenteel hangt op verzoek de oude 7170 weer eraan en moet melden als die wegvalt

(nu goed dat schreef ik al, dat doet ie dus niet)

"dan hebben we wat in handen jegens KPN" (zei de helpdesk)

dat ziet er naar uit dat de hele test procedure doorlopen moet worden > maar ik ga niet ook nog de up+down snelheid inleveren

 

ik heb ook wel gekeken naar een andere rauter :D

doch dat vind ik wel erg veel geld

en past dan weer niet in het beeld dat mijn oude 7170 NU levert.

 

een gegeven paard kijkt men niet in de mond... tja.

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je de 7340 t.z.t. er weer aan hangen, er is een nieuwe lab release (beta versie) 99.05.04-19947.

Zie XS4ALL download en Lab for FRITZ!Box Fon WLAN 7340

 

Misschien dat het wat oplost? Doch volgens de change list zie ik geen DSL wijzigingen.

 

Hier nog wat leesvoer over deze update: Google groups Firmware update 7340

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Frank67,

heel erg bedankt voor je bijdrage.

ik heb een en ander erover gelezen

bij tijd en wijle ga ik het eens testen, ofschoon je van die commentaren op google groups niet echt heel vrolijk wordt.

 

een (allengs snel naderende) donkere herfst avond dan maar.

wink

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees net ff dit topic door, maar modem dichterbij het isra zetten is onzin, als je de kabel goed hebt aangesloten op de isra en daarna nog eens 30mtr verder moet naar je modem moet gewoon kunnen. Denk je nou echt dat die paar metertjes kabel iets doen op die (kilo)meters kabel die in de grond liggen? Ook tegenwoordig wel eens de bekabeling buiten in de straat gezien? daar loopt heel wat meer rotzooi langs alle telefoonkabels dan in een woonhuis!

 

 

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EtienneM,

zo iets dacht ik ook al maar moest opvolgen wat men mij adviseerde

als ze me nu niet een loer draaien blijft ie lopen, ook nadat ik het modem weer op z'n oude plek heb terug geplaatst

dus 10 meter extra tov isra punt in de woning.

 

ik zie wel de komende dagen hoe stabiel 't is.

 

thanks voor de reacties

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EtienneM
modem dichterbij het isra zetten is onzin, als je de kabel goed hebt aangesloten op de isra en daarna nog eens 30mtr verder moet naar je modem moet gewoon kunnen. Denk je nou echt dat die paar metertjes kabel iets doen op die (kilo)meters kabel die in de grond liggen? Ook tegenwoordig wel eens de bekabeling buiten in de straat gezien? daar loopt heel wat meer rotzooi langs alle telefoonkabels dan in een woonhuis!


Die afgeschermde grondkabels pikken natuurlijk ook veel sneller storing op dan met een cat 5e kabel icm de emi in je woning crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...