Ga naar inhoud


nieuw modem ontvangen 7340


Aanbevolen berichten

Nog even ter info:

De 7170 ondersteunt alleen ADSL.

De 7340 ondersteunt ook VDSL. De Fritzbox van mijn relatie maakt contact met XS4ALL d.m.v. VDSL2 Annex A.

Mogelijk dat daardoor verklaard kan worden waarom de beide Fritzboxen zich verschillend gedragen.

 

Hieronder zie je de waarden van de verder goed werkende Fritzbox 7340.

 

De stopcontacten zijn inderdaad wat rommelig aangesloten, maar of daardoor ook de storing veroorzaakt wordt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

post-20183-1318262143,4212_thumb.jpg

post-20183-1318262143,4316_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
destijds doorgekoppeld heeft naar de eigenlijke tweede aansluitdoos

cat5 kabel onder afwerk vloer/zwevende vloer door naar huiskamer
die moet ik nog openen en foto's maken
(als ik du nu open gooi is alle internet weg

het ziet er wel naar uit dat twisted gebruikt is

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frank67,

 

zo is dat in bestaande bouw

 

maar ik had destijds ook enkel zwart doorzichtig met de oude thompson 547 aan de praat naast het contactpunt waar nu de foto's zijn genomen

 

dat ga ik nog eens doen met de 7340 bij gelegenheid

(morgenvroeg wellicht)

 

overigens de ikanos kaart in de dsl server (centrale) had men als boosdoener in het vizier

mijn beeld toont een broadcom kaart in de dsl server (centrale)

 

wel jalours betreffende die snelheden wink in jouw voorbeeld

dat ging hier niet lukken toen ik adls-basic als abo had

thanks

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi denk dat dat oké aangesloten zit

maar nu ga ik toch dat cat5 contactpunt eens aan het eerder getoonde israpunt koppelen en daar de router plaatsen...

 

het kan zijn dat die cat5 te veel stroomvoerende leidingen parallel eraan heeft lopen en dus voor een kritisch apparaat zoals de 7340 interferentie krijgt

 

of wat denken jullie?

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik lees net dit draadje van voor tot achter en ben lichtelijk verbaasd.

 

Een advies om maximaal 2 meter vanaf je ISRA punt aansluiten klinkt erg onwerkelijk. Als alles wel met je oude modem werkt en het nieuwe exemplaar veel uitval vertoont, dan is de verdenking al snel richting het nieuwe modem.

 

Als ik jou was zou ik voorstellen om het nieuwe modem als 'defect' retour te sturen tegen een nieuw exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tha Great Mac,

 

ja maar dan laten ze me natuurlijk eerst mijn eigen mogelijke foutcontrole erop uitvoeren dus hun aanbeveling opvolgen

 

als dat niet opgevolgd wordt (dus korter nabij isra punt aansluiten) kan ik hen niet overtuigen.

 

ik ben overigens niet blij ermee (begrijpelijk toch?)

dat ik

a) geen sneller abonnement kan nemen, wegens lijnmetingen naar centrale in het verleden dus pakket start is het maximum

B) mijn hele huis moet omleggen-bekabelen wegens een foutgevoeligere techniek (want dat blijkt wel 7170:7430

c) mijn tijd moet opofferen opdat er ooit eens een KPN lijn aangelegd word naar mijn flatgebouw die wel die snellere verbinding aankan.

 

maar ik ben een terrier als het gaat om reclame:levering

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens,,,

weet iemand waar dat cat5 wand contact doosje rj11

en dan eigenlijk liever cat5 rj45 te krijgen is?

 

denk namelijk die hele klimbim veel sneller weer operatief te hebben als ik zo'n extra contact doos heb.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blauw en blauw wit leveren dus je dsl signaal, komt uit op 1 van de RJ45 connectors in die wandcontactdoos. telefoon signaal komt van je fritzbox en prik je op bruin en bruin wit op de andere rj45 connector, gaat uiteindelijk terug naar die ouderwetse telefoon connector bij je isra.

 

Als ik het goed heb gezien wordt wit transparant en zwart als aderpaar gebruikt in kpn gedeelte om je dsl aan te leveren. Die grijze dikkerd op positie 7 is echt bullshit, die doet niks smile

 

Ik lees/vond over jouw isra type hetvolgende:

 

Ieder stel van 2 van dezelfde kleur is 1 aderpaar. Die zitten nu in elkaar gedraaid en veroorzaken dus een kortsluiting: In de centrale wordt dit gezien als: niet in gebruik. Draai je zo'n stel van 2 uit elkaar dan krijg je een aderpaar. In dit geval, een oude aansluiting met veel draden, geldt het rood en blauw verhaal dus niet. Bij alle nieuwere aansluitingen wel hoor. Dan heb je voldoende aan de rode en de blauwe, die samen 1 paar vormen. En in geval van een secundaire aansluiting de overige twee draden (geel/groen).

 

Neem in jouwe geval eerst het de witte en bijbehorende transparante draden. De ene wordt dan je a en de andere je b. De volgorde maakt niet uit. Die stop je in je 'moderne' stekker op de bovenste 2 posities (verst uit elkaar staande pennen). Dan even geduld en kijken of je signaal krijgt. Als het voor analoge telefonie is, kun je even later een gelijkspanning meten op de draden (pas op: je krijgt er wel een tikje van, een voltmeter is netter). Is het voor ADSL dan meet je niks en zul je het moeten zien aan het lampje op je modem/router.

 

Ik zie dat bij jouw zwart en transparant gecombineert is, dat kan dus niet kloppen volgens bovenste verhaal. Zou dus wit en transparant moeten zijn. Je zou het proefondervinderlijk vast kunnen gaan stellen.

 

Pak gewoon die fritzbox koppel de bijbehorende 2 kleuren van de isra op die ouderwetse telefoonstekker eronder. Prik zo'n ouderwetse telstekker erin en stop er zo'n korte rj11 kabeltje in en andere einde in je fritzbox dsl. En dan ff via webinterface kijken of signaal er is en ook verbetert is. Zou handig zijn als je laptop hebt. Kan maar zo zijn dat de aderparen onjuist gecombineert zijn. Dus laat die zwarte maar es ff los hangen en zoek naar wit en transparant in de overige isra kabeltjes. Wellicht levert het wat op, misschien wel niets en dan sluit je hem weer aan zoals het was smile

 

Suc6 want dit type isra is niet de gemakkelijkste.

 

Hmmzz... zwart transparant kan wel ok zijn:

 

dan heb je ook nog een stap58 net dan kom je meer kleuren tegen en daar is het

 

zwart-doorzichtig 1e aderpaar

wit-doorzichtig 2e aderpaar

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...