Ga naar inhoud


Astra ontvangst in Gambia


Gast tosh

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Kan ik met een sateliet en een abonnement op Canal Digitaal Nederlandse TV kijken in Gambia?

 

Welke diameter van schotel wordt er geadviseerd?

 

 

Gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn zaklamp schijnt heel ver.

rechtuit naar ik begrepen heb...

en is van verre ook te zien als tegemoetkomend wandelaar

 

maar wegens de aardbol en de kromming is mijn zaklamp niet te zien in Gambia.

 

dat kun je nu ook een beetje qua footprint en satellite beam reproduceren, de signalen van die satelliet positie komen niet in Gambia aan.

ciao

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tosh
Kan je ook uitleggen waarom dat niet kan?
Ik ben een echte nitwit.

De satellieten waarmee de Nederlandse zenders naar beneden worden
gestraald hangen boven de evenaar en zijn op Europa gericht.
Er wordt eenvoudigweg geen signaal richting Gambia gestuurd.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal van de satelliet waarop de NL zenders zitten is niet gericht op West-Afrika, maar op Europa. Zoals je ziet zit Gambia ver buiten bereik:

 

 

0_astra_1L_KA_TX_L.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @ tosh

 

Nee, de Nederlandse betaalzenders kun je in Gambia met geen mogelijkheid ontvangen. Alleen de Nederlandse zender BVN (het Beste van Vlaanderen en Nederland) is daar te ontvangen. Deze zender geeft een samenvatting van Nederlands en Vlaams nieuws en wat ontspanning en een zeer uitgebreid weerbericht. Het is een soort wereldomroep maar dan niet voor de radio maar voor TV.

 

Deze zender is in Gambia te ontvangen met een 90cm schotel op transponder 12.605 MHz Verticaal op de Astra 4A. Deze bevindt zich op 4,8 graden oost.

Neem de beste lnb die er is, de MTI High Line Pro Single LNB van 25 euro. Deze moet je wel in Nederland kopen want in Afrika zijn meestal alleen maar inferieure producten te koop.

 

Meer informatie is te vinden op de volgende sites:

 

De footprint van de Astra 4A, dus hoe sterk het signaal o.a. in Gambia is:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten...A_AF_beam_M.jpg

 

Een omrekentabel hoe groot je schoteldiameter moet zijn:

http://www.tv-sputnik.com/eng/eirp.html

 

Hier de lijst waar BVN op de Astra 4A:

http://www.lyngsat.com/astra4a.html

 

Dus helaas geen volledige programmering van de Nederlandstalige zenders maar toch contact met het Nederlandse thuisfront.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de dagelijkse tropische regenbuien in dat gedeelte van Afrika en die zijn niet mis daar (ik spreek uit ervaring) zou ik een duidelijk grotere schotel nemen dan een 90 cm geval.

Neem een schotel van minstens 1,50 mtr, beter nog 2 mtr. met een degelijke Invacom flens LNC of iets dergelijks. Is allemaal in Afrika - Gambia te koop.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Drs. IJzerbout

 

Dat wordt dan een flinke inverstering als je een 150-200cm schotel gaat plaatsen en dat allemaal voor die ene zender BVN. Zo verschrikkelijk interessant is die nu ook weer niet en films worden er niet gedraaid, dus als het beeld door een tropische regenbui weg valt, mis je geen spannend stuk van de film. Op de overige te ontvangen zenders op de Astra 4 zit je waarschijnlijk ook niet te wachten. En als je een echte tropische regenbui hebt, dan help een grotere schotel ook niet. Dan heb je gewoon geen signaal meer. Zelfs de 6 meterschotels in Luxenburg die ze gebruiken voor de distributie van de RTL-zenders laten het met een hele harde bui soms afweten.

Omdat ik niet precies weet waar hij in Gambia woont, heb ik de kaarten er bij gedaan zodat hij het zelf even kan bekijken welke schotelmaat hij nodig heeft.

Maar die uitstekende lnb is zeker aan te bevelen want die kost amper 10 euro meer dan een ordinaire lnb en daar win je heel veel mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je in Gambia gaat wonen is BVN wel degelijk interessant!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satkijker,

 

Zo´n Invacom Flens LNB heb je echt niet voor een tientje. Heb hem zelf ook in mijn 160. cm. schotel. Ben er wel zeer tevreden over.

Zie ook: http://www.##############.nl/lnb-flens/

 

er komt ook nog het volgende bij: http://www.#################.com/products/adjustablefeedhorn.php

Deze Feedhorn kost ook nog eens zo´n €25.--

en dat is voor 1 zender misschien inderdaad te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat alles verwijderd moest worden. Op andere forums mag dit wel en ik deed het niet om reclame te maken.

Maar ja, nog even als toevoeging, de LNB (type single) kost €37.--.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Togan

 

Ik heb het niet over een Invacom Flens LNB. Ik heb het over een “MTI High Line Pro Single LNB” die je op een ofsetschotel monteert en die kost maar 25 euro. Toets “MTI High Line Pro Single LNB” maar in op Google, dan zie je dat zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...