Ga naar inhoud


Iemand ervaring met BlueTooth zonneklep-Carkits?


Sverige

Aanbevolen berichten

Na bijna 12 jaar trouwe dienst moet er uiteindelijk een nieuwe auto komen. In de oude auto had ik een ingebouwde carkit, de Nokia CARK-91, waarin mijn eveneens 12 jaar oude Nokia 6210i past. Doordat alleen deze telefoon, en z'n opvolger, de 6310i in deze carkit past, lijkt het mij zinloos om de set over te laten bouwen. De telefoon zal waarschijnlijk ook wel bijna aan het einde van zijn leven zijn... daarom zoek ik iets universeels, waamee ik mijn 2 telefoons (een nederlandse en een zweedse) in de auto kan gebruiken.

 

Om de kosten een beetje te beperken zat ik te denken aan bue tooth setjes die je aan de zonneklep in de auto kan bevestigen. Als ik foto's van die setjes zie, vraag ik me af of de kwaliteit goed is... ik verwacht geen superresultaat, maar uiteraard wel dat mijn gesprekspartner mij kan verstaan, en omgekeerd. Ik heb het internet afgestruind, en de allergoedkoopste setjes van minder dan 20 euro hebben vaak negatieve commentaren... ik zat dus wel te denken aan de wat duurdere klasse van ca 50 tot 100 euro, al is de motorola wel weer wat goedkoper...

Ik denk daarbij specifieker aan volgende sets:

-SuperTooth HD Handsfree Bluetooth Speakerphone Car Kit of

-Hama Bluetooth-Freisprech-System "Freedom Phone Book"

-Supertooth Visor Voice Bluetooth Handsfree Kit

-Supertooth Buddy BLACK Car BT Handsfree

-Motorola T325 Bluetooth In Car Speakerphone

 

heeft iemand ervaring met een van deze carkits, of met dit principe?

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Exact dit punt is bij mij ook al enkele malen het geval geweest. De oplossing heb ik gezocht in de standaard bluetooth oplossingen van de autofabrikant, Toyota. Maar ja, dat kost natuurlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven dat ik zelf nooit zo'n spiegelsetje geprobeerd heb, maar ik kan me voorstellen dat het bij lange na niet op zal kunnen tegen een vaste set.

 

Een paar vraagjes die ik mezelf dan stel:

- Hoe laad je dat ding op? Zit je dan met batterijen die steeds leeg zijn als je wilt bellen? Of met een snoertje die je dan steeds los in de auto hebt hangen.

- Heb zelf een dimmende binnenspiegel, dat ben je dus kwijt met zo'n speigelsetje.

- Je zegt het zelf, een beetje fatsoenslijke set gaat jaren mee, hoe zit dat met een setje van 20 Euro?

- Hoe klinkt zo'n spiegel / zonneklep setje in vergelijk met een vaste set via de autoradio?

- Hoe zit het als je vrouw instapt, de spiegels wil verstellen en er zo'n ding aanhangt? Of als je zo'n ding aan de zonneklep hangt en je wilt die klep naar beneden doen? Heb je die set dan op je schoot liggen??

 

Nou ja, zo kan ik wel doorgaan. Misschien is het mijn eigen onwetendheid omdat ik er nooit een geprobeerd heb, maar persoonlijk zie ik dus niet zo veel in die losse dingen. Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat je hem makkelijk mee kan nemen van de ene naar de andere auto, maar of dat bij jou aan de orde is weet ik niet.

 

Een redelijk goede vaste (bluetooth) set koop je ook al voor rond de 150 euro. Dus als je twaalf jaar met een auto doet, dan valt extra die investering voor een vaste set al behoorlijk mee...

 

Heb zelf een Bury 9060 met zo'n touchscreentje en spraaksturing. Ben er erg over te spreken. Leuke bijkomstigheid is dat ik gewoon via bluetooth de MP3's van mn mobieltje af kan spelen. Zie dat nog maar voor elkaar te krijgen op zo'n spiegelsetje (althans met fatsoenlijk geluid dan).

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... dat zijn de dingen waar ik dus ook aan denk.

Het is dus wel een zonneklep set, niet iets om aan een spiegel oid te hangen.

De sets waarbij ik lees dat ze naar beneden vallen heb ik al weggeselecteerd... dat zijn dan inderdaad de setjes van ca 15 tot 25 euro... ik mik op de wat duurdere sets die volgens de recenties van een aantal webshops niet naar benede zouden vallen... maar omdat ik helemaal niet weet of die recenties ook echt van klanten zijn, en niet door de shop zelf worden geplaatst, dacht ik dat het verstandig was om hier eens naar ervaringen te vragen.

 

Een oplossing van de autofabrikant kost ca 700 euro, en dat vind ik echt veel te duur... je hebt dan inderdaad ook die 'inbouw' sets zoals de Parrot... ja, dat is een optie, maar als dat inbouwen niet echt 100% nodig is, leek me zo een losse set erg handig. Misschien dat iemand er wel ervaring mee heeft... heb nog even de tijd tot de auto er is wink

 

mp3's afspelen hoeft niet, in de auto is een usb aansluiting waaraan je een geheugenstick kan aansluiten, en de muziek wordt dan gewoon via de autoradio gespeeld... dat lijkt mij zelf nog een betere oplossing.

 

ik bel relatief weinig in de auto, maar als het nodig is moet ik wel een gesprek kunnen voeren zonder eerst langs de kant van de weg te moeten gaan staan (of een bekeuring voor lief nemen in landen zoals NL en D waar het verboden is met een telefoon in je hand te bellen).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bluetooth zonneklep ding gehad voor 1,5 jaar waarbij ik twee telfoons kon pairen (aansluiten).

 

Deze had ik bij een grote electronica zaak gehaald en kosten toen ongeveer 60 euro's.

 

Geluid was perfect en je had er geen last van als je de zonneklep omlaag deed. De bluetooth set kon je gewoon via USB opladen (5 volt) dus ook in auto op te laden wink

 

Nu heb ik een auto met ingebouwde bluetooth radio etc en geluids kwaliteit is wel beter/duidelijker, waarschijnlijk dat alles via de radio gaat en grote speakers, ipv de kleine speaker in de bluetooth set.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede carkit hoeft niet duur te zijn . n zonneklep is voor zon te weren, alles wat in het zicht zit kost alleen maar zijramen en n klein beetje handige doe het zelver heeft n kit redelijk snel weggewerkt, alhoewel mn voorkeur uitgaat naar n radio met bleutooth en in het ergste geval n gsm horloge met hoorstukje, geen phone in de hand dus heen prent

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gertitombo, dat standaar in de auto ingebouwde sets die 10 of zelfs 20x meer kosten, beter zijn lijkt me logisch wink waar het mij dus om gaat is dat het behoorlijk werkt. het hoeft niet "perfect" te zijn, maar "goed" is goed genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.

Als ik nu hier van een aantal mensen hoor dat je elkaar gewoon niet kan verstaan, dan heeft het geen zin om geld hierin te stoppen...

Dank je voor je reactie!!

ik denk dat ik nog heel even wacht of er nog reacties komen, en als die niet echt negatief zijn, ga ik het er maar op wagen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Gertitombo, dat standaar in de auto ingebouwde sets die 10 of zelfs 20x meer kosten, beter zijn lijkt me logisch wink waar het mij dus om gaat is dat het behoorlijk werkt. het hoeft niet "perfect" te zijn, maar "goed" is goed genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik nu hier van een aantal mensen hoor dat je elkaar gewoon niet kan verstaan, dan heeft het geen zin om geld hierin te stoppen...
Dank je voor je reactie!!
ik denk dat ik nog heel even wacht of er nog reacties komen, en als die niet echt negatief zijn, ga ik het er maar op wagen...


Gesprekken zijn echt duidelijk smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn auto van de zaak hebben ze zo'n antieke nokia ckw7 ingebouwd. Wat een onding. Als lang over gezeurd, andere telefoons gehad maar vervangen van die kit homaar.

 

Inmiddels gebruik ik die dus niet meer en gebruik ik een tomtom 750 Go Live (via outlet voor nog geen 150 euro) en gesprekskwaliteit is super, krijg zelfs in display te zien wie me belt smile

 

En daarnaast navigeert het ook nog eens prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grunnsat & Theparasol

 

Ik heb aan een parrot gedacht... maar nu ik hoor dat de zonneklep carkits ook best goed werken, lijkt me dat in mijn geval een betere optie.

 

Aan een navigator met bluetooth heb ik ook gedacht... maar voorlopig ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Garmin Streetpilot. Dus die gaan vervangen is nog geen optie.

Als een nieuwe actueel wordt, ga ik uiteraard ook de mogelijkheden van bluetooth bekijken... maar ik hoop dat de Streetpilot het nog een paar jaartjes volhoudt. Ik kocht hem pas in 2006, dus zo oud is hij nog niet. Heb overigens ook een lifetime mapupdate abo erbij... dus dat zit nog wel goed smile

 

bedankt voor de reacties!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortellica, in mijn caddy heb ik nu de cark91 van Nokia... geluid niet over de autoradio, maar over een bij de carkit horende losse luidspreker. De autoradio wordt wel gedempt als er een gesprek in of uitgaat.

Nadeel is dat deze casrkit alleen voor 1 bepaalde telefoon werkt... en die telefoon is intussen erg oud aan het worden, dus die overbouwen heeft geen zin denk ik.

 

ik ga eens kijken welke zonneklep-carkit het gaat worden. Even puzzelen wat de beste optie is. de keuze is groot.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...