Ga naar inhoud


[Maandelijkse machtigingen steeds vroeger afgeschreven]


sheeplover

Aanbevolen berichten

Bij mijn bank (iets dat begint met een "I") heb ik voor het afschrijven van vaste, maandelijkse bedragen machtigingen afgegeven. Ik vind dat makkelijk omdat ik anders door vergeetachtigheid het risico loop aanmaningen te krijgen. Ik zal de machtigingen ook zeker niet stopzetten. Wat me echter opvalt, is dat deze bedragen steeds vroeger geïnd worden in de maand. Hebben jullie deze ervaring ook? Hebben de bedrijven wegens "geldgebrek" het recht om eerder te innen? Hoor graag jullie ervaringen.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Aannemend dat je spreekt over rekeningen als energie etc, je kunt afspraken maken met betreffende bedrijven wanneer ze iets afschrijven.

 

Eén van de energiemaatschappijen presteerde het ook bij mij om eerder af te gaan schrijven, maar ja... Als je pas zorgt voor saldo enkele dagen erna, dan krijg je steeds een brief... Men zag wel iets in een dergelijke afspraak, dus nu weer als vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het met de bank te maken heeft, maar met de instanties die afschrijven.

 

Lijkt me dat je met hen goede afspraken moet maken. Afschrijven nooit eerder dan de 24e bijvoorbeeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar het brengt de bank wel meer interest op.


Dat is onzin. De afschrijving wordt gedaan door het bedrijf met wie je de incasso hebt afgesproken. De bank voert slechts uit.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... hier heb ik dit niet. De gemeentelijke lasten worden in pricipe altijd het einde van da maand afgeschreven... maar soms ook de eerste van de nieuwe maand... internet zit ook altijd rond dezelfde datum, maar 1 dag vroeger of later wil wel eens gebeuren.

Het zijn inderdaad de bedrijven die de aanzet geven tot incasso... de bank heeft het geld dus nooit langer, maar altijd dezelfde tijd, ongeacht wanneer ze de overboeking uitvoeren.

 

Aan de andere kant maakt het mij nou niet echt veel uit of de overboeking nou 2 dagen eerder of later uitgevoerd wordt... betalen moet je toch.

Mijn NL bank begon vroeger met een P... en was toen goedkoop... nu met een I en is stukken duurder geworden... tja.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden het met Essent, gewoon een berichtje gestuurd met dat ze wel steeds eerder af kunnen schrijven maar dat als ze voordat het salaris binnenkomt al geld proberen te innen ze wel het risico lopen dat er dan niet wat is.

Daarna aangegeven welke datum het salaris binnenkwam en sinds die tijd wordt het keurig 1 dag nadat het salaris binnenkomt afgeschreven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Togan
Of ze het recht hebben weet ik niet, maar het brengt de bank wel meer interest op.
Er is geen bank meer die rente geeft op zijn betaalrekeningen behalve sns weer die heeft er een actie mee.
Dus leg mij maar uit wat hun rente voordeel is door het eerder af te schrijven.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bank zou het geld eerder kunnen afschrijven en een dag later doorboeken naar de ontvanger van het geld... het bedrijf krijgt zijn geld op tijd, en jij bent het een dag (of 2) eerder kwijt... dat geld levert de bank dus wel geld op. Maar, ik weet niet of ze dat soort praktijken toepassen, al behoren banken tot de meest corrupte bedrijven die er zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de reden is heel eenvoudig waarom ze dat doen

stel de sturen iedere maand de rekening 1 dag eerder

in een jaar zijn dat 12 dagen

gemiddeld per jaar hebben ze dan 6 dagen het geld eerder

stel ze hebben 10.000.000 jaar omzet hier door hebben

ze 6/365*10.000.000 => 164.383,56 meer euro in de kas voor

hun dikke sigaren

 

plus meer incasso kosten door de mensen die het niet bemerkt hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Er is geen bank meer die rente geeft op zijn betaalrekeningen behalve sns weer die heeft er een actie mee.
Dus leg mij maar uit wat hun rente voordeel is door het eerder af te schrijven.


De bank heeft er geen voordeel bij, zij ontvangen dat geld ook niet. Maar de bedrijven aan wie je dat geld moet betalen wel. De meeste bedrijven zijn gefinancierd met extern geld waar ze rentes van 5-10 % voor moeten betalen. Door geld eerder te incasseren besparen ze op de externe financieringsbehoefte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de bank op het moment dat het geld van jouw rekening af getrokken wordt dit ook direct doorboekt naar de ontvanger dan klopt dat.

Echter tot november 2009 mochten banken het geld al wel vast van jouw rekening halen, dit even vasthouden (valuteren noemden ze dat) en 2 of 3 dagen later pas op de rekening van de ontvanger storten.

Ik heb hier regelmatig discussies over gehad met de ABN die, als ik geld van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening overmaakte en dat dezelfde dag nog gebruikte om een factuur te betalen, mij kosten in rekening bracht omdat ik rood zou hebben gestaan.

Navraag leerde dan dat het geld wel van mijn spaarrekening was geboekt maar pas 2 dagen later eind van de middag op mijn betaal rekening kwam.

Had ik dus al opdracht gegeven de factuur te betalen dan werd dat geld al van de betaalrekening gehaald terwijl mijn spaargeld er nog niet was bijgeboekt.

Hoe dat nu is weet ik niet want zoals gezegd zou dit valuteren door banken onder druk van oa. de consumentenbond door europese regelgeving per november 2009 niet meer zijn toegestaan omdat de banken hiermee jarenlang honderden miljoenen euro's per jaar zouden hebben verdient.

Wel weet ik dat o.a de ING Bank bij een betaling op vrijdag avond dit direct van je rekening haalt en pas op maandag morgen op de rekening van de ontvanger bijboekt onder het mom van "in het weekend kunnen we dat niet direct verwerken".

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...