Ga naar inhoud


Philips DSR 7141 HDTV-ontvanger kopen of in de winkel laten staan.


onno_l

Aanbevolen berichten

Hallo, ik kan met korting deze decoder kopen : Philips DSR 7141 HDTV-ontvanger

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan ik beter een andere decoder kopen?

Ik heb een standaard installatie, canal digitaal smartcard uitgebreid,dubbele kop, en een kenwood decoder die niet meer te updaten is, hijs n beetje oud:-)

Ik heb ook een dreambox eraan gehad, om te kijken hoe dat is, maar ik vind dat die meer ruis heeft, daarom wil ik gewoon n merk.

kan ik met bovenstaande decoder ook gewone zenders kijken of MOET ik dan een HD abonnement nemen? (als dat bestaat)

 

bedankt, mvg, Onno

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onno,

 

wanneer je gewoon tv wil kijken zonder poespas dan is hij zeer geschikt.

Ik heb al een jaar deze ontvanger..en ben er super tevreden over, ik heb ook heel veel negatieve dingen gelezen, maar dat is niet mijn ervaring.

 

Wat 1 groot nadeel is dat je de kanalenlijst niet aan kunt passen.

 

 

En ja je moet voor 5 euro het HD pakket nemen wanneer je HD wilt kijken. Let wel even op dat deze ontvanger alleen geschikt is voor Seca 3.

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

...aha.....

 

seca3?

 

het voelt n beetje stom om te vertellen, maar ben nog een aardige leek op het gebied van schotels...ben wel heel technisch blabla enz, maar heb me nog nooit eerder verdiept in deze tak van sport, dat wil ik wel gaan doen :-) dus bij deze...

 

ik hoor het wel, mvg, Onno

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb idd een oranje kaart, seca 3 dus :-)

 

ik word al een stuk wijzer, aan de ene kant wil ik gewoon die ontvanger kopen, en lekker klaar is kees, aan de andere kant denk ik : ik lees eea hier, en veel van jullie hangen de decoder aan de pc en veranderen een en ander...

Dus je zegt : beperkingen, dan denk ik dat je er minder mogelijkheden mee hebt...

Wat voor toestellen ( decoders )zouden jullie aanraden voor een leek in sat land :-) ?

(ik kijk al vele jaren via de schotel by the way dat wel haha)

 

bedankt voor de reacties trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier momenteel twee maal een Dreambox 800HD, drie stuks 7141 HD en een 7121 HD.

Daarnaast nog diverse SD decoders.

 

De Dreambox 800HD geeft met voorsprong een beter beeld dan de Philips 7141HD en 7121HD

Daarbij zijn de kanalenlijsten van de Philips een drama en niet aan te passen met de PC

 

Ik heb de Philips decoders de afgelopen twee jaar gratis gekregen via een actie van CanalDigitaal en een actie van Film 1.

Als je hem voor niets kan krijgen zeg je niet nee, vandaar dat ze (nog) hier in huis staan.

Ik denk overigens niet dat ze hier nog lang staan.

Er zal er eind van het jaar minstens een vervangen worden voor de Dreambox 800 HDSE en/of een VU+ duo.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

das meer dan ik heb hahaha

 

...wat is er nou zo anders aan een decoder ( die meestal ook duurder is ) die je aan je computer kan hangen?

Wat voor mogelijkheden zijn er dan die je met een `simpele` die ik heb gezien niet hebt?

Dan is het uiteraaaard interressanter om een andere aan te schaffen voor mij...

 

gr, Onno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Onno

ik kijk al vanaf het begin analoge tijdperk en heb veel ontvangers gehad,

totdat er n kans was om n gebruikte Dreambox te kopen.

Na hier mee gespeeld te hebben en er eigenlijk nog wel van leer, komt er hier geen ander soort ontvanger meer binnen als Linux gestuurd, zo veel mogenlijkheden en stukken beter beeld, ok het is ondertussen n dm800hd pvr geworden, maar echt voor mij , ik wil niet terug, zeker met dit forum erbij, werkt perfect.

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: onno_l


...wat is er nou zo anders aan een decoder ( die meestal ook duurder is ) die je aan je computer kan hangen?


Teveel om op te noemen.
Komt bij dat we in het Philips forum geen discussie aangaan over andere decoders.
Lees anders eens de review van de
DM800HDse (HD PVR Enigma II)
en
VU+ DUO (HD Twin Tuner PVR Enigma II)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Aan de philips ontvanger mankeert niet zo veel.

Het beeld is bij de laatste versies best goed.

En ze werken op dit moment zonder problemen, was bij de eerste serie minder.

Hier op het forum zijn er veel fan van de dreambox. Maar zinnen als "beeld met voorsprong veel beter etc". moet je met een korrel zout nemen.

Beeld iets beter zou denk ik dichter bij de waarheid liggen.

Dat je niet zelf je lijst kunt samenstellen met de philips is wel een probleem.

Maar het gros van de mensen kan daar goed mee leven.

Dus voor veel minder geld een goed beeld en stabiel werkende ontvanger, waarom niet aanschaffen?

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...