Ga naar inhoud

Reset afstandsbediening werkt niet

greekfalcon
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

het resetten van de afstandsbediening van de DSR7141 van vrienden werkt niet, het lukt niet om 981 in te geven. Na de 9 en de 8 kan de 1 niet worden ingegeven. Voor het resetten werkte de afstandsbediening, nu werken alleen de toetsen om de TV aan en uit te zetten en het volume. Het rode lampje STB brandt wel als bijv. op een numerieke toets wordt gedrukt. De decoder werkt verder prima met een andere identieke afstandsbediening.

Iemand een idee?

• Like 1

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar bericht
Delen op andere sites

Druk tegelijk op het OK en STB knopje.

De STB toets knippert nu twee keer.

Druk op “9” en “1”, en dan OK.

De STB toets knippert opnieuw twee keer.

De afstandsbediening is nu ingesteld op de RC6 code en werkt weer als van ouds.

Je kunt ook weer terug te schakelen naar XMP; voer in het bovenstaande “9” en “0” in.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas werkt dit niet. OK en STB tegelijk ingedrukt, de STB toets knippert uiteindelijk twee keer. Daarna 9 en vervolgens 1 ingedrukt, gevolgd door OK. De STB toets knippert dan niet twee keer en het werkt dan ook niet. Jammer, bedankt voor je reactie.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

het resetten van de afstandsbediening van de DSR7141 van vrienden werkt niet, het lukt niet om 981 in te geven. Na de 9 en de 8 kan de 1 niet worden ingegeven. Voor het resetten werkte de afstandsbediening, nu werken alleen de toetsen om de TV aan en uit te zetten en het volume. Het rode lampje STB brandt wel als bijv. op een numerieke toets wordt gedrukt. De decoder werkt verder prima met een andere identieke afstandsbediening.

Iemand een idee?

als je de afstandsbediening van de DSR7141 reset   kan je hem weg gooien  dan werkt er niets meer  dit staat ook wel ergens beschreven

8.4 Uw afstandsbediening herstellen LET OP: Gebruik deze functie in de gebruiksaanwijzing niet. Uw afstandsbediening wordt onbruikbaar en moet hersteld worden bij een service center.

aangepast door CEASAR W
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door matthijs12
      Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft een Philips DSR7141HD.

Onlangs heb ik voor hem een dubbele kop voor de Astra19 en de Astra 23 aangeschaft. Dit heeft enkele weken prima gewerkt maar daarna niet meer.
      Vervolgens weer een kop voor hem aangeschaft en de bestaande kop vervangen. Aansluitend beeld op de beide Astra's.
      Nu na enkele weken wederom hetzelfde probleem. Alleen ontvangst op de Astra 19 en geen ontvangst op de Astra 23. De dubbele kop schakelt niet van Atsra 19 naar 23!!!????? 

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
      Beetje kostbaar om de kop om de paar weken te moeten vervangen voor een andere...

Groeten Matthijs
    • Door t-ke
      Met het inpakken voor de verhuis binnenkort men vorige pace 7141 gevonden.
      Deze Is werkend weg gezet geweest en de smartcard zit er ook nog in.( Was van de caravan)
      Kan ik deze gewoon terug gebruiken in de slaapkamer bijvoorbeeld? Moet er iets aan de software veranderen? Telt de smartcard nog?
      Iemand een idee
      Alvast bedankt
    • Door a33
      Ik probeerde laatst op een DSR7141 de ondertiteling op RAI 1/2/3 aan te zetten, dat wil zeggen de italiaanse ondertiteling.
      In het menu van de DSR7141 staan alleen de talen engels, nederlands en frans. Italiaans heb ik nooit gevonden.

Ik heb opnieuw geprobeerd met de actuele zenderlijst inladen, of dan de optie voor italiaanse ondertiteling verscheen: Maar NEEN.

Is er een manier om met deze ontvanger italiaanse ondertiteling te krijgen op de italiaanse zenders? Of levert een CD-zenderlijst die nooit?
      Of is er een andere manier?

Groet,
      A33
    • Door osty
      ik heb mijn Philips 7141 ontvanger opgezet, ben nu al enkele dagen bezig met de RTL kanalen te zoeken van Canaaldigitaal. ik heb wel de discovery en History kanalen. wat ik mis RTL4 RTL5 SBS6 RTL7 Net5 Veronica kanalen.
      ik gebruik een duo lnb uitgericht op Astra 19 zoals beschreven in de handleiding.
      ik heb wel Een en Canvas dus ik denk dat de schotel goed uitgericht is.
      graag u hulp
      osty
    • Door Prawo
      Ik probeer mij oude Pace in gebruik te nemen als extra ontvanger.
      Voorheen werkte hij met een CD kaart er in. 
      Inmiddels heb ik de schotelopstelling veranderd.
      Er zijn twee LNB's, een in de vast schotel die staat nu op Astra 2 (voorheen op Astra 1) de andere in de draaibare schotel (zie verder mijn onderschrift).

Voorheen functioneerde alles goed voor zover ik mij herinner, via de Pace beeld op Astra 1 en (na draaien schotel, op Astra 2, 3 en Hotbird). Alles met een CD kaart er in.

Pace tijdje niet gebruikt en voor hernieuwde ingebruikname teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Nu krijg ik hem niet meer aan de praat, met name de kanalenlijst downloaden lukt niet.
      Niet met de oude CD smart card, evenmin met de recente van TVV. Beide kaarten worden door het apparaat wel herkend.
      Keuze uit HD of SD kanalenlijst geeft hetzelfde probleem.

De DiSEqC instellingen op de TV zijn : voor Asra 2 2/4 en voor alle andere satellieten (dus ook Astra 1) 1/4

Op de Pace heb ik de keuze tussen A-B-C-D
      Ik heb al verschillende combinaties geprobeerd, uiteindelijk C en D leeg gelaten
      en Astra 1 en 2 afwisselend op A en B. Wel signaal op beide satellieten, toch gbeurt er verder niets.
      Als hoofdfrequentie Voor Astra 1 heb ik die van het informatiekanaal van TVV genomen, 12.722-H-23.500
      Het signaal is op beide Astra's ruim voldoende.
      Bij het inladen van de kanalenlijst krijg ik een foutmelding (2) en de mededeling dat ik mijn installatie moet controleren.
      Geen idee waarop.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?
    • Door JanRie
      Het beeld en geluid van mijn DSR7141 valt gedurende een seconde weg, zwart beeld dus. Het begon met één keer per avond nu soms 10 per minuut. Het display geeft ook geen volledige cijfers meer. Voeding al vervangen, geen oplossing.

Ik heb de ontvanger al afgeschreven, is dit een bekend probleem.

Wat is een goed alternatief. Wil graag ook een programma opnemen en kom uit op Rebox 4220HD of Xtrend400.

• Door elfried
      Hallo,

heeft er nog iemand een afstandsbediening van een philips DSR7141 liggen die hij kwijt wil voor een leuk prijsje?
      is dezelfde als de m7 sat 801 denk ik

alvast bedankt
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.