Ga naar inhoud


DiSEqC instellingen probleem bij Pace DSR7141/21


Prawo

Aanbevolen berichten

Ik probeer mij oude Pace in gebruik te nemen als extra ontvanger.

Voorheen werkte hij met een CD kaart er in. 

Inmiddels heb ik de schotelopstelling veranderd.

Er zijn twee LNB's, een in de vast schotel die staat nu op Astra 2 (voorheen op Astra 1) de andere in de draaibare schotel (zie verder mijn onderschrift).

 

Voorheen functioneerde alles goed voor zover ik mij herinner, via de Pace beeld op Astra 1 en (na draaien schotel, op Astra 2, 3 en Hotbird). Alles met een CD kaart er in.

 

Pace tijdje niet gebruikt en voor hernieuwde ingebruikname teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Nu krijg ik hem niet meer aan de praat, met name de kanalenlijst downloaden lukt niet.

Niet met de oude CD smart card, evenmin met de recente van TVV. Beide kaarten worden door het apparaat wel herkend.

Keuze uit HD of SD kanalenlijst geeft hetzelfde probleem.

 

De DiSEqC instellingen op de TV zijn : voor Asra 2 2/4 en voor alle andere satellieten (dus ook Astra 1) 1/4

 

Op de Pace heb ik de keuze tussen A-B-C-D

Ik heb al verschillende combinaties geprobeerd, uiteindelijk C en D leeg gelaten

en Astra 1 en 2 afwisselend op A en B. Wel signaal op beide satellieten, toch gbeurt er verder niets.

Als hoofdfrequentie Voor Astra 1 heb ik die van het informatiekanaal van TVV genomen, 12.722-H-23.500

Het signaal is op beide Astra's ruim voldoende.

Bij het inladen van de kanalenlijst krijg ik een foutmelding (2) en de mededeling dat ik mijn installatie moet controleren.

Geen idee waarop.

 

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


De oude Pace haalt de kanalenlijst van Astra 19.2. Astra 23.2 is met dit oude beestje geen optie.

Ik vermoed dat je een probleem hebt met de ontvangst van Astra 19,2 dus komt je kanalenlijst niet binnen.

De diseqC instelling voor Astra 19.2 op 1/4 zetten en rechtstreeks de 19.2 lnb  aansluiten op je decoder zou normaal gesproken je probleem moeten tackelen.

 

Eenmaal je zender lijst geladen is kan je verder experimenteren met je draaibare schotel. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 23.5 zit net als Astra 19.2 op de draaibare schotel.

Ik zie dus of de ene, of de andere satelliet. En probeer ook geen zenderlijst te halen van 23.5

 

Op welke Astra 19.2 frequentie zit de zenderlijst?

 

Maar zou uiteraard toch wel eens 23.5 kunnen proberen.

Op welke frequentie zit deze daar?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe zou je dat willen proberen?

 

Door een fastscan te doen schakelt de software de ontvanger naar een voorgeprogrammeerde transponder op Astra 1. (12515)

De parameters van die transponder zitten in de software gebakken.

Alleen een software update kan ervoor zorgen dat de ontvanger naar de juiste Astra 3 transponder kijkt bij een fastscan.

 

Op 23 wordt de fastscan informatie op de volgende transponder uitgezonden:

 

Satellite:   Astra 3 (23.5° E)
Transponder:   3219
Frequency:   12,070 MHz
Polarization:   horizontal
Symbol rate:   27.500
FEC:    3/4

De PID's zijn dezelfde als op Astra1

 

Met dank aan redneck Eyball.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag in het menu een optie de standaardfrequentie per satelliet te wijzigen.

Dat zou dus alleen voor Astra 19.2 zin hebben. Welke frequentie zou het daar moeten zijn?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie mijn post hierboven, daarin heb ik de informatie aangevuld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank. Ga het morgen uitproberen.

Hoe doe ik precies een software update?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan per OTA, ofwel via de satelliet, kan soms per RS 232 seriële connector en een bestand wat je gedownload hebt, soms via een USB stick.

 

Maar of er voor deze ontvanger nog een software update op de markt komt of is?

Ik betwijfel het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga naar "menu"; "handmatig zoeken"; op het tv scherm komt signaalkwaliteit. De balk moet groen zijn met tekst "goed", anders staat jouw schotel(instelling) niet goed. De "hoofdtransponder" op A1 is 12515 H 22000 5/6.

Bij mij werkte de update ook niet tot ik een fabrieksreset gedaan had maar dat heb jij blijkbaar al gedaan.

Je kunt dan de automatische update selecteren als je wil maar als je nadien handmatig zoeken doet met instelling "traag zoeken" krijg je wel meer kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een fabriekreset ga je terug naar de staat waarin je decoder nieuw is afgeleverd.

Ga je daarna nieuwe software laden is het vrij logies dat je de laatst beschikbare software via OTA in je decoder schrijft.

Als het goed heb doet de decoder automatisch de software via OTA downloaden, zolang die nog via OTA beschikbaar wordt gesteld door CanalDigitaal. 

USB werkt in het geheel niet en een seriële aansluiting mist het apparaat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...