Ga naar inhoud


EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal


sigmo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sport 1 heeft al bijna 2 maanden Belgisch voetbal. En ook wel via het hoofdkanaal.

Dat het er al 2 maanden is wist ik niet :). Net als via het hoofdkanaal, wat ook best wel kan, gebeuren. Ik zag het op sport extra 3 afgelopen week. ;)

 

 

Maar lees nu dat sky doorgaat met het aanpakken van pubs in engeland, nu vanwege de muziekjes en logo's in beeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het er al 2 maanden is wist ik niet :). Net als via het hoofdkanaal, wat ook best wel kan, gebeuren. Ik zag het op sport extra 3 afgelopen week. ;)

 

 

Maar lees nu dat sky doorgaat met het aanpakken van pubs in engeland, nu vanwege de muziekjes en logo's in beeld...

 

Het hof heeft gezegt dat dat geen reden is als het uitgezonden wordt mag het heruitgezonden worden

 

lees:

Wanneer een onderneming programma-inhoud (bestaande uit beelden, omgevingsgeluid en Engelstalig commentaar) in gecodeerde vorm verzendt naar een andere onderneming, die op haar beurt de programma-inhoud (waaraan zij haar logo en bij gelegenheid een geluidsspoor met aanvullend audiocommentaar heeft toegevoegd) aan het publiek uitzendt:

a) Vormt de verzending door de eerste onderneming een beschermde dienst op het gebied van ,televisieomroep’ in de zin van artikel 2, sub a, van [de richtlijn voorwaardelijke toegang] en artikel 1, sub a, van [de richtlijn ,Televisie zonder grenzen’]?

B) Moet de eerste onderneming een omroeporganisatie zijn in de zin van artikel 1, sub b, van [de richtlijn ,Televisie zonder grenzen’] om te worden beschouwd als verrichter van een beschermde dienst op het gebied van ,televisieomroep’ in de zin van artikel 2, sub a, eerste streepje, van [de richtlijn voorwaardelijke toegang]?

c) Moet artikel 5 van [de richtlijn voorwaardelijke toegang] aldus worden uitgelegd dat het de eerste onderneming een recht verleent om een civiele rechtsvordering in te stellen met betrekking tot illegale uitrusting die toegang verschaft tot het programma zoals het door de tweede onderneming wordt uitgezonden

(i) omdat dergelijke uitrusting moet worden geacht door middel van het uitgezonden signaal toegang te verschaffen tot de eigen dienst van de eerste onderneming, of

(ii) omdat de eerste onderneming de verrichter van een beschermde dienst is wiens belangen worden geschaad door een inbreuk (omdat dergelijke uitrusting ongeoorloofde toegang verschaft tot de door de tweede onderneming verrichte beschermde dienst)?

d) Is het voor het antwoord op de tweede vraag, sub c, van belang of de eerste en de tweede dienstverrichter verschillende decoderingssystemen en uitrusting voor voorwaardelijke toegang gebruiken?

enz enz enz enz

 

de gehele vonnis uitleg is hier

 

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0403:NL:HTML

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maar gelukkig heeft het dus niet alleen iets met voetballen te maken wink.gif

 

Zoals ik in het oorspronkelijk geplaatste stukje lees:

 

Citaat:

 

Aus analogen Gründen verstoße ein System exklusiver Lizenzen auch gegen das Wettbewerbsrecht der Union, wenn die Lizenzverträge es untersagen, ausländische Decoderkarten Fernsehzuschauern zur Verfügung zu stellen, die die Sendungen außerhalb des Mitgliedstaats sehen wollen, für den die Lizenz erteilt wurde.

 

Er is dus nu echt wel hoop dat het mogelijk wordt om bv een ORF kaart te bemachtigen...

Volgens mij mag je als bedrijf wel eigen regels opstellen, maar die mogen nooit indruisen tegen de geldende wetgeving. Je mag altijd beter zijn dat de wet, maar nooit beperkender... dus als ORF meent dat de kaart niet buiten de Oostenrijkse landsgrenzen gebruikt mag worden, moet dat geschrapt worden... ze kunnen waarschijnlijk wel zeggen dat je een officiele gesertificeerde receiver van hun moet gebruiken... maar dat zal dan ook alles zijn denk ik.

 

Ik verwacht dat we eerst nog wel even moeten afwachten tot dat dit nieuwe "recht" wat beter bekend is, voordat we kaarten kunnen gaan inkopen smile.gif Ik ben wel ontzettend benieuwd wie er als eerste in gaat slagen om officieel een buitenlandse kaart te bemachtigen.

 

 

Dit hele verhaal is dus blijkbaar weer eens europese onzin...

Ik kreeg vandaag antwoord van ORF op mijn vraag of het mogelijk is een ORF kaart te kunnen krijgen... en het antwoord is dus Nee, het kan niet :(

 

Jammer, jammer, jammer..... maar die hele europese uitspraak is dus waardeloos begrijp ik.

Hier het antwoord wat ik kreeg :

 

Sehr geehrter Herr Xxx,

 

vielen Dank für Ihre E-Mail und Ihr Interesse am Programm des ORF.

 

Ich bitte Sie die späte Antwort zu entschuldigen.

 

Die ORF DIGITAL-SAT-Karten des öffentlich rechtlichen Rundfunks (ORF) sind von dem von Ihnen angeführten EU-Urteil nicht betroffen. Daher können weiterhin keine ORF DIGITAL-SAT-Karten außerhalb von österreich verwendet werden.

 

Aus urheberrechtlichen Gründen kann der ORF für Teile des Programms nicht jene europaweiten übertragungsrechte erwerben, die für eine frei zugängliche Ausstrahlung über Satellit erforderlich sind. Daher ist der ORF verpflichtet ORF eins, ORF 2, ORF III, ORF SPORT +, ORF eins HD und ORF 2 HD via Satellit verschlüsselt auszustrahlen.

 

Die Abgabe und Verwendung der ORF DIGITAL-SAT-Karte zum Empfang von ORF DIGITAL ist daher nur in österreich möglich.

 

Damit Sendungen des ORF dennoch europaweit empfangen werden können, strahlt der ORF den Sender ORF 2 E (ORF 2 Europe) unverschlüsselt aus. Das Programm basiert auf dem von ORF 2. Hier können ausschließlich Sendungen gezeigt werden, deren Rechte beim ORF liegen (z.B.: Nachrichten und Informationsprogramme).

 

Nähere Informationen sind auch der ORF-Kundendienst Homepage http://kundendienst.orf.at/programm/angebote/orf2europe.html zu entnehmen. Auf http://tv.ORF.at sind alle Programme, die auch auf ORF 2 Europe ausgestrahlt werden, diesbezüglich gekennzeichnet.

 

ORF 2 Europe (ORF 2 E) und die ORF-Radioprogramme sind wie folgt unverschlüsselt via Satellit empfangbar:

 

ORF 2 Europe (ORF 2 E)

Satellit: ASTRA 1H

Transponder: 117

Downlink-Frequenz: 12,69225 GHz

Symbolrate (MS/s): 22000

Fehlerschutz (FEC): 5/6

Polarisation: horizontal

 

ORF Radios

Satellit: ASTRA 1H

Transponder: 115

Downlink-Frequenz: 12,66275 GHz

Symbolrate (MS/s): 22000

Fehlerschutz (FEC): 5/6

Polarisation: horizontal

 

Beachten Sie bitte, dass Nachrichten (ZIB und Bundesland Heute) und weitere Sendungen, deren Rechte beim ORF liegen, online on demand auf http://TVthek.ORF.at bis zu 7 Tage nach der Ausstrahlung gesehen werden können. Informationen zur ORF-TVthek (Sendungsliste, Live-Stream, Fakten) finden Sie auf http://kundendienst.orf.at/programm/angebote/tvthek.html.

 

Freundliche Grüße

Philipp Bos

 

ORF DIGITAL-Team

Generaldirektion | Marketing und Kommunikation

ORF DIGITAL Kundendienst

ORF-KONTAKT Kundenservice GmbH & Co KG

1136 WIEN, Würzburggasse 30, AUSTRIA

T: 0820 919 919

F: +43 1 87070-361

Montag – Samstag (außer Feiertag): 8.00-22.00 Uhr

 

http://digital.ORF.at

 

Firmenbuchnummer: 356307 g

Firmenbuchgericht: HG Wien

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer proefprocessen nodig. Er is een EU-richtlijn die zegt dat als je in het openbaar diensten aanbiedt, dat je dan inwoners van andere EU-lidstaten niet zomaar mag weigeren. Bijvoorbeeld een webwinkel waar iedereen mag kopen, mag niet zo maar klanten uit andere lidstaten weigeren.

 

Ik zou wel eens willen weten wat het resultaat gaat zijn als je de ORF aanklaagt en je op deze richtlijn en de uitspraak van het hof beroept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer proefprocessen nodig. Er is een EU-richtlijn die zegt dat als je in het openbaar diensten aanbiedt, dat je dan inwoners van andere EU-lidstaten niet zomaar mag weigeren. Bijvoorbeeld een webwinkel waar iedereen mag kopen, mag niet zo maar klanten uit andere lidstaten weigeren.

 

Ik zou wel eens willen weten wat het resultaat gaat zijn als je de ORF aanklaagt en je op deze richtlijn en de uitspraak van het hof beroept.

 

 

winkels mogen gerust landen uitsluiten voor verkoop van goederen . Ik kocht vroeger m'n lege media via een webshop in nederland . Nu is dit nietmeer mogelijk via deze shop , ivm auvibel taks op cd's enz .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...