Ga naar inhoud


EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal


sigmo

Aanbevolen berichten

In korte samenvatting: Het EU gerechtshof heeft geoordeeld dat de ontvangst van buitenlandse betaaltv-uitzendingen niet mag worden verboden. Volgens het gerechtshof gaan exclusiviteitsrechten tegen het EU-recht in: Ze delen de europese binnenmarkt illegaal op in nationale markten.

 

Citaat:

Der Europäische Gerichtshof (EuGH) hat entschieden, dass zum Empfang von Übertragungen im Bezahlfernsehen ausländische Decoderkarten nicht verboten werden dürfen. Laut Gericht verstoßen Exklusivitätsrechte gegen EU-Recht: Sie würden den europäischen Binnenmarkt illegal in nationale Märkte trennen.

 

Bron: http://www.tagesschau.de/wirtschaft/fussballrechte102.html

 

edit: onderwerp iets verandert

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je was me net even voor.

 

Een pubeigenaar die een griekse settopbox gebruikte om de CL wedstrijden te bekijken in zijn Engelse pub, omdat dat goedkoper is dan de BSkyB box, is in het gelijk gesteld.

 

Mijn conclusie:

Deze uitspraak zal betekenen dat er eindelijk gezonde concurentie komt op satelliet payTV en dat de abonnementen op deze zenders veel goedkoper zullen worden.

 

De rechthebbenden zullen moeten uitkijken naar andere manier om de Zilvervloot binnen te halen en dit zal uiteindelijk tot gevolg hebben dat de exorbitant hoge salarissen van de topspelers aan banden zullen worden gelegd.

 

Deze conclusie geheel voor mijn eigen rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Old Satterhand
Mijn conclusie:
Deze uitspraak zal betekenen dat er eindelijk gezonde concurentie komt op satelliet payTV en dat de abonnementen op deze zenders veel goedkoper zullen worden.

De rechthebbenden zullen moeten uitkijken naar andere manier om de Zilvervloot binnen te halen en dit zal uiteindelijk tot gevolg hebben dat de exorbitant hoge salarissen van de topspelers aan banden zullen worden gelegd.


Zeer goed mogelijk. Denk echter ook dat er in de toekomst nog meer gekeken zal worden naar afscherming van ontvangstgebieden om zodoende alsnog enige bescherming te creeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sigmo,

 

Daar ben ik ook bang voor.

Nu kun je in het buitenland nog naar de NL-TV kijken, als je maar een NL adres en bankrekening hebt.

Als dat straks niet meer zou kunnen, dan kan Can. Dig. het wel schudden, want wel erg veel kijkers, die in het buitenland TV kijken, kijken ook NL-TV en niet alleen BVN.

Als die niet meer kunnen kijken, zeggen ze en masse het abonnement op. (En dat kan nu iedere maand, en niet per se na 2 jaar, zoals vroeger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de aanbieders slim zijn dan kunnen ze vanaf nu hun pakketten in gans Europa aanbieden en hoeven ze niet meer af te schermen per land.Zou meteen een oplossing bieden voor de miljoenen die ze nu verliezen aan cardsharing of kaart uitwisselingen.Nu betaald men voor een 2de kaart amper 2,5 euro meer en is dus nagenoeg een verlies van 12 euro per klant.Vooral CD+ NL en TVV zouden hier moeten op inspelen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt

 

Of dat allemaal zo plezant gaat zijn?.

Nu is alles nog afgeschermd per land.

Als dit straks Europa gaat zijn, dan gaan de Abonnementen echt duurder worden.

Want, zeker de filmbonzen in Hollywood, zien dan ook de kassa rinkelen, die gaan namelijk meer geld voor de auteursrechten eisen.

Dus, de kijker is weer de klos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sigmo
In korte samenvatting: Het EU gerechtshof heeft geoordeeld dat de ontvangst van buitenlandse betaaltv-uitzendingen niet mag worden verboden. Volgens het gerechtshof gaan exclusiviteitsrechten tegen het EU-recht in: Ze delen de europese binnenmarkt illegaal op in nationale markten.


Der Europäische Gerichtshof (EuGH) hat entschieden, dass zum Empfang von Übertragungen im Bezahlfernsehen ausländische Decoderkarten nicht verboten werden dürfen. Laut Gericht verstoßen Exklusivitätsrechte gegen EU-Recht: Sie würden den europäischen Binnenmarkt illegal in nationale Märkte trennen.




Bron: http://www.tagesschau.de/wirtschaft/fussballrechte102.html

eindelijk de kogel door de kerk !!

Alleen denk dat er niets nageleefd wordt met deze uitspraak.!
vooral nu europa aan het glijden is.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal plus NL kan ik hier in de satwinkel nu ook krijgen tegen 360 euro/jaar.Belachelijk duur want voor de helft zou ik TVV en een ruilkaart voor C+ NL hebben.Idem voor het omgekeerde.Denk dat ze nu maandelijks door dit en de CS minstens een 25000 tal abo's mislopen aan 10 euro=250.000 euro verlies.Nu de deur opengaat in europa moeten er daar toch CEO's zijn die dit willen benutten.Natuurlijk zullen er dan bij die CS dealers koppen vallen.

PS: ik ben nog steeds klant bij de kabelmaatschappij en niet bij TVV omdat ik er ook de C+ NL niet kan bijnemen.Om educatieve redenen heb ik geluk en kan ik regelmatig de C+ NL kijken via een Cam.Spijtig dat het zo moet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opleggen van een codering voor de nationale zenders is een ondergraven van de doelstellingen van de gemeenschap: het vrij verkeer van diensten!

De nationale uitzendingen zijn diensten die een land aan zijn onderdanen aanbiedt.

Die diensten moeten vrij kunnen circuleren in de gemeenschap!

Ook is de doelstelling de verregaande integratie van de volkeren binnen de Gemeenschap.

(Auteursrechten zullen ondergeschikt zijn!)

Als men nu die nationale zenders achter een sleutel wegsteekt, ondergraaft men de integratie der volkeren van de gemeenschap.

 

Het komt er dus op aan dat men een proefproces uitlokt en bereid is er genoeg geld tegenaan te gooien.

Terug de fameuze 3G's

Zelfs onze belgische BIPT heeft hierin het onderspit gedolven met zijn nationale keuringsvereisten op te leggen voor toestellen in het vrije verkeer. (Niet melden van meldingsprichtige wetgeving)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers

Als men nu die nationale zenders achter een sleutel wegsteekt, ondergraaft men de integratie der volkeren van de gemeenschap.

Het komt er dus op aan dat men een proefproces uitlokt en bereid is er genoeg geld tegenaan te gooien.


waarom de europeese leiders in brussel niet bestoken
met e-mails met de vraag waarom kan ik wel maar mag ik
niet naar o.a. tf123 orf12 tve123 enz enz kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

De uitspraak van het hof is beperkt tot sportrechten, en dat 'sport' volgens het hof geen intellectuele rechten kan dragen, bij gebrek aan een auteur. crazy

Het was toch al zo als in een eu land auteursrechten betaald
zijn dan zijn ze voor de hele eu betaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...