Ga naar inhoud


EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal


sigmo

Aanbevolen berichten

En wat er voor de kijker uiteindelijk "zichtbaar" is boeit me persoonlijk eigenlijk nog niet eens,

maar ik hoop toch echt dat dit het einde betekend van de exorbitant hoge salarissen die in de

voetbalwereld (momenteel met name in Engeland) overgemaakt worden richting de spelers.

Het is toch van de zotte dat een voetballer, zelfs niet eens afhankelijk van of de beste man opgesteld

staat of niet een godsvermogen krijgt overgemaakt iedere week waar Jan met de bekende korte

achternaam jaren voor moet zwoegen?!?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De providers kunnen door deze uitspraak ook geen spotbeam gaan toepassen,omdat ze daarmee het vrij verkeer van diensten en goederen blokkeren en zij zoals sky en cds in verschillende lidstaten actief zijn,maar deze uitspraak kan nog weleens verder gevolgen hebben voor andere diensten, b.v.gas,electra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Nederlands leest het misschien wat makkelijker.

Daarom hier de vertaling van het hof zelf.

Zie rechter kolom pagina 1 en 2e pagina beide kolommen bovenaan.

 

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk,dat er nog zullen zijn,die dit niet graag gaan hebben,en dat is de reclamemarkt.

Legaal gezien,kan je bvb progrmma a,enkel zien op de vlaamse netten.de adverteerds,betalen naargelang de kijkcijfers.

Als ik programma a,kan bekijken,via een nederlandse zender,waar ze bvb een maand eerder beginnen aan programma a.kunnen de mensen via nederland kijken.

de adverteerders,gaan zich sterk maken,dat er voor programma a,geen of weinig kijkcijfers zijn in belgië,en betaald bijna niks.

dit is nadelig voor de vlaamse zender,want dan hebben ze minder geld om iets aan te kopen,of te maken.

Wat denken jullie daarvan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrees dat dit amper voelbaar zal zijn voor hen,

hoeveel klanten heeft TVV die ook graag de CD kaart erbij willen,

vergeleken met kabel klanten en vdsl klanten in belgie zal dit amper voelbaar zijn,

en de belg veranderd niet snel van iets wat ze gewoon zijn al enkele jaren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het Hof kan je geen auteursrechten laten gelden op een voetbalmatch maar wel om de omkadering van zo'n match: een samenvatting van vroegere hoogtepunten, een hymne, een logo op het scherm, ...

Vermits daarvoor wel een auteursrecht geldt, mogen ze niet zonder toestemming vertoond worden in een publieke plaats, zoals een café. Een particulier die met een Griekse decoder in Londen naar de wedstrijden kijkt, doet daarentegen niets fout.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Het vonnis is toch heel duidelijk

a.op voetbal ligt geen auteursrecht dat mag je openbaar in
een cafe laten zien.

De naakte voetbalmatch is volgens het hof idd vrij van auteursrecht. Maar als bvb het championsleague logo eens komt voorbijgeflitst, of een zenderlogo rechtsboven in beeld, een geanimeerd scoretellertje, ... moet je snel zijn want daar rust namelijk wel auteursrecht op en dat mag je dus niet op openbare plaatsen tonen. En daar mag de cafe uitbaatster zich nu nog gaan voor verantwoorden in een engelse rechtbank.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de provider toestemming heeft die beelden uit te

zenden heeft de provider ook toestemming om eventuele

plaatjes logo's reclame borden enz in die beelden uit te zenden.

Zo een uitzending is na dit vonnis beschikbaar in de

hele EU dus ook toestemming voor de hele EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze uitspraak zal iig het voetbal leuker maken.

 

Voor deze uitspraak konden ze voetballen zonder hun best te hoeven doen want het geld was toch al binnen.

Nu moeten ze eindelijk eens gaan werken voor hun geld en krijgen de onbekende sterren meer kansen om op het veld te komen.

 

En ik geloof niet dat een topvoetballer binnenkort te zien is in een lokale supermarkt om daar een kilo knaller vlees te kopen. Ze verdienen straks nog steeds meer dan genoeg.

Alleen zijn de salarissen wat realistischer..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Als de provider toestemming heeft die beelden uit te
zenden heeft de provider ook toestemming om eventuele
plaatjes logo's reclame borden enz in die beelden uit te zenden.
Zo een uitzending is na dit vonnis beschikbaar in de
hele EU dus ook toestemming voor de hele EU.

Klopt. De provider heeft toestemming voor die beelden uit te zenden. Maar jij mag die auteursrechterlijk beschermde onderdelen niet in een publieke plaats tonen/uitzenden zonder toestemming van de rechthebbende.
Je mag in feite ook geen voetbal vertonen in je Engelse pub met een gewoon huishoudelijk BSkyB abbo. Dat is namelijk alleen voor gebruik in de familiale sfeer. Daar betaal je de rechten voor via je provider. Voor publieke vertoning zal je toch bij de rechthebbende toestemming moeten krijgen.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev


Je mag in feite ook geen voetbal vertonen in je Engelse pub met een gewoon huishoudelijk BSkyB abbo. Dat is namelijk alleen voor gebruik in de familiale sfeer.


Het vonnis zegt toch net op voetbal rust geen auteursrecht

En ik kijk alleen naar die beelden voor de voetbal en niet
voor de e.v.t. plaatjes.

zo haal ik ook alleen een ID kaart om me te legitimeren wat
de kaart meer kan interesseert mij niet (hoge raad)

ned1.2 of 3 zou dus ook in feite het vrije voetbal
meteriaal van een andere zender life mogen heruitzenden.

dan is de hell helemaal los
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...