Ga naar inhoud


EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal


sigmo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hugogertie
Zou deze uitspraak er ook toe kunnen leiden dat uitzenden van de Nederlandse zenders via een buitenlandse provider (SBS en RTL via Sky engeland bijv) ?


Nee op de producties van de zenders rust copyright dat
mogen ze niet zonder toestemming overnemen.

Het brisante wat ik aan de uitspraak vind is dat op een
voetbalspel geen copyright bestaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: hugogertie
Zou deze uitspraak er ook toe kunnen leiden dat uitzenden van de Nederlandse zenders via een buitenlandse provider (SBS en RTL via Sky engeland bijv) ?


Nee op de producties van de zenders rust copyright dat
mogen ze niet zonder toestemming overnemen.

Het brisante wat ik aan de uitspraak vind is dat op een
voetbalspel geen copyright bestaat.


En als SBS of RTL daar toestemming voor geven ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Het brisante wat ik aan de uitspraak vind is dat op een voetbalspel geen copyright bestaat

Nou nee, het ging om het exclusiviteitsrecht dat Sky meende te hebben op het kijken naar voetbal in Engeland.
Die pubeigenaresse betaalde wel, maar via een Griekse provider. Want daaraan waren de rechten, om er zo veel
mogelijk geld uit te halen, ook verkocht. (rupsje rupsje nooitgenoeg)
En ze betaalde veel minder. En daar was Sky niet blij mee. Ze zijn nu helemaal niet blij meer bij Sky denk ik.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: pukje
Het brisante wat ik aan de uitspraak vind is dat op een voetbalspel geen copyright bestaat

Nou nee, het ging om het exclusiviteitsrecht dat Sky meende te hebben op het kijken naar voetbal in Engeland.

vGnp


dit is wel in het duits
Zur Möglichkeit der Rechtfertigung dieser Beschränkung im Hinblick auf das Ziel, die Rechte des geistigen Eigentums zu schützen, führt der Gerichtshof aus, dass die FAPL an den Spielen der Premier League kein Urheberrecht geltend machen kann, da diese Sportereignisse nicht als eigene geistige Schöpfungen eines Urhebers und damit nicht als „Werk“ im Sinne des Urheberrechts der Union anzusehen sind.

op het spel zit geen copyright
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gelukkig heeft het dus niet alleen iets met voetballen te maken wink

 

Zoals ik in het oorspronkelijk geplaatste stukje lees:

Citaat:

Aus analogen Gründen verstoße ein System exklusiver Lizenzen auch gegen das Wettbewerbsrecht der Union, wenn die Lizenzverträge es untersagen, ausländische Decoderkarten Fernsehzuschauern zur Verfügung zu stellen, die die Sendungen außerhalb des Mitgliedstaats sehen wollen, für den die Lizenz erteilt wurde.

 

Er is dus nu echt wel hoop dat het mogelijk wordt om bv een ORF kaart te bemachtigen...

Volgens mij mag je als bedrijf wel eigen regels opstellen, maar die mogen nooit indruisen tegen de geldende wetgeving. Je mag altijd beter zijn dat de wet, maar nooit beperkender... dus als ORF meent dat de kaart niet buiten de Oostenrijkse landsgrenzen gebruikt mag worden, moet dat geschrapt worden... ze kunnen waarschijnlijk wel zeggen dat je een officiele gesertificeerde receiver van hun moet gebruiken... maar dat zal dan ook alles zijn denk ik.

 

Ik verwacht dat we eerst nog wel even moeten afwachten tot dat dit nieuwe "recht" wat beter bekend is, voordat we kaarten kunnen gaan inkopen smile Ik ben wel ontzettend benieuwd wie er als eerste in gaat slagen om officieel een buitenlandse kaart te bemachtigen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Laten we beginnen met Nederland 123.
Dan is BVN ook overbodig scheelt toch weer een paar miljoen in het huishoud boekje...

Dat denk ik niet. Ik denk dat de p.o. blauw zou moeten betalen aan rechten voor het ongecodeerd uitzenden van recente buitenlandse series en films.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten voor de Hollywood maffia gaan in Europa ook drastisch omlaag verwacht ik.

Daarbij, veel reclame met een stukje film af en toe zie je hoofdzakelijk op de commerciële pulp zenders.

Voor de publieke zenders zal het daarom wel meevallen en zijn die kosten makkelijk op te brengen uit de "winst" die gemaakt word door BVN te schrappen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN Opdoeken?

 

En wat dat met de mensen in Amerika, Azië en Australië die daarnaar kijken?

 

confused

Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Dus BVN kan wel weg?.

Deze zender kost minder dan je denkt hoor.

Alle programma´s komen van de Publieke Omroepen en VRT en, volgens mij dus gratis.

Waar wel voor betaald moet worden, uitzenden via diverse satellieten.

Je benadeelt daarmee mensen die in het buitenland wonen en dan de band met het land missen.

En niet alle mensen wonen in het buitenland voor de lol.

Er zijn ook mensen die niet anders kunnen door hun werk.

Een beetje land heeft een Wereldomroep, zie;

DW-Duitsland, TV5 Monde-Frankrijk, BBC World-UK, NHK-Japan, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Die moeten ze niet meer uit willen zenden want die pak je voortaan ook gewoon ongecodeerd van de sat wink


Geen zender in Europa die zo redeneert. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze uitspraak zal iig het voetbal leuker maken.

 

Voor deze uitspraak konden ze voetballen zonder hun best te hoeven doen want het geld was toch al binnen.

Nu moeten ze eindelijk eens gaan werken voor hun geld en krijgen de onbekende sterren meer kansen om op het veld te komen.

 

En ik geloof niet dat een topvoetballer binnenkort te zien is in een lokale supermarkt om daar een kilo knaller vlees te kopen. Ze verdienen straks nog steeds meer dan genoeg.

Alleen zijn de salarissen wat realistischer..

Dit is zelfde moraal en hebzucht wat de topvoetballers hebben ,net als de banken .Het volk betaald de rekening toch!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij zowieso af wat met de sport(rechten) in de toekomst brengt.

1.voetbal valt niet onder copyright/auteursrecht dus iedereen kan kostenloos opnames verspreiden

2. wat voor voetbal geld geld denk ik ook voor andere sporten (tennis,zwemmen,formule1,olympiese spelen enz)

 

De stadions zouden geld kunnen vragen voor het neerzeggen van de kamera's maar niet voor het spel zelf :blush:

 

Dan komt het spel "ik speel niet als ik niet zoveel krijg" en "ik betaal niet als iedereen zomaar mag heruitzenden"

 

RIP

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...