Ga naar inhoud


Handleiding inbouwen en gebruik van een Jtag decoders met 6071 en 6072 firmware


Johan45

Aanbevolen berichten


Heel fijn Johan, mooie en duidelijke uitleg. Zelfs ik snap het nu ... :blush:

 

Duidelijk is dus dat je de Jtag optie vooral gebruikt als het je eigen decoder is. Om even de ontvanger van je buurman te patchen zou ik toch voor de Oslink optie kiezen (als je die hebt).

 

En hoe snel is het programmeren ? Ongeveer hetzelfde als met de Oslink ? En op deze manier kun je dus ook gecrashte boxjes reanimeren ?

 

M_Z

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het compliment Marc.

Als de leermeester van de Philips dit schrijft moet het wel goed zijn. :)

 

Het klopt dat de Jtag bedoelt is voor decoders voor eigen gebruik.

Ik ben er ongeveer drie kwartier mee bezig om het moederboard te demonteren en de weerstanden er op te solderen.

En dan heb ik alles onder handbereik. Als je het voor de eerste keer doet kan het wel iets langer duren.

 

De Jtag zie ik als een alternatief voor de Oslink

De Oslink is niet meer te koop dus kan de Jtag als vervanging van de Oslink dienen als je Oslink defect is geraakt

of als je eindelijk van het langzame serieel flashen af wil zijn.

De Jtag is net zo snel als de Oslink of misschien zelfs nog wel sneller.

Aansluiten van de Jtag is ook eenvoudiger als het aansluiten van een Oslink.

Geen gedoe meer met insteken van de Oslink en ook geen adapter meer nodig voor de stroom voorziening van de Oslink.

De decoder met Jtag sluit je aan op de PC via de paralelle poort van de decoder, en dan ben je klaar om je decoder te flashen.

 

Wat betreft het reanimeren van decoders die niet meer te flashen zijn met een Oslink moet ik je teleur stellen.

Ik heb dit geprobeerd maar de flashes van de Philips werden wel gezien en geopend, maar schrijven ging niet.

De Oslink kreeg geen contact dus de Jtag kwam al wel een stukje verder.

Maar misschien is de ene Philips de andere niet dus ga ik als ik weer wat meer tijd heb nog wel een poging wagen met een andere dode Philips.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling over de materiaal kosten van de Jtag

De 6 weerstanden kosten een paar dubbeltjes en de Gender Changer heb ik al gezien voor +/- 4 euro.

En als je al een (defecte) Oslink hebt kan je in de meeste gevallen de paralelle kabel van de Oslink (her) gebruiken.

Om de kosten hoef je de Jtag dus niet te laten.

En als je zelf niet handig genoeg denkt te zijn is er misschien wel een handige Harry bij jou in de buurt die het voor je fixsen kan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...