Ga naar inhoud


welke sim omly provider


blitz10

Aanbevolen berichten

Ik zie dit topic nu pas maar wil toch even doorgeven hoe wij dit in ons gezin (tot ieders volle tevredenheid) hebben geregeld.
Iedereen heeft een Dual sim telefoon, de kinderen gebruiken maar 1 sim.
We zitten bij Youfone (indertijd een jubileumaanbieding, 10 GB voor € 10 per maand). Zonder belminuten (dat kon toen). Al snel voor € 0,50 extra de datalimiet laten blokkeren (tja, kinderen) voor het moment dat de 10 GB verbruikt zou zijn. Voor de zekerheid ook een bellimiet ingesteld op € 10 (dat is gratis) om ook daar niet toch onverwacht voor verrassingen te komen staan.

Bellen doen we via de app van een VoIPprovider, ieder een eigen appje op de smartphone om kwartetten met  nummerherkenning te voorkomen. Even een investering van € 10 pp, maar dat beltegoed blijft gewoon behouden.Bij de accounts die we het meest gebruiken staat automatisch opladen aan. Daar kan geen belbundel tegen op. Bovendien weet je bij zo'n bundel nooit wanneer deze op is en wanneer je verder (achteraf) de hoofdprijs gaat betalen. Dus beter helemaal niet hebben (of gebruiken) denk ik dan.

Voor de VoIP provider hebben we onze keuze laten afhangen van de buitenlandse bestemmingen die we het meest bellen. We hebben er o.a. een die ook vier maanden gratis bellen biedt naar vaste lijnen in veel landen (en 1,8 cent per minuut naar een NL mobiel nummer). Ook daar kunnen maandelijkse belbundels niet tegen op. En we kunnen vanaf elke plek ter wereld bellen voor hetzelfde tarief (als we maar met internet zijn verbonden).

Tot nu toe alleen in de EU gebruikt. Geen enkele klacht, alles functioneert prima. Al klagen sommige ontvangers incidenteel over een minder goede verbinding als we hen bellen. Vaak is het dan een kwestie van terugbellen om een betere verbinding te krijgen.

Mijn vrouw en ik hebben zakelijk een nummer genomen voor het tweede simslot. Via Simyo. Dat nummer (en het beltegoed) blijft behouden als er maar eenmaal per zes maanden een telefoongesprek wordt gevoerd (of sms verzonden). Op dit nummer worden we vooral gebeld.

Voor de liefhebber: thuis staat een Gigaset IP telefoon met daarin alle VoIP accounts en ons "vaste" nummer bij CheapConnect zodat 0800- en 0900-nummers bereikbaar zijn. Een alles-in-1 abonnement bij een kabelboer hebben we zo ook niet nodig. Thuis gebruiken we doorgaans de gewone telefoon (de handset van die Gigaset).

Mocht iemand geïnteresseerd zijn: ik kan wat vriendendeal / referral links sturen waardoor je een bonus krijgt en/of bespaart op aansluitkosten) en ook nog wat tips geven die ik liever niet op een openbaar forum plaats.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar wat ben je nou per maand kwijt? Komt op mij allemaal nodeloos ingewikkeld over.

 

Bellen doen we trouwens nauwelijks nog. En dan vaak ook nog via whatsapp.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijzelf ben ik € 10,50 per maand kwijt voor 10 GB mobiel internet, € 0,75 voor de vaste telefoonlijn lijn en € 29,95 voor vast internet thuis. Op dat laatste bedrag krijg ik € 5 korting omdat ik (nog) bij dezelfde provider ook gas en elektra afneem.

Onbeperkt bellen naar vaste nummers kost zeg maar € 2,50 per maand al kan ik dat bedrag volledig gebruiken voor andere telefoontjes (mobiel en buitenland).
Die € 2,50 komen overigens niet maandelijks terug, want afhankelijk van mijn belgedrag moet ik vaker of minder vaak opwaarderen.

Ik vind het wel fijn om probleemloos te kunnen blijven bellen. En vooral gebeld te kunnen worden. Niet iedereen heeft steeds internet (zeker buiten Nederland) en 100% tevreden over bellen via Whatsapp ben ik nu ook weer niet.

 

Ingewikkeld? Voor mijn ouders zeker. Niet voor iemand die van wat puzzelen houdt en er even wat tijd voor uittrekt.
Nodeloos? De besparing komt met de jaren, iedere maand weer.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik gas/electra afneem van dezelfde provider als internet krijg ik ook 5€ korting op mijn internet/vaste telefoon aansluiting: 31-5=26€ kost mijn internet/vaste telefoonlijn per maand.

Hoefde ik niet voor te puzzelen, werd mij aangeboden.

Mijn ega heeft robin sim only alleen bellen unlimitted (9,95€ per maand), robin is overgegaan naar mijn gas/electra provider dus op dit unlimitted sim only abbo krijg ik ook weer 5€ korting per maand.

Zelf heb ik tele-2 sim only unlimitted bellen/internet, per maand opzegbaar kost per maand 27€.

Dit stel ik naar behoefte elke maand in (meer/minder). Dit abbo kan ik niet missen vanwege langdurig verblijf in buitenland, anders kon dit ook wel goedkoper.

Vaste lijn bellen is verhoudingsgewijs duur, hier staat ook de doodstraf op. Vaste lijn gebruik ik alleen om gebeld te worden.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, wanderer zei:

Vaste lijn bellen is verhoudingsgewijs duur, hier staat ook de doodstraf op. Vaste lijn gebruik ik alleen om gebeld te worden.

 

kan verschillen bij de providers onderling

maar het is zeker niet goedkoop (en daar vergissen mensen zich wel eens in)

let op deze kosten voor belminuten bij het all-in-one van je provider

( Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 13 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en dat is bovenop die 1€ per maand voor bellen in het all-in-one pakket)

 

ik vind 9€ sim only meer dan genoeg (privé) 

 

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

( Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 13 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en dat is bovenop die 1€ per maand voor bellen in het all-in-one pakket)

 

Bij gebruik van een IP telefoon (of de MobileVoip app op je smartphone) en bellen via een VoIP provider als Freevoipdeal (hetzelfde account is bruikbaar voor zowel je IP telefoon als je smartphone) betaal je in Nederland niets voor bellen naar vaste nummers en 1,8 cent per minuut (ook geen startarief) voor bellen naar mobiel. Die € 1 voor je belmogelijkheid bij Ziggo is dan in feite al te veel.

Ale je buitenshuis bent of in het buitenland en je je smartphone gebruikt betaal je dezelfde bedragen.

 

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik vind 9€ sim only meer dan genoeg (privé) 

 

Hoeveel internet krijg je daarvoor per maand?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoop gegoochel met bedragen. Mijn vriendin betaalt 12 euries voor onbeperkt bellen en 5 GB data. Daarnaast die euro bij Ziggo en dat is het dan. Bellen via de baste lijn doen we nooit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 22-1-2020 om 12:47, Tonskidutch zei:

 

@Prawo

maar je VOIP via de smartphone die daarvoor toch een abonnement moet hebben wanneer loont dat?

 

 

Voor degenen die al internet hebben op hun mobiel: dat loont vrijwel altijd denk ik dan.

Reken maar na, gewoon bellen kost bij menig provider 10 cent per minuut en bij een VoIP provider niets (naar vast) of 1,8 cent per minuut.
Voor Nederland. Dan heb ik het nog niet over bellen naar buitenlandse nummers. Of over bellen vanuit het buitenland.

Reken even uit hoeveel minuten je met je belbundel uit de voeten kunt als je deze zou omrekenen tegen die laatste bedragen. En vergeet niet wat het "buiten de bundeltarief" is aangezien je daar wellicht overheen gaat als je gewend bent gewoon mobiel te blijven bellen. Wij hebben ons aangewend standaard de MobileVoIP app te gebruiken en het GSM netwerk te bewaren voor noodgevallen (geen internet, echt haast, 112 en zo). Dan hoeven we verder niet na te denken, ook niet als we in het buitenland zijn.

Veelbellers naar NL nummers kunnen dit bij mijn aanbieder overigens voor € 2 per maand afkopen.
De verbruiksspecificatie is altijd gratis (die kost bij Ziggo geloof ik € 7,50).

VoIP is doorgaans prepaid. Mobile VoIP bundel op? Dan wordt de volgende € 10 automatisch afgeschreven via Paypal of de creditcard.

Wat ik nooit heb nagerekend is het internetgebruik (hoeveel Kb zou dat zijn?) van een VoIP gesprek in vergelijking met een Whatsapp (of Viber) gesprek. Maar bij die laatste bevalt de gesprekskwaliteit mij toch een stuk minder.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...