Ga naar inhoud


Nokia 6300 netwerklock Orange verwijderen, T-Mobile weet het niet


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 4-3-2020 om 18:05, ceesv zei:

De Nokia 6300 is op 28 November 2006 geïntroduceerd.

 

Om de toetsen van zo een telefoon te unlocken heb je....

WD 40 nodig!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Masterlock code

Ik was zelf even bezig met het unlocken van een nokia 6300 (vandaar dat ik via google toevallig deze thread terecht kwam). Het was niet echt 'unlocken' maar ik had een zgn mastercode nodig (dus als je pin van de telefoon zelf vergeten ben), en die kon ik hier berekenen: https://www.unlockitfree.com/master eigenlijk verrassend genoeg werkte dat ook nog. Maar goed daar ben je niet naar opzoek (maar misschien handig voor het nageslacht).

 

Unlock code

In de bovenstaande zoektocht liep ik wat extra info op. Nokia kent een aantal platformen DCT1 DCT2, DCT3, DCT4, DCT4 +, BB5.1. Voor DCT2, DCT2 et DCT4 kan je vaak online calculators gebruiken. Maar 6300 valt onder BB5.0 [1]  Met die variant moet je blijkbaar de unlockcode 'brute forcen' (nadat je log files heb uitgelezen via een tool). Dat pad leidt echter naar een mijnenveld van betaalsites en betaal- gekraakte software met bonus virussen. Ik vrees dat dat het risico niet waard is. 

 

Bron:

[1] zie http://www.deblokgsm.com/wp-content/uploads/2015/05/nokiaplatform.pdf)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Op 29-4-2020 om 11:20, DaanG zei:

Masterlock code

Ik was zelf even bezig met het unlocken van een nokia 6300 (vandaar dat ik via google toevallig deze thread terecht kwam). Het was niet echt 'unlocken' maar ik had een zgn mastercode nodig (dus als je pin van de telefoon zelf vergeten ben), en die kon ik hier berekenen: https://www.unlockitfree.com/master eigenlijk verrassend genoeg werkte dat ook nog. Maar goed daar ben je niet naar opzoek (maar misschien handig voor het nageslacht).

 

Unlock code

In de bovenstaande zoektocht liep ik wat extra info op. Nokia kent een aantal platformen DCT1 DCT2, DCT3, DCT4, DCT4 +, BB5.1. Voor DCT2, DCT2 et DCT4 kan je vaak online calculators gebruiken. Maar 6300 valt onder BB5.0 [1]  Met die variant moet je blijkbaar de unlockcode 'brute forcen' (nadat je log files heb uitgelezen via een tool). Dat pad leidt echter naar een mijnenveld van betaalsites en betaal- gekraakte software met bonus virussen. Ik vrees dat dat het risico niet waard is. 

 

Bron:

[1] zie http://www.deblokgsm.com/wp-content/uploads/2015/05/nokiaplatform.pdf)

 

 

Ik had het toestel gekregen, die van mezelf had eerder al de geest gegeven. 

 

Ik heb nog Orange simkaarten die naar T-Mobile omgezet zijn, echter werken die kaarten wel, het maakt niet uit welke Orange simkaart ik gebruik. Echter moesten er ook simkaarten door de omzetting vervangen worden door een T-Mobile simkaarten, die pikt het toestel niet, want het is netwerk lock.

 

T-Mobile geeft als je om de code vraagt een vergoeding in beltegoed van € 10,- dat ze eigenlijk dus niets kost, het is een vergoeding zodat ik het volgems T-Mobile het toestel bij een unlocker kan brengen, laat dat voor de unlockers die eigenlijk niet meer bestaan wegens dat er nergens meer een simlock op een toestel zit, een veel te oud toestel zijn, ze hebben geen kabels en geen programma's meet waarmee het zou kunnen. 

 

Ik weet dat er wel eens wat op internet zwerft, echter is alles verouderd en wordt het niet meer ondersteunt I dat het niets meer oplevert.

 

De beste provider was voor mij Orange, jammer dat Truus-Mobiel het overgenomen heeft. De Flex abonnementen waren zo dat waar je voor betaald had, ook van jou bleef, bundels vervielen nooit, nu is het heel anders en het vetdienmodel ook, want de tarieven zijn veel lager dan in de Nederlandse Orange tijd.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...