Ga naar inhoud


winterbanden duitsland :nu al bekeuringen.


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Was net even verse broodjes halen in Duitsland en zag de Polizei massaal Nederlanders bekeuren omdat ze nog geen winterbanden onder de auto hebben.

 

Er is wel vorst aan de grond maar om nu gelijk iedereen te bekeuren die even 1 km de grens overrijd om te tanken en boodschappen te halen , vind ik wel een beetje kinderachtig.

 

Han

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En, ben je gestopt om hun dat te vertellen?

of val je ons hiermee alleen maar lastig.

 

Regels zijn regels.

en zonder bekeuringen worden ze niet nageleefd.

 

jij had schijnbaar wel de juiste banden. dus jij wist het ook.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij vind het ook kinderachtig dat je op een stukje gladde weg met gewone banden

 

en compleet gezin het leven kan ontnemen..

 

Weet ook dat in duitsland bij winterse omstandig winterbanden verplicht zijn maar om bij een droog wegdek en een zonnetje nu meteen iedereen te bekeuren gaat me een beetje ver.

Ik denk niet dat veel mensen nu al winterbanden gemonteerd hebben .

 

Ik was zelf trouwens op de fiets zonder winterbanden .

aangepast door Han Peekel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hier snap ik helemaal niets van.

Ik denk dat je jezelf vergist en er wellicht sprake was van een algemene controle en ze er misschien een paar mensen met gladde banden uit hebben gepikt.

 

De wet zegt in Duitsland:

Bei welchen Bedingungen müssen fortan Winterreifen aufgezogen werden?

Die Winterreifen-Pflicht besteht laut StVO künftig "bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte". Bisher wurde in der StVO nur eine "geeignete Bereifung" gefordert und eine an die Wetterverhältnisse angepasste "Ausrüstung".

Ofwel winterbanden als winterweer van toepassing is en dat was hier niet het geval.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of dat wel wettig is ,binnen de eu bestaat een auto goedkeuring als een auto

b.v. in italie de weg op mag dan mag ie in de zelfde staat ook in duitsland de

weg op.

 

Het zelfde geld denk ik ook voor de milleu plakette in bepaalde duitse steden.

 

Maar zo als altijd recht hebben en recht krijgen ,voor een 50 euro boete stap je niet

naar een advocaat voor een procedure tot het europeese hof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vandaar dat men dus onlangs volgens mij de Duitse wet ook heeft aangepast.

 

In der Straßenverkehrsordnung wird zukünftig genau beschrieben, was unter "winterlichen Wetterverhältnissen" zu verstehen ist: Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte.

Neu ist auch, dass erstmals auf den Begriff des M+S-Reifens abgestellt wird. Entgegen erster Informationen wird der Begriff "Winterreifen" nicht in die StVO aufgenommen.

Der Gesetzestext schreibt vor, dass ein Kraftfahrzeug bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte nur mit Reifen gefahren werden darf, welche die in Anhang II Nr. 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG beschriebenen Eigenschaften erfüllen. Dort ist festgelegt, dass das Laufflächenprofil und die Struktur von M+S-Reifen so konzipiert sind, dass sie vor allem auf Matsch sowie frischem oder schmelzendem Schnee bessere Fahreigenschaften gewährleisten als normale Reifen. Die im Fachhandel gekauften Winter- und Ganzjahresreifen mit M+S-Kennzeichnung erfüllen die so beschriebenen Voraussetzungen. Insoweit gibt es „Bestandschutz“ für bereits gekaufte Reifen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er voor de zekerheid toch maar meteen mijn wintersloffen onder gezet.

Immers nogmaal ben ik altijd aan het prutsen met ijskoude handen en is alles nat en vies.

Nu schijnt het zonnetje nog heerlijk en was het gewoon een makkie

Incl. het heen en weer rijden naar mijn ouders en het opbergen van de zomerbanden was ik met 45 min al weer thuis.

Dus denk dat ik voortaan niet meer ga wachten tot het echt koud is voordat ik ga wisselen want die banden staan er toch, ik rij privé toch niet zoveel km's dus is het prima te doen om zo wat eerder en op zo'n mooie dag als vandaag te verwisselen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

was toevallig gisteren en programma op de radio waar bij een onderzoeker aan het woord was, die heeft winterbanden en allround (ken ff niet op de naam komen) onderzocht en winterbanden waren een hype,allrounds waren maar een fractie minder nou ga geen moeite doen om ze om te wisselen. en 10/15 jaar geleden hadden ze die dingen ook nog niet en toen hoorde je ook niemand ergens over

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om veiligheid. Bij temperaturen onder +7 ontstaat in de nacht al nachtvorst. En daarom dat de winterbanden er nu in Duitsland langzaam maar zeker opgaan. Want in de ochtend kan het dus al gevaarlijker zijn. En dat is wat men overal in de gaten moet houden. Met winterbanden heeft men gewoon minder ongevallen, dat is al bewezen.

 

Jouw bijdrage is meer zo'n PVV geluid.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier snap ik helemaal niets van.

Ik denk dat je jezelf vergist en er wellicht sprake was van een algemene controle en ze er misschien een paar mensen met gladde banden uit hebben gepikt.

 

De wet zegt in Duitsland:

 

Ofwel winterbanden als winterweer van toepassing is en dat was hier niet het geval.

 

Mvg,

 

Michel

 

Polizei voerde als argument aan dat het rond het vriespunt was en er kan was (geweest op) aanvriezende mist ,

Op beschutte plekken was inderdaad rijp aangevroren het was echter al weer zonnig aan het worden ( 8.30) en de weg was droog.

 

De bakkers zijn om 6.00 al open en dan staan er al Nederlanders in de rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...