Ga naar inhoud


winterbanden duitsland :nu al bekeuringen.


Han Peekel

Aanbevolen berichten

er is geen twijfel erover dat winterbanden bij sneeuw/ijs meer grip hebben dan zomer banden.

 

er is wel twijfel of de nationale regering boven normale(eu) eisen mogen stellen aan

eu burgers die buiten de landsgrenzen wonen en hun auto aan hun eigen nationale eisen moeten laten voldoen.

 

in een paar woorden gezegd als ik in mijn eigen land mag rijden mag ik ook

zo rijden in een ander eu land zonder wijzigingen aan te brengen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

er is geen twijfel erover dat winterbanden bij sneeuw/ijs meer grip hebben dan zomer banden.

 

er is wel twijfel of de nationale regering boven normale(eu) eisen mogen stellen aan

eu burgers die buiten de landsgrenzen wonen en hun auto aan hun eigen nationale eisen moeten laten voldoen.

 

in een paar woorden gezegd als ik in mijn eigen land mag rijden mag ik ook

zo rijden in een ander eu land zonder wijzigingen aan te brengen

 

Als jij in een land rijdt heb je je aan de regels van dat land te houden vanzelfsprekend is het dan totaal niet relevant waar je ter wereld ook woont.

 

Je laatste opmerking is absoluut niet waar. Iemand uit Spanje kan dus gewoon met de regels vanuit Spanje in December door Zweden touren volgens jouw stelling.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je laatste opmerking is absoluut niet waar. Iemand uit Spanje kan dus gewoon met de regels vanuit Spanje in December door Zweden touren volgens jouw stelling.

 

 

is in strijd met vrije handel en VERKEER en zou dan in strijd zijn met art 5 basis eu wetboek

 

b.v. een fiets die in spanje gemaakt wordt met banden die 0,1 mm profiel heeft mag in zweden verkocht en gebruikt

worden met de zelfde banden als die fiets in spanje toegelaten is

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is in strijd met vrije handel en VERKEER en zou dan in strijd zijn met art 5 basis eu wetboek

 

b.v. een fiets die in spanje gemaakt wordt met banden die 0,1 mm profiel heeft mag in zweden verkocht en gebruikt

worden met de zelfde banden als die fiets in spanje toegelaten is

 

We hebben het over auto's. En die fiets mag best verkocht worden, maar als Zweden een wet zou hebben dat je in de wintertijd met winterfietsbanden moet rijden kun je ze gewoon vervangen.

 

Je haalt dingen door elkaar.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer de kerk in het midden te laten

 

als ik in D een boete krijg van b.v. 50,- dan betaal ik die ,had het kunnen verkomen als

ik naar de bundertag geluisterd had.

 

Maar nu zet ik puntje op de I

Hee waarom zou ik andere banden erop leggen ik heb een NL auto met mag zonder belemmeringen

door de eu rijden hier klopt iets niet.

 

ik moet met met de NL auto in D houden aan hun verkeersregels snelheid beperking parkeer verbod

inhaal verbod enz enz.

maar mogen ze eisen stellen aan de technische eisen van een goedgekeurde eu auto ?

 

Ohja en weten jullie nog het autorij verbod begin jaren 70 ? dat was ook

alleen van toepassing op NL auto's de D B enz auto's mochten wel in NL rijden

omdat NL het europeese verkeer niet mocht belemmeren

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer de kerk in het midden te laten

 

als ik in D een boete krijg van b.v. 50,- dan betaal ik die ,had het kunnen verkomen als

ik naar de bundertag geluisterd had.

 

Maar nu zet ik puntje op de I

Hee waarom zou ik andere banden erop leggen ik heb een NL auto met mag zonder belemmeringen

door de eu rijden hier klopt iets niet.

 

ik moet met met de NL auto in D houden aan hun verkeersregels snelheid beperking parkeer verbod

inhaal verbod enz enz.

maar mogen ze eisen stellen aan de technische eisen van een goedgekeurde eu auto ?

 

Ohja en weten jullie nog het autorij verbod begin jaren 70 ? dat was ook

alleen van toepassing op NL auto's de D B enz auto's mochten wel in NL rijden

omdat NL het europeese verkeer niet mocht belemmeren

 

Vanzelfsprekend mogen zij andere eisen stellen omdat de EU regels een algemene richtlijn zijns welke niet de specifieke eisen per land in acht neemt. Wil je een algehele EU regelgeving instellen dan moet je dit per lidstaat doen omdat het nu eenmaal zo is dat het weer anders is in Duitsland dan in Spanje.

 

De technische eisen waar je het over hebt zullen over heel Europa hetzelfde zijn ja. Remmen moeten het doen, je moet deze en deze verlichting hebben, er moeten autogordels inzitten etc. de winterbanden staan hier helemaal los van.

 

Wil je nu echt doorgaan met het verdedigen van een stelling dat een auto met zomerbanden gebruikt mag worden in het noorden van Zweden in hartje winter omdat deze auto nu eenmaal uit Spanje komt en de banden daar wel geschikt (en toegestaan zijn) in hartje winter?

 

Dit staat allemaal helemaal los van welke Eu richtlijn dan ook en is gewoon per land afhankelijk. Zo zullen er nog wel veel meer zaken zijn waar de EU regelgeving enkel en alleen als richtlijn kan worden gebruikt.

 

En nee, ik ben pas in 1979 geboren dus ik weet niets over het rijverbod van being jaren 70 vorige eeuw.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wél blij dat er eisen gesteld wordt aan de veiligheid van auto's, ook al word ik hierdoor op kosten gejaagd.

Uiteindelijk gaat het om de veiligheid van ons allen.

Ik heb 2 jaar gesukkeld met zomerbanden in barre winterse omstandigheden. Toen hier in de gemeente het zout op was, kwam ik haast in mijn eigen dorp niet meer thuis

Ik ben ook een keer met zweet in mijn handen van de snelweg afgegaan omdat de vrachtwagens bij ijzel op het zoab als gekken reden.

Toen heb ik besloten om de volgende winterellende voor te zijn en heb nu 1 week winterbanden erop zitten. Het geeft iets meer comfort omdat ze zachter zijn, al is het benzineverbruik wel iets gestegen. Ik vind buiten dat nog steeds dat de snelheid beperkt en gehandhaafd moet worden als de weersomstandigheden er om vragen, wel of geen winterbanden.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil echt niet dwars liggen zaterdag ga ik ook banden wisselen.

 

maar zet toch vraagtekens.

 

banden behoren tot de technische installatie die worden ook bij de apk

opgenomen en e.v.t. goed/af gekeurd.

 

een ander voorbeeld in belgie wordt het laadvermogen van een vrachtwagen bepaald naar

het oppervlakte van de remvlakken.

 

een vrachtwagen in B wordt b.v. toegelaten voor 18 ton ,in D berekenen ze het laadvermogen anders

de zelfde vrachtwagen zou in D maar 15 ton krijgen.

 

nu de vraag mag de B vrachtwagen in D met 18 ton rijden ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

banden behoren tot de technische installatie die worden ook bij de apk

opgenomen en e.v.t. goed/af gekeurd.

 

Klopt, mijn winterbanden van de bedrijfsauto waren zo goed als versleten dus ik dacht dan rij ik ze in de zomer wel helemaal af (zat na de winter nog krap 4mm profiel op)

Alleen in mei moest de auto voor de APK en ik kreeg een afkeur wegen te weinig profiel (toen nog ruim 3mm)

Volgens het keurstation moesten winterbanden nog minimaal 4mm profiel hebben en mocht ik niet uitgaan van de 1,5mm voor zomerbanden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B schrijft:

“Klopt, mijn winterbanden van de bedrijfsauto waren zo goed als versleten dus ik dacht dan rij ik ze in de zomer wel helemaal af (zat na de winter nog krap 4mm profiel op)

Alleen in mei moest de auto voor de APK en ik kreeg een afkeur wegen te weinig profiel (toen nog ruim 3mm)

Volgens het keurstation moesten winterbanden nog minimaal 4mm profiel hebben en mocht ik niet uitgaan van de 1,5mm voor zomerbanden.”

Dan hebben ze je wel mooi tuk gehad want in Nederland kennen ze geen verschil tussen zomer- en winterbanden. In Duitsland wel, daar mag een winterband maar mininaal 4mm profiel hebben, Ben je bij een ongeval betrokken en heb je minder dan 4mm profiel op je winterbanden, dan heb je een vet probleem.

Lees maar voor de APK-keuring: http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=33

En ik heb ook niet het idee dat de regels voor bedrijfsauto’s anders zijn dan voor personenauto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zegt de wetgeving dan over de Internationaal goedgekeurde All Weather banden in Duitsland ? ik heb deze hier in Belgie permanent op de auto liggen omdat deze beter zijn ,zeker bij regen en ik op sneeuw ook het verschil voel tegenover gewone banden.In Luxemburg maakt men daar geen opmerkingen over.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Gerrit B, dat wist die keurmeester natuurlijk ook wel maar die dacht nog even 4 nieuwe banden aan je te verkopen. Zou voor mij een reden zijn om nooit meer naar die garage of keuringsstation toe te gaan en ze de reden natuurlijk wel te laten weten. Gewoon een stelletje zakkenvullers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zegt de wetgeving dan over de Internationaal goedgekeurde All Weather banden in Duitsland ? ik heb deze hier in Belgie permanent op de auto liggen omdat deze beter zijn ,zeker bij regen en ik op sneeuw ook het verschil voel tegenover gewone banden.In Luxemburg maakt men daar geen opmerkingen over.

Zolang deze band een geerkend M+S symbool heeft mag je ermee in D rijden.

In Lux inderdaad nog niet, maar zie mijn post eerder. Vanaf herfst/winter 2012 is het wel verplicht. Trouwens mocht je eens hier komen met echte zomer bandjes in de sneeuw en je veroorzaakt een ongeluk of een blokkade, zal de politie niet erg blij met je zijn en een stevige boete opleggen die ook wel eens beslaglegging kan betekenen.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...