Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

@5620_gek

Mischien heb je daar gelijk in.

 

Maar gezien de betreffende winkelier een voet van philips gebruikt om een "eigen gemaakt product" te verkopen.

En ik ben van mening dat 'm daarin nu juist zit.

En kan me niet in denken dat phillips daar geen product bescherming op heeft zitten.

 

Ik zie dit het een beetje het zelfde als een Dreambox kloon.

Je denkt een orginele Dreambox te kopen en je krijgt een kloon in de maag gesplitst.

Een leek ziet/weet het verschil niet.

 

Waarbij een kloon dik onder prijs verkocht word wat je nog aan het denken zou kunnen zetten.

Deze lamp is zelfs voor meer dan de advies prijs verkocht.

 

Dus persoonlijk zou ik als de rechtzaak via consumenten recht verloren zou worden.

Alles bij Frits op de juridische afdeling neer leggen.

Dan hangen die 'm wel aan de hoogste boom op.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Lampen winkel xxx heeft aan Dhr. en Mevr. [..............., verkocht een losse staande

booglampvoet, met een door henzelf op kleur en maat op staal uitgezochte

losse handgemaakte kap ( onze specialiteit ), voor een van tevoren afgesproken

prijs, met als gratis erbij een opale maxi globelamp twv 16,95.

 

########## heeft binnen de afgesproken termijn voet plus kap geleverd aan klant, tot volle tevredenheid van ophaalster Mevr. [..............].

 

Indien Dhr. [............], AANTOONBAAR, dezelfde satijn-matte rvs voet,eenzelfde kwalitatief

hoogwaardige handgemaakte kap, op kleur, plus een gratis globe lamp,

ergens anders goedkoper kan verkrijgen, dan geld terug. Piet Rottier.

 

Als de verkoper dit hard kan maken met een orderbevestiging of koop contract die ondertekend is staat die erg sterk.

 

Dat hele verhaal klopt voor geen meter en dat kan hij dan ook zeker niet hardmaken.

 

- Ten eerste heb ik als klant minimaal 2 x duidelijk gevraagd of er bij deze lamp dan standaard geen kap zat.

- Daarna heb ik opgemerkt dat ik het merkwaardig vond dat een lamp zonder kap geleverd wordt.

- De lamp werd genoemd 'Mossi' terwijl deze daadwerkelijk Eseo Gisli heet. Dat staat duidelijk op de bon (1 x voet Mossi)

- Ten tweede is mij geen andere mogelijkheid geboden de voet en de kap 'los' te kopen.

- Wij hebben gewoon een kap aangewezen in de winkel. Niets handgemaakt maatwerk! Dat staat ook niet op de bon. (op de bon staat: 1 x kap)

- De (naar nu later blijkt) originele kap van deze Eseo Gisli lamp (zie foto op pagina1) koste net als zijn, nu hij later claimt, handgemaakte kap, gewoon ook €79,50.

- Hij maakt het door zijn gerommel met merken en onderdelen onmogelijk hetzelfde product elders goedkoper te kopen.

- HIj beweert tegen bodemprijzen te leveren. Dat is aantoonbaar niet waar.

- Ik heb direct nadat ik de lamp zag, de winkel gebeld, maar die waren al gesloten. Ik heb dus de volgende dag wel degelijk laten weten helemaal niet tevreden te zijn. Wij konden immers pas later vaststellen dat er gerommeld was.

- Laten we puntje bij paaltje komen: Er is niet getekend voor ontvangst van de lamp. Rein juridisch is deze dus nog niet afgehaald en zo kan hij ook niet claimen dat dit naar volle tevredenheid is gebeurt.

- Door zijn onjuiste verkoop praatjes en zijn gerommel met merk- en typenamen heb ik nooit vergelijkend onderzoek kunen doen naar zijn claim dat hij tegen bodemprijzen levert. Dat is waarschijnlijk ook de 'tactiek' die men in de winkel bewust hanteert.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de discussie op het consumentenforum ook maar eens doorgelezen...

Ik weet nu ook waar ik zeker geen lamp moet gaan kopen ;)

 

Overigens... dit soort 'bonnen' is niet echt meer van deze tijd :mellow:

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel:

 

Dat hele verhaal klopt voor geen meter en dat kan hij dan ook zeker niet hardmaken. laten we ff alles op een rijtje zetten:

 

- Ten eerste heb ik als klant minimaal 2 x duidelijk gevraagd of er bij deze lamp dan standaard geen kap zat.

Het is eerder gezegd: hij verkoopt niet standaard een kap erbij, dus hij heeft niet gelogen, gewoon eerlijk een antwoord gegeven zoals hij het verkoopt

- Daarna heb ik opgemerkt dat ik het merkwaardig vond dat een lamp zonder kap geleverd wordt.

en dat is je goed recht dat jij dat merkwaardig vindt, jammer dat het je niet aan het denken heeft gezet.....heeft de winkelier ook geen boodschap aan, maar wel een beetje naief van je! vooronderzoek had je wijzer gemaakt!

- De lamp werd genoemd 'Mossi' terwijl deze daadwerkelijk Eseo Gisli heet. Dat staat duidelijk op de bon (1 x voet Mossi)

Hij noemt het een mossi lamp......voor mijn part een flop lamp (alleen klinkt het niet) maar hij noemt het een mossi, want het is geen Eseo Gisli lamp. Immers; daar zit toch standaard een kap bij? En nu niet, dus het mag geen Eseo Gisli lamp heten, en nu noemt hij het een Mossi lamp......zonder kap. Zo simpel is het nu

- Ten tweede is mij geen andere mogelijkheid geboden de voet en de kap 'los' te kopen.

???? je had toch keuze uit meerdere kappen?? je hebt toch gewoon een lampvoet en kap los gekocht???

- Wij hebben gewoon een kap aangewezen in de winkel. Niets handgemaakt maatwerk! Dat staat ook niet op de bon. (op de bon staat: 1 x kap)

dit is gewoon een winkeliers term voor het volgernde:

je hebt een losse voet gekocht. Jij hebt er een andere kap bijgekocht. De set is dus "handgemaakt" als set door jouw uit twee losse aparte artikelen

- De (naar nu later blijkt) originele kap van deze Eseo Gisli lamp (zie foto op pagina1) koste net als zijn, nu hij later claimt, handgemaakte kap, gewoon ook €79,50.

dat kan, is zijn goed recht. Daar heb jij niets mee te maken....je gaat er wel mee accoord met die prijs, gewoon goede keuzes maken is mijn advies!!

- Hij maakt het door zijn gerommel met merken en onderdelen onmogelijk hetzelfde product elders goedkoper te kopen.

dat mag ook, is ook zijn goed recht. Zoals eerder opgemerkt, dat wordt bij meer branches gedaan, en is volstrekt legaal!

- HIj beweert tegen bodemprijzen te leveren. Dat is aantoonbaar niet waar.

bewijs dat dan dat deze set, die je gekocht hebt, elders goedkoper staat......als je dat kunt, sta je sterk en dan is het aantoonbaar.....dit niet alleen roepen hier op het forum......bewijzen!!

- Ik heb direct nadat ik de lamp zag, de winkel gebeld, maar die waren al gesloten. Ik heb dus de volgende dag wel degelijk laten weten helemaal niet tevreden te zijn. Wij konden immers pas later vaststellen dat er gerommeld was.

een beetje vooronderzoek, of niet impulsaankopen doen (dus na de winkelbezoek ff kijken en vergelijken op internet.....dan had je gezien dat dit eigenlijk een Eseo Gisli lamp is, waar door Philips een kap bij geleverd wordt, wat je nu gedaan hebt na de levering!!!) had je ook wijzer gemaakt.

- Laten we puntje bij paaltje komen: Er is niet getekend voor ontvangst van de lamp. Rein juridisch is deze dus nog niet afgehaald en zo kan hij ook niet claimen dat dit naar volle tevredenheid is gebeurt.

dat is niet waar, je hebt al betaald......dat is dom. Dan zou het ook kunnen zijn als je bij een winkelier een TV koopt, je krijgt hem mee, je betaalt hem, en je de volgende dag terugkomt met de mededeling: "waar is mijn TV?" Moet je bij elk ding wat je koopt en betaalt, ook een ontvangstbewijs tekenen? Als je helemaal betaalt (en je hebt hem helemaal betaalt, heb ik uit je eerste post gelezen) heb je het produkt ontvangen. Dat je een beetje naief bent om hem de volgende dag op te halen......tsja betaalde dan de helft oid. De winkelier had hem niet meer mee hoeven geven, want je had hem al ontvangen, had hij ook kunnen zeggen. Staat is de algemene voorwaarde.

- Door zijn onjuiste verkoop praatjes en zijn gerommel met merk- en typenamen heb ik nooit vergelijkend onderzoek kunen doen naar zijn claim dat hij tegen bodemprijzen levert. Dat is waarschijnlijk ook de 'tactiek' die men in de winkel bewust hanteert.

geen onjuiste taktiek, een slimme taktiek, en je bent er met beide pootjes ingetuind. Netjes is wat anders, maar volstrekt legaal.

Zoals ik het nu zie, is eea volstrekt legaal en binnen de wet gegaan. Lullig dat het je overkomt, maar wel legaal.

Gewoon beter (voor)onderzoek doen, en niet achteraf en goed vergelijken is mijn advies.

 

Je bent gewoon ingetuind in zijn verhaaltje, jammer maar helaas.

 

Je staat, zoals ik het nu zie, toch zwak.......ik kan me best voorstellen dat je je genaaid voelt.

Je staat een stuk sterker als je de voet, en die bewuste kap die je hebt gekocht ergens anders kan kopen (desnoods ook los), voor een lagere prijs.

zit er geen merkje in die kap? of ergens, hoe klein ook, een merkje in/op het frame? Hij heeft hem toch ook ergens ingekocht?

zoeken, zoeken en zoeken.......probeer op het internet goed te zoeken op internet winkels en vergelijk plaatjes.

Anders, helaas, geef ik je weinig kans.

 

succes ermee !! [/color]

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben het op 90% van de punten niet met je eens. Goede keuzes kan je alleen maken als je correct en volledig voorgelicht wordt. Zeker als je verder geen verstand van lampen hebt, moet je op het verhaal van de verkoper kunnen vertrouwen (dat zegt de wetgever ook duidelijk).

 

We zien wel wat de rechter beslist. De consumentenbond en mijn rechtsbijstandsverzekering geven mij beide gelijk.

 

De rechtsbijstandsverzekering gaat nu kijken wat goedkoper is. Procederen of mij 326,60 betalen.

Indien het laatste, zie ik af van de verzekering en betaal ik de procedure zelf. Ik wil namelijk een uitspraak.

 

Deze man zal zich hoe dan ook gaan verantwoorden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rechts beginsel is

Redelijkheid en billijkheid

 

Wat wil dat zeggen ,je mag een wet niet uitbuiten met

als enig doel voordeel te hebben

 

dit geld voor koper en verkoper

 

Ik vermoed dat ik dit geval de rechter meer aan de kant staat

van de verkoper dan de koper/klant.

 

De consument heeft wel een voordeel hij valt onder

de groep "beschermde partij" natuurlijk zover de wet toelaat

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou een doos eieren verkoop en we zijn het er over eens dat de doos €1000,- bedraagt en jij betaalt die dan zit je er aan vast. Je kan daarna wel terugkomen voor garantie. Ik bekijk de doos eieren en zeg:'ze zijn van goede kwaliteit' en of vervang een paar eieren en geef ze je weer terug.

Vervang eieren nu eens door lamp en je hebt mijn mening over dit voorval.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een merkprodukt uit elkaar halen en er zelf een andere naam aan geven zal voor de rechter geen waarde hebben.

Met de Philips folder in de ene hand en de lamp in de andere hand zal de rechter toch de kant van de consument kiezen.

 

De lamp is en blijft Philips, en de handelaar heeft de klant niet geleverd wat er op de bon staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, maar de lamp standaard is niet veranderd...

 

Doet mij denken aan Jacobse en van Es, die Neutronenkorrels strooien in de tuin van de alleenstaande oude vrouw.

Neutronenkorrels? Bruine bastard suiker zal je bedoelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm ik denk dat Michel zich gewoon kan beroepen op dwaling en fraude. De winkelier kan volgens mij niet ongestraft een merklamp van een andere kap voorzien en hem anders noemen. Ik neem aan dat de lampen fabrikant daar rechten aan kan verbinden en de naam geregistreerd heeft. Als mij dit zou overkomen belde ik de firma op die die lampen maakt en of dit ding uit losse onderelen bestaat en die los mag verkopen onder een andere naam. Het zou toch een mooie boel worden als ik een VW koop en ik zet als verkoper een Peugeot leeuw op de gril en ik verkoop hem dan als Peuvwgeot. Ik vrees dat ik dan gauw een advocaat uit Wolfsburg op de stoep krijg. Die handelaar uit Valkenswaard pleegt fraude (bedrog). :mad:

 

Kenmerken van fraude

Kenmerkende elementen die aanwezig moeten zijn om van fraude te spreken zijn:

  • het gaat om opzettelijk handelen
  • er wordt een misleidende voorstelling van zaken gegeven
  • er is het oogmerk economisch voordeel te behalen
  • er is een benadeelde
  • er is sprake van onrechtmatig of onwettig handelen

En als er een ander merk velgen onder zitten, fraude?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zou toch een mooie boel worden als ik een VW koop en ik zet als verkoper een Peugeot leeuw op de gril en ik verkoop hem dan als Peuvwgeot. Ik vrees dat ik dan gauw een advocaat uit Wolfsburg op de stoep krijg. Die handelaar uit Valkenswaard pleegt fraude (bedrog). :mad:

Een heel normale en verplichte werkwijze

Ik koop een mercedes en tune hem dan is de garage verplicht de ster

er af te halen en een andere naam te geven het is n.l. geen mercedes meer.

ECHT WAAR!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...