Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Het blijft afgezien van die 'prijsgarantie', nog steeds dwaling en daar beroep ik mij ook op.

 

Dit wint hij nooit en als hij het wel wint, koop ik nooit meer in een winkel, want online ben je wettelijk beter beschermd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mischien een andere mogelijkheid om je zaak sterk te maken.

 

Je zegt dat het een lamp van philips is en die verkoopt philips als 1 geheel.

 

De verkoper modificeert de lamp dus dan kan hij hem nooit als philips lamp verkopen. Wordt de lamp toch verkocht als zijnde philips dan kan dat evt schade aan de merknaam brengen.

Want stel dat je huis afbrandt door een "philips" lamp die volgens de verkoper zo uit de fabriek wordt geleverd.

 

Wat zegt philips over het modificeren van hun producten en het misbruiken van hun merknaam? Is die door de verkoper gebruikte naam niet een andere type lamp of zelfs andere fabrikant?

Probeer de "gevaren" die philips loopt eens aan hun duidelijk te maken. Als je overtuigend overkomt dan zullen ze op zijn minst niet blij zijn met deze verkoop technieken.

 

Je maakt kans dat philips dan ook stappen tegen deze verkoper gaat nemen en je hebt kans dat philips je een juiste lamp geeft.

 

Je mag immers ook geen decoder modificeren en dan verkopen als decoder die zo uit de fabriek komt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo op het eerste gezicht heb je je een beetje laten beetnemen door accoord te gaan met deze combinatie, en je handtekening gezet onder de koop-overeenkomst.

De lamp is niet geleverd zoals Philips hem levert (en waarvan de prijs vast is) maar enigszins aangepast door de leverancier, en dan aan jouw verkocht.

Je had van te voren kunnen/moeten uitzoeken wat die lamp ongeveer "doet" in de winkels.......dan sta je sterker bij de onderhandelingen.

 

Het is niet dezelfde lamp meer .........dus.

 

moeilijk dit soort dingen achteraan te gaan......heeft geen zin, je heb geen bewijs, ook al ben je met zijn tweeen......moet een onafhankelijk iemand zijn

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kon ik niet vooraf uitzoeken omdat de vrouw de lamp anders noemde dan hij werkelijk heet.

 

Zij noemde het een 'Mossi' lamp, terwijl de lamp 'Eseo Gisli' heet.

 

Ik blijf het eigenwijs op dwaling houden en ik zie wel wat de rechter beslist.

 

De bewijslast ligt juridisch gezien bij de winkelier. Niet bij de consument.

Ik heb een bon waarop Mossi staat en niet de geleverde Eseo Gisli.

 

Voldoende bewijs voor mijn verhaal over dwaling lijkt mij.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dat "elders goedkoper, geld terug" en dergelijk acties een wassen neus is had je kunnen weten, dat is namelijk overal en altijd het geval. Maar verder verwacht ik eigenlijk wel dat zullen inzien geen sterke zaak te hebben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wederom horen we maar 1 kant van het verhaal !

 

Ik vind dit ook een beetje een raar verhaal...je koopt een product en gaat achteraf kijken of het ergens goedkoper kan, meestal doe je dat vooraf.

 

Beetje kinderachtig en vreemd is ook de uitspraak "al kost het me € 2000 ", het gaat je niet om het geld maar mauwt wel om de paar euri die het ding te duur is geweest.

 

Wees een vent en neem je verlies en denk volgende keer beter na voordat je iets koopt !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wederom horen we maar 1 kant van het verhaal !

 

Wat had je dan verwacht.?

 

Ik vind dit ook een beetje een raar verhaal...je koopt een product en gaat achteraf kijken of het ergens goedkoper kan, meestal doe je dat vooraf.

 

 

Dit is natuurlijk de grootste onzin.

Er is een prijsgarantie op dit product en dat bekijk je dan achteraf.!

 

Beetje kinderachtig en vreemd is ook de uitspraak "al kost het me € 2000 ", het gaat je niet om het geld maar mauwt wel om de paar euri die het ding te duur is geweest.

 

Ik laat me ook niet oplichten dus ..... om herhaling van deze oplichting te voorkomen een terecht standpunt.

Bovendien lijkt het me aannemelijk dat de oplichter voor de kosten opdraait, als hij het zover laat komen tenminste.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat had je dan verwacht.?

 

Ook ik had niks anders verwacht maar vond het wel waard om het te vermelden !

 

 

 

Dit is natuurlijk de grootste onzin.

Er is een prijsgarantie op dit product en dat bekijk je dan achteraf.!

 

Gelul...je spreekt een prijs af,rekent af,haalt het product op en dan ga je nog ff bekijken of de prijs niet te hoog is !!!

 

Ik laat me ook niet oplichten dus ..... om herhaling van deze oplichting te voorkomen een terecht standpunt.

Bovendien lijkt het me aannemelijk dat de oplichter voor de kosten opdraait, als hij het zover laat komen tenminste.

 

Dus jij spreekt nu al van oplichting, terwijl je maar 1 kant van de zaak gehoord hebt ?

 

Koper was het eens met de prijs die in de winkel gevraagt werd, hoezo kun je dan praten van oplichting ?

aangepast door goto

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De winkelier heeft een combinatie van philips uit elkaar gehaald.

Terwijl philips hem als een geheel verkoopt volgens de philips catalogus.

De winkelier vervangt de kap voor een andere kap en verkoopt hem vervolgens onder een andere naam.

Of dat alleemaal mag weet ik niet.

Ik zou philips zelf eens bellen en die vraag eens voorleggen of dealers van philips produkten zelf samenstellingen mogen maken.

En dus iets verkopen wat niet meer overeenkomt met de philips catalogus.

 

Maar om hier gelijk een topic te openen en flink te gaan klagen ????

Iedereen heeft wel eens wat met een winkel.

Een dierenwinkel hier in Duiven loopt ook te klooien met de prijzen.

Er zitten 2 prijskaartjes aan een artikel een afgeprijsde en een barcode sticker waar normale prijs opstaat.

3x raden welke prijs ze scannen als je betalen wilt.

 

Maar goed bel philips doe je beklacht daar, stuur die winkel een aangetekende brief met jou klachten en eisen.(wensen)

Met een tijdsbestek eraan en stap dan naar de rechter.

Meer kun je niet doen.

 

Grt Mario

aangepast door 5620_gek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Goto,

 

Het gaat mij niet hoofzakelijk om de prijsgarantie, maar in eerste instantie om de oneerlijke verkoopwijze waarbij bewust een lulverhaal wordt opgehangen.

 

Lees eerst het verhaal voordat je met een reactie komt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...