Ga naar inhoud


How to build a Satellite


bramj

Aanbevolen berichten


Gezien, wow, zeer indrukwekkend, heb gelukkig 's avonds de herhaling op kunnen nemen.

Ging om de Astra 2F als ik het goed zag ? Vreemd, want als je het bericht hieronder

zit zou ie nog niet gelanceerd zijn. Maar kan zijn dat we de lancering van wat anders

gezien hebben.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

In November 2009, Astrium was selected by global satellite operator SES S.A. to deliver four new communications satellites. The satellites, to be designated Astra 2E, Astra 2F, Astra 2G and Astra 5B, are scheduled for launch in several steps between 2012 and 2014. These satellites will be built on a Eurostar E3000 platform, the latest version of Astrium’s Eurostar series which has proven to be highly reliable in commercial service. The design life of each satellite is 15 years.

 

Astra 2E, Astra 2F and Astra 2G will serve to deliver next generation broadcast, VSAT and broadband services in Europe and Africa, and will carry Ku-and Ka-band payloads at 28.2° E. Astra 5B will be deployed at the orbital position 31.5° E extending SES Astra's transponder capacity and geographical reach over Eastern European and neighbouring markets for DTH, Direct-to-Cable and contribution feeds to Digital Terrestrial Television networks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel mij ook op dat ze de Astra 2F lieten zien en de lancering op 6 augustus van de Astra 1N.

Maar ja, anders hadden we nog moeten wachten op de documantiare.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...