Ga naar inhoud


Smartphone en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Vandaag om 21u25
een-nl.jpg Koppen XL
   
Locatievoorzieningen aan/uit

Reportagemagazine.

Altijd en overal gevolgd worden via je smartphone of tablet! Sommige mensen gruwen ervan, maar anderen vinden dat juist super. Die laten dan ook hun locatievoorzieningen altijd aan staan. Zo kunnen ze mekaar makkelijk vinden, ook wanneer ze de andere helemaal niet kennen. De date-app Tinder of de gecontesteerde taxiservice Uber zijn bijvoorbeeld zo'n toepassingen. En heb jij je trouwens ook ooit wel eens afgevraagd waarom je smartphone, als je die inschakelt, automatisch je locatievoorzieningen aan zet? Of wanneer je een app opent, die je vaak vraagt waar je bent? Blijkbaar is die informatie bijzonder interessant en vooral van onschatbare waarde. Want door te tonen waar je overal komt, geef je een groot deel van je leven prijs. Zo zien ze waar je eet, shopt en ontspant. En dat is een natte droom voor veel bedrijven. Maar hoe zit het met je privacy en kan al die informatie in verkeerde handen niet misbruikt worden? Uit de reportage blijkt alvast dat de grote internetreuzen er niet graag over praten. Koppen XL doet dat wel.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze reportage leek me wel interessant. Ik ben FTA-'klant' locatie NL. En ik dacht dat ik wel even online kon kijken, maar helaas dat kreeg ik dus niet voor elkaar, omdat mijn land geblokkeerd wordt. Heb nog anoniem surfen geprobeerd: njente.

Heb ik ook vaak gehad bij BBC-filmpjes.

 

a) Bestaat hiervoor een gratis oplossing?

B) Kan je die omschrijven?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola extensie in chrome browser kun je de meeste landenrestricties mee omzeilen.

Ik heb hola geïnstalleerd. kGebruik het op Firefox. Dank je.

 

Het heeft me geholpen om hier terecht te komen:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws    (zoek: "koppen XL")

 

Maar het lijkt er nu op dat je daar ook zonder hola kan kijken, want ik heb het uit("off") gezet.

(P.S.: ik ben na 20 minuten wel ineens het geluid kwijt. Dus nu weer hola aan, en opnieuw beginnen :) )

 

P.S. 2: Hola vraagt speciale permissie om een poort open te houden, en ik vraag me af hoe veilig/gevaarlijk dit is.

Over hola.

Is Hola unblocker safe?     :cool:  :whistle:  :confused:  Misschien ver wijder ik het toch wel weer...

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze reportage bracht aan het licht hoe dom consumenten omgaan met hun smartphone, en alles zomaar prijsgeven, en hoe de bedrijven je bestoken met reclame & koopadvies, en dat gaat er soms arrogant aan toe.

 

En of je overal wil gevolgd worden door die maffia is nog maar een zaak, tijd voor een strenge wetgeving lijkt me op zijn plaats, het loopt stilaan de spuitgaten uit.

 

Ik leef beter zonder enige vorm van reclame, ik ga voor een gedegen review/test van het product dat me aanstaat, en een prijsvergelijking.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn GPS van mijn gsm staat uit, behalve als ik die echt nodig heb, bvb halte aankomst, als ik op een zeer onbekende lijnbus zit, en dus niet weet waar die halte ligt.

Alle apps, dat ik vind, die geen GPS locatie nodig hebben, worden geblokkeerd.

Ik controleer wekelijks de privacy onder locatie voorziening, of niks ongewild is aangepast.

Of die uitzetten, bij ios of android wordt gerespecteerd, weet ik niet, maar ik hoop het.

Maar apps, zoals FB, whatsapp, snapchat e.d., komen niet op gsm en tablet. zeker niet na het lezen, dat bepaalden nogal de voeten veegt met de (plaatselijke) privacy wet.

Maar blijkbaar (in een gesprek met jongeren zondag laatst), schijnen de jeugd, niet echt problemen te hebben, om hun privacy volledig bloot te geven. Ze hebben er zelfs geen probleem mee, om overladen te worden met reclame, zolang ze die app dan maar gratis kunnen gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hola extensie in chrome browser kun je de meeste landenrestricties mee omzeilen.

 

 

Ik heb hola geïnstalleerd. kGebruik het op Firefox. Dank je.

Is Hola unblocker safe?     :cool:  :whistle:  :confused:  Misschien ver wijder ik het toch wel weer..

In mijn FF-browser had ik Hola al lang weer van de balk weggehaald, maar hij stond nog beschikbaar in het "aanpassen" gedeelte voor als ik het weer terug op de menubalk wou zetten.

Hoe je deze add-on definief moet verwijderen weet ik eigenlijk niet.

 

Vanmorgen zag ik plotseling dat die Hola ineens (ik was bezig op duitse site) spontaan op mijn menu balk actief was, en ik wou hem er weer weghalen via "aanpassen" maar  toen bleek heel het aanpassen ineens even niet te kunnen in firefox.

Het betrof duits Bascom-forum en van daar uit link naar naarr Reichelt en dan link naar ElectronicAssembly.

Heel erg vreemd dat Hola zichzelf (of door iemand) terug kon plaatsen op de menubalk èn mij verhindert om het daar weg te halen.

Wat gebeurt daar???

 

Is  dit misschien van belang?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...