Ga naar inhoud


Oscam nieuwere versie installeren


Aanbevolen berichten


Ik vervang hem gewoon. Je moet wel zorgen dat de "nieuwe" dezelfde naam krijgt als de "oude"(anders kan het script dat oscam start de nieuwe niet vinden). De rechten van de nieuwe oscam moet je op "755" zetten". Dit kan met de meeste ftp programma's.

 

http://download.oscam.to/index.php

Vergeet niet hem eerst uit te zetten anders kun je hem niet overschrijven en hij is te vinden in usr/bin/

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELET beste vrienden !!!...

 

ik gebruik al maanden OScam (met dvbapi) en ben er tamelijk tevreden van maaaaaar alles is toch niet zo rooskleurig als men het hier probeert te laten uitschijnen !!!

en... toch zeker effen melden dat, als jullie NU een recente versie van de experimental 1.20 willen installeren, je zeker NIET recenter dan svn 6185 moet downloaden want vanaf deze versie zijn er VEEEEEl problemen !!! (cfr officieel OScam forum!)

 

:cool:

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik probeer het even wat duidelijker te houden ( Ik wil het onderstaande steeds veranderen zodat het vanzelf een howto word)

 

 

zet oscam uit via remote ( zodat hij overschrijfbaar is)

 

Download een nieuwere versie die je wilt hebben op : http://download.oscam.to/index.php

 

plaatsen in usr/bin en de rechten op 755 zetten (rechter muisknop klikken op bestand in filezilla en dan file permissions)

 

Nu de vragen:

welke versie moet ik hebben voor welke box (bv dreambox Dm8000, Dm800, Dm500,Vu enz)

welke bestanden moeten naar usr/bin ( bij mijn pli in Dm8000 zie ik alleen oscam-experimental)

moet ik de oscamblablabla.Distribution.tar file lokaar uitpakken en dan ftp en naar de Dreambox

 

Grazie, Bolliebol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie dossier.gifmips-tuxbox

Gewoon even uitpakken met bijv Total commander en dan het bijv. file oscam-svn6240-mips-tuxbox-webif hernoemen naar oscam-experimental (noemen zoals op je box genoemd) en oscam-experimental dan uploaden naar je 8000, vu duo dm800 etc naar usr/bin/

aangepast door Pietjebel10

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt :grin:

 

zet oscam uit via remote if via webif - shutdown ( zodat hij overschrijfbaar is)

 

Download een nieuwere versie die je wilt hebben op : http://download.oscam.to/index.php

pas op: versie experimental 1.20 - 6185 en hoger schijnen niet goed te werken.

 

available versions:

- oscam-svnX-arm-coolstream Coolstream

- oscam-svnX-x86_64-pc-linux 64 Bit Linux PC

- oscam-svnX-i386-pc-linux 32 Bit Linux PC

- oscam-svnX-mips-freetz Fritzbox Router

- oscam-svnX-mips-freetz7390 Fritzbox 7390

- oscam-svnX-mips-tuxbox-webif DM500HD, DM800, DM7025, DM8000

- oscam-svnX-mips-tuxbox-oe15 DM500HD, DM800, DM7025, DM8000 (for older images based on OE1.5, Openembedded 1.5)

- oscam-svnX-powerpc-tuxbox DM600, DM7000, DM7020

- oscam-svnX-powerpc-tuxbox-old Dbox2, DM500

- oscam-svnX-sh4-qboxhd Duolabs Qbox

- oscam-svnX-arm-dockstar Dockstar with ubuntu

- oscam-svnX-arm-dockstar-openwrt Dockstar with openwrt

- oscam-svnX-mips-wrt54g WRT54G router

- oscam-svnX-mips-tplink tplink router

- oscam-svnX-sh4-amino sh4 based stapi receiver like kathrein ufs

- oscam-svnX-mips-azbox Azbox

 

Bij een Dm8000:

oscam-svnX-mips-tuxbox-webif hernoemen naar de oscam file in usr/bin

Dan plaatsen in usr/bin en de rechten op 755 zetten (rechter muisknop klikken op bestand in filezilla en dan file permissions)

 

Hierna oscam weer opstarten met remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELET beste vrienden !!!...

 

ik gebruik al maanden OScam (met dvbapi) en ben er tamelijk tevreden van maaaaaar alles is toch niet zo rooskleurig als men het hier probeert te laten uitschijnen !!!

en... toch zeker effen melden dat, als jullie NU een recente versie van de experimental 1.20 willen installeren, je zeker NIET recenter dan svn 6185 moet downloaden want vanaf deze versie zijn er VEEEEEl problemen !!! (cfr officieel OScam forum!)

 

:cool:

 

Heb je voorbeelden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind oscam niet zo heel jofel.

Mag er dan niet veel verstand van hebben maar misschien weet iemand een oplossing.

Oscam draait perfect op de volgende manier.

 

Ik start het geheel met putty op mijn normale pc.

Hij draait zolang ik putty open heb op deze pc.

Sluit ik putty dan is het beeld vlak daarna zwart en loopt de hele bende niet meer.

Ik heb dit een paar keer uitgeprobeert omdat ik dacht dat ik het mij verbeelde maar het is toch echt zo.

Wat een draak van een emu zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CB1 Dat heeft niets met de emu te maken maar met hoe linux met programma's omgaat, je moet Oscam als achtergrond proces opstarten, als je een & achter de commandoregel toevoegt kun je je terminal gewoon sluiten....

 

Je kunt ook een shell script maken, dan wordt het automatisch als proces opgestart.

aangepast door thomask
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...